מדריכי צרכנות    

צעירים אך לא חדשנים: מה מותגי האופנה האהובים על הצעירים באמריקה

מעודכן ל-10/2019

הצעירים בארצות הברית מעדיפים מותגים ותיקים ובגדי ספורט. כך עולה מהסקירה החצי-שנתית של בנק ההשקעות Piper Jaffray. בסקר השתתפו כ-9,500 צעירים אמריקאים.הצעירים היו בגיל ממוצע של 15.5. המצב הקשה של תעשיית האופנה מתבטא גם בסקר, שאליו נכנסו שתי חברות עם בקשת פשיטת רגל.

עשרת המותגים המובילים

צ'מפיון – מקום 10

מותג בגדי הבפורט צ'מפיון נכנס בפעם הראשונה לעשירייה והסיבה היא השקה של קו מוצרים בסגנון שנות התשעים.

 

 H&M – מקום תשיעי   מותג יותר ותחק ומצליח שכבר לא לא צריך לשווק במבצעים והנחות אלא עבר להתמקדות בחווית קנייה אישית. נראה  שזה מצליח אצל צעירים: בסקר הקודם סגר את העשירייה.

ואנס – מקום שמיני  – בעוד בנעליים המותג מוביל בשנתיים האחרונות,  בשאר תחומי הלבוש פופולרי אך פחות. מדובר במותג הצומח ביותר של תאגיד האופנה VF.

 לולולמון – מקום שביעי לולומון , המתמחה בבגדי טייץ ויוגה, טרם הגיעה לישראל,אך הגיעה לשיא של כל הזמנים בסקר האחרון. החברה ציבורית והצעירים אוהבים אותה גם במניות.

פוראוור 21 – מקום שישי   מקום מוזר לרשת האופנה פוראוור 21 שהגישה בקשה לפשיטת רגל השנה  ומתכננת לסגור חצי מהסניפים ברחבי העולם. נקווה שלפחות מיקומה הגבוה בקרב הצעירים יעלה חיוך על פני מנהליה.

 פאקסאן – מקום חמישי– עוד חברה עם בקשה לפשיטת רגל שמצליחה להיות  חביבה על הצעירים.

הוליסטר – מקום רביעי   במקום הרביעי דווקא מותג צומח, המותג הוליסטר האח של אברקרומבי (Abercrombie) ממשיך להראות ביצועים עסקיים נאים. ב-2018 נרשמה עלייה של 5% במכירות לעומת שנה קודם לכן, בעוד אברקרומבי רשם עלייה של 1% בלבד.

אדידס – מקום שלישי כאמור, הצעירים של היום לא מגלים חדשנות רבה במותגים המובילים, והמותג אדידס ממשיך להיות המותג המוביל עבור בני נוער, ושמר על המקום השלישי בדירוג, בדומה לסקר הקודם.

אמריקן איגל – מקום שני   גם המותג הזה פחות פופולרי בארץ אבל ממשיך למשוך קונים צעירים בזכות שיתופי הפעולה וחנויות הפופ-אפ הבאזיות שלו ברחבי ארצות הברית. החברה חוותה גם הצלחה אדירה עם מותג Aerie שלה.

נייקי – מקום ראשון המותג נייקי שומר על המקום הראשון כבר ארבעה סקרים ברצפיות מאז החל הסקר. נייקי תמיד כובשת  את המקום הראשון בתחום ההנעלה, כך שהצעירים לפחות לגבי נעליים שומרים אמונים למותגים הישנים והמובילים.

משבר באופנה: קסטרו הפסידה 48 מיליון שקל ברבעון הראשון -ירידה של 15% בהכנסות; האם הרשת תצא מהמשבר?

סייבר מאנדיי 2019 – מה כדאי לכם לקנות ואיפה?

יום הרווקים הסיני – מה כדאי לכם לקנות ואיפה?