מדריכי כרטיסי אשראי    

כרטיס מועדון דיינרס מתמיד – Cal

מועדון דיינרס מתמיד הוא אחד ממועדוני סגנון החיים של חברת Cal. זהו מועדון שמצטרפים אליו באמצעות החזקת כרטיס אשראי בינלאומי של דיינרס (למטה תראו רשימה מלאה) ולצד זה חברות במועדון הנוסע המתמיד של אל על. למועדון הנוסע המתמיד של אל על, על יתרונות וחסרונותיו, כבר התייחסנו מספר פעמים באתר שלנו, כמו למשל בסקירה של כרטיס Flycard הקשור אליו בצורה ישירה.

כדי להצטרך למועדון דיינרס מתמיד צריך להיות חבר במועדון הנוסע המתמיד, ולאחר שיש מספר חבר ליצור קשר עם חברת דיינרס ולשייך את הכרטיסים הקיימים למועדון. שימו לב שאי אפשר להמיר נקודות שנצברו קודם לכן ב"מועדון המתנות" של דיינרס למועדון הנוסע המתמיד, כשהצבירה מתחילה רק לאחר שמשלמים את השיוך למועדון דיינרס עסקי.

המטרה העיקרית: להמיר רכישות לנקודות מועדון הנוסע המתמיד

מועדון דיינרס מתמיד מאפשר, כפי שבוודאי חלק מכם הבינו כבר, לצבור נקודות טיסה למועדון הנוסע המתמיד באמצעות רכישות הנעשות בכרטיס. יחס הצבירה משתנה בהתאם לסוג הכרטיס הספציפי שמחזיקים בו, כפי שתראו בטבלה הבאה:

יחס המרה סוג הכרטיס
1000 שקלים = נקודה אחת בנוסע המתמיד דיינרס בינלאומי
750 שקלים = נקודה אחת בנוסע המתמי דיינרס זהב / דיינרס עסקי
395 שקלים = נקודה אחת בנוסע המתמיד דיינרס פלטיניום
333 שקלים = נקודה אחת בנוסע המתמיד גלובס דיינרס פלטינום
1,750 שקלים = נקודה אחת בנוסע המתמיד דיינרס YOU בינלאומי  / זהב / עסקי
750 שקלים = נקודה אחת בנוסע המתמיד דיינרס You פלטינום

 

את הנקודות מתחילים לצבור החל מהשקל ה-201. כמו כן ברור שלא כל עסקה שמבצעים בכרטיס אכן תאפשר צבירת נקודות. על פי התקנון תשלומים במוסדות ממשלתיים (ביטוח לאומי, מס הכנסה ומשרד האוצר), תשלום עבור דמי הכרטיס, עמלות, חיובי ריבית, תכניות אשראי, משיכת מזומנים בישראל ומחוצה לה – כל אלה לא נכללים בחישוב סכומי הכסף המצטברים לצורך המרת הנקודות.

האם זה כדאי?

כדי להבין עד כמה הנקודות האלה משתלמות ויכולות להיות מועילות, אתם יכולים להיכנס לטבלת הנקודות למימוש העדכנית באתר אל על.  החיסרון העיקרי הוא שהנקודות שנצברטו נמחקות לגמרי אחרי שלוש שנים, כך שהכרטיס הזה (ובכלל – תכנית הנוסע המתמיד של אל על) יתאים בעיקר לאנשים שמרבים לטוס עם חברת התעופה הלאומית של ישראל. זה יכול פתרון לא רע לאנשי עסקים, לדוגמא, אבל בזבוז כסף עבור אנשים שטסים לחופשות אחת למספר שנים.

חברות במועדון הנוסע המתמיד של אל על כרוכה בתשלום שנתי במצב הרגיל (למעט מחזיקי כרטיס דיינרס פלטינום עבורם ההצטרפות למועדון אמורה להיות בחינם), בעוד שלמיטב הבנתנו השיוך למועדון דיינרס מתמיד לא מצריך תשלום. כך או כך יש כאן צורך בתשלום שנתי שעלול להפוך את התהליך כולו למשתלם פחות. בייחוד עבור אנשים שלא בטוחים אם בכלל ישתמשו בנקודות שצברו.

מבחינה מעשית הנקודות לא עוברות באופן אוטומטי למועדון של אל על. הן נצברות תחילה במועדון דיינרס מתמיד, כשבדפי הפירוט החודשיים מופיע פירוט של כמות הנקודות שנצברו. לצורך ההעברה יש ליצור קשר עם חברת Cal ולהודיע לה על הרצון להעביר נקודות טיסה למועדון של אל על. התהליך הזה מתבצע תוך עד שבעה ימי עסקים, ולכן מומלץ שלא לבצע אותו ברגע האחרון (נניח מספר ימים לפני הטיסה המיועדת). לדעתנו התהליך הזה מעט מסורבל, ומצריך מהמשתמש מאמץ כלשהו, אבל אפשר להבין מנקודת המבט של החברות המעורבות מדוע התהליך צריך להתבצע מבחינתן כך.

מידע נוסף על מועדון דיינרס מתמיד תקראו באתר האינטרנט של חברת Cal.