מובייל וגאדג'טים    

כמה ואיך מרוויחים מאינסטגרם

מעודכן ל-12/2019

אינסטגרם הפכה לכר פורה הסופר לייקים ועוקבים. בניגוד ליוטיוב וגוגל ההכנסות מאינסטגרם הן לא מפרסומות, אם כי  לאחרונה הוסיפו פרסומות. אך זה לא הכלי העיקרי להרוויח מאינסטגרם.

הרשת החברתית, המשתפת סרטונים, תמונות וסטוריז,  עוזרת למשתמשיה להרוויח בעיקר באמצעות מספר עוקבים, לייקים ושיתופים. עד כדי כך שיש כאלו שאף קונים עוקבים. עם זאת, הקהל מתחיל להיות פיקח יותר ומבין מתי אלו עוקבים קנויים ומתי השימוש בפלטפורמה מסחרי בלבד.

באינסטגרם, להבדיל מפייסבוק, נוטים יותר לעקוב אחרי מפורסמים מאשר ליצור קשרים עם חברים ובני משפחה. אם פעם המפורסמים היו צריכים לארגן לעצמם פפרצי, היום הם כבר מצלמים בעצמם ועורכים בעצמם.

גם נגמרו הימים שבהם הפרסומות הייתה סמויה. היום אם מותג בוחר בך לפרסום, זה סמל סטטוס לכל דבר. והרבה מתפרסמים עם המותג באופן גלוי במקום בגדים, ארוחות וחברים.

כדי להגיע אל המותגים כדאי להתמקד בתחום מסוים אחד, אוכל, אופנה, כושר. כל אלו מובילים אליהם קהלים גדולים. כדאי לראות אילו סוגי תמונות או סרטונים מביאים ליותר חשיפה, לייקים ושיתופים.

יש כלים טכנולוגיים ובתשלום כדי להגדיל מספר עוקבים ולייקים כמו אינסטה-בוסט, אבל מספר העוקבים היא לא הפונקציה היחידה, צריך להיות גם בעל ערך וזה אומר רלוונטיות לקהל ומעורבות של גולשים.

הדרכים שעוזרות לגדול אורגנית ללא מימון  הן קו אחיד של תמונות כך שאפשר לזהות את הכותב רק מהתמונות, כמו כן תמונות עם גורם אנושי או המספרות סיפור יזכו ליותר חשיפה וכאמור התמקדות בתחום מסוים.בנוסף כדי שיהיה קל למצוא אתכם העלו האשטאגים, צרו אינטראקציה גם עם אחרים, אבל הקפידו על מינון נכון ואל תמאיסו את עצמכם.

כמה מרוויחים:

 הרווח משתנה לפי מידת הפרסום של המשתמש והמוצר שזוכה לחשיפה. משתמשים עם כ-50 אלף עוקבים, שאינם ידועים מחוץ למעגל המשתמשים שלהם, יכולים לקבל בין כמה מאות שקלים ל-1,000 שקל לפוסט אחד. כמובן כל  עוד הם אכן נותנים ערך.

מפורסמים מהשורה השנייה מבקשים כ-4,000 שקל לפוסט ו-6,000 שקל לשניים. מפורסמים מהשורה הראשונה מבקשים ומקבלים גם יותר, אולם יש צנועים יותר שמסתפקים ב-1,000 שקל. יש גם כאלו המקבלים משכורת של משרה מלאה או חלקית.

לא רק סנאפצ'אט: אינסטגרם מעתיקה מטיק טוק וקוראת לזה Reels

פייסבוק פיי – שירות תשלומים דרך מסנג'ר, וואסאפ ואינסטגרם