למה חנויות אופנה בישראל יקרות בעשרות אחוזים מהחנויות מחו"ל?
חדשות    

למה חנויות אופנה בישראל יקרות בעשרות אחוזים מהחנויות מחו"ל?

pixabay

אם לשפוט לפי קולקציית קפסולה שהשיקH&M  לאחרונה עם המותג kalzuki, יש פערים של עשרות אחוזים  בין החנות בארץ לחנות שלה בחו"ל. כך לפי ynet בבדיקה שערכה לאחרונה

כך למשל בדקו מחיר סריג  בצרפת, וגילו ששם הוא נמכר ב-9.99 אירו: 39.4 שקל, פער של 52% לעומת H&M ישראל. בארה"ב: הסריג עולה 12.99 דולר, כלומר 45.9 שקל (מחירי אונליין, לא כולל מע"מ מקומי) – פער של 30%.

עוד גילו שחולצת ג'רזי עם הדפסים של דינוזאורים נמכרת ב-H&M בארץ ב-59.90 שקל, לעומת בריטניה, שם נמכרת החולצה ב-36.6 שקל בלבד וכך  בצרפת נמכרות החולצות ב-9.99 אירו – 39.4 שקל, פער של 52%, ובארה"ב נמכרות החולצות ב-9.99 דולר בלבד: 35.3 שקל, פער של קרוב ל-70%.

אלו רק חלק מהדוגמאות. למה המחירים גבוהים כל כך? לפי החברה, מדיניות המחירים של H&M דומה בכל השווקים, כאשר לעיתים יתכנו הבדלים הנובעים בעיקרם ממיסוי שונה במדינה, עלויות הובלה, תנודות בשער החליפין או מבצעים נקודתיים בשוק הספציפי. יחד עם זאת יש מקרים בהם הצרכן הישראלי נהנה ממחירים נמוכים יותר מאשר בשווקים האחרים. למשל, שמלת kalzuki שמחירה בארץ 89.90 שקל, נמכרת באירופה ב-97.1 שקל, בארה"ב ב-106.5 שקל
לא מדובר רק ב -h&m.  גם ברשתות אופנה אחרות כמו זארה, פקטורי, ראלף לורן, המחירים גבוהים מאוד מאשר בחו"ל. גם בהם הפערים מגיעים לעיתים ל-1000  שקל. ההסברים הרשמיים הם מיסוי ועלויות שינוע.
אלא שצד נוספת שיטה שאולי אתם מכירים, "כי אנחנו יכולים". הצרכן יודע שממילא המחיר הגבוה בארץ, והקמעונאיות מחליטת לבדוק מה הרווח הגבוה ביותר שהצרכן יהיה מוכן לשלם. מוכן לשלם? יופי. לא מוכן? אפשר להוריד עלויות ועדיין לגזור רווח.
מצב זה גורם ליותר צרכנים לקנות בחו"ל ובעיקר באתרים מחו"ל. אז החנויות מרוויחות פחות וחלקן בוחרות בשל כך להעלות מחירים, וכך נוצר מעגל שהוא למעשה המשבר בתעשיית האופנה הישראלית.