אם לשפוט לפי קולקציית קפסולה שהשיקH&M לאחרונה עם המותג kalzuki, יש פערים של עשרות אחוזים בין החנות בארץ לחנות שלה בחו"ל. כך לפי ynet בבדיקה שערכה לאחרונה
עוד גילו שחולצת ג'רזי עם הדפסים של דינוזאורים נמכרת ב-H&M בארץ ב-59.90 שקל, לעומת בריטניה, שם נמכרת החולצה ב-36.6 שקל בלבד וכך בצרפת נמכרות החולצות ב-9.99 אירו – 39.4 שקל, פער של 52%, ובארה"ב נמכרות החולצות ב-9.99 דולר בלבד: 35.3 שקל, פער של קרוב ל-70%.
לא מדובר רק ב -h&m. גם ברשתות אופנה אחרות כמו זארה, פקטורי, ראלף לורן, המחירים גבוהים מאוד מאשר בחו"ל. גם בהם הפערים מגיעים לעיתים ל-1000 שקל. ההסברים הרשמיים הם מיסוי ועלויות שינוע.
אלא שצד נוספת שיטה שאולי אתם מכירים, "כי אנחנו יכולים". הצרכן יודע שממילא המחיר הגבוה בארץ, והקמעונאיות מחליטת לבדוק מה הרווח הגבוה ביותר שהצרכן יהיה מוכן לשלם. מוכן לשלם? יופי. לא מוכן? אפשר להוריד עלויות ועדיין לגזור רווח.
מצב זה גורם ליותר צרכנים לקנות בחו"ל ובעיקר באתרים מחו"ל. אז החנויות מרוויחות פחות וחלקן בוחרות בשל כך להעלות מחירים, וכך נוצר מעגל שהוא למעשה המשבר בתעשיית האופנה הישראלית.
עוד בנושא חדשות