שוק ההון    

ישראל צפויה להצטרף למדד האג"ח הממשלתי העולמי

לפי חברת ראסל, ישראל עומדת בקריטריונים של מדד האג"ח הממשלתי העולמי. אם ישרא ל תצטרף למדד צפויים להיכנס עוד משקיעים זרים והשקל יתחזק

חברת FTSE ראסל, ספקית המדדים הגלובליים, פרסמה אתמול סקירה על פעילותה בעולם, כולל ישראל, ולפיה השוק המקומי עומד בקריטריונים להיכנס למדד האג"ח הממשלתי העולמי (WGBI).

בתגובה קפצו האג"ח הארוכות הצמודות בבורסה בתל אביב. הסיבה היא שהכניסה למדד האג"ח הממשלתי העולמי תיצור ביקושים גבוהים לאג"ח הממשלתיות בישראל.

כניסת ישראל למדדים תיבחן בחודש אוגוסט הקרוב, ואם הכל יהיה בסדר FTSE ראסל תמסור הודעה רשמית בחודש ספטמבר. תנאי הכניסה למדד האג"ח הממשלתי העולמי כוללים, בין היתר, דירוג אשראי של A מינוס או A3 לפחות, וגם נפח שוק מינימאלי של 50 מיליארד דולר.

גם השקל צפוי להתחזק בעקבות רכישת האג"ח השקליות. באוצר מעריכים כי צירופה של ישראל למדד התאפשר לאחר שלפני שנתיים (דצמבר 2017) צורפה ישראל למדד המורחב של האג"ח הממשלתי הכולל מספר מדינות גדול יותר. מאז הצירוף נוכחו ב-FTSE שגם מבחינת הנתונים האיכותיים ישראל עומדת בדרישות הגבוהות.

במחלקת המחקר של בית ההשקעות אינפינטי, כתבו כי "שוק האג"ח בישראל עולה בחדות כיום, כאשר כניסה של ישראל למדדי האג"ח העולמים של FTSE אמורה להזרים לשוק האג"ח הממשלתי סכומי כסף לא מבוטלים, אך כרגע אין אומדנים מדייקים. המשמעות הישירה תהיה ירידה של התשואות באג"ח ממשלת ישראל וקיטון של פרמיית הסיכון לאורך זמן. ירידה של התשואות באג"ח ממשלת ישראל יכולה באופן עקיף להשפיע על מחירי אג"ח החברות בישראל ולהוריד את התשואות ואת מחיר ההון שמשלמות החברות הישראליות, כך שהוצאות המימון יהיו נמוכות יותר (בעיקר לחברות בעלות חוסן בדירוגים גבוהים), כך שגם מחירי המניות שלהן יכולים "ליהנות" מהמהלך. בנוסף לבנקים הישראלים ולחברות הביטוח השקעות מסיביות בשווקי האג"ח בישראל והם "יהנו" מרווחי הון ושוק אג"ח סחיר ויציב יותר בתיקי הנוסטרו והעמיתים".

חדש בבורסה – אג"ח ממשלתי ל-10 שנים; התשואה 2.25%