חדשות    

למרות שלא עומדת בתנאי הסף – מגדל תיחשף למאגר האשראי

בנק ישראל אישר לחברת הביטוח מגדל להשתמש במאגר האשראי הצרכני החדש, אף שלא עומדת בתנאי הסף – 250 מיליון שקל אשראי בשנה

אף שלא עומדת בתנאי הסף, אישר בנק ישראל לחברת הביטוח מגדל להשתמש במידע הקיים במאגר נתוני האשראי החדש -כך תוכל להגדיל משמעותית את פעילות מתן האשראי הצרכני המתונה שבה החלה לאחרונה.".

דרישות הסף לשימוש במאגר הן מתן אשראי בהיקף 250 מיליון שקל בשנה. מגדל קיבלה את האישור למרות שעד כה העניקה ללקוחותיה אשראי ממקורותיה העצמיים, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בלבד.

 כך מגדל תוכל לקבל מידע רב יותר על סך ההלוואות של הלווים ועל היסטוריית העמידה שלהם בתנאי התשלומים. באמצעות המידע הזה תוכל מגדל לתמחר באופן מדוייק יותר את גובה הריבית שהיא דורשת – ואולי אף להוריד אותה ללקוחות ה"מצטיינים", ולהפחית מעצמה סיכון. זאת בנוסף למידע משלה, המבוסס על ההפקדות הפנסיוניות של העובדים.

מגדל החלה את פעילות האשראי הצרכני בפיילוט שהיא מבצעת בקרב לקוחותיה, במתן הלוואות המוגבלות עד לסכום של 100 אלף שקל ללא כל בטוחה. מתן האשראי מיועד ללקוחות נבחרים של החברה בלבד, על בסיס הפלטפורמה הטכנולוגית של חברת טריא (חברת ההלוואות הצרכניות) שגם מספקת למגדל מודל חיתום.

כיום מציעה מגדל את ההלוואות בריבית נמוכה של פריים פלוס 3.35% – סביב ה-5% ריבית אפקטיבית; באמצעות המאגר הריבית המוצעת ללקוחות הטובים תוכל להיות אף נמוכה יותר.

למגדל כבר יש נגישות למאגר לקוחות גדול שגם נוטלים ממנה כבר שנים הלוואות מתוך כספי החיסכון שלהם (קרנות ההשתלמות וקופות הגמל), ולאחרונה היא החלה להציע להם השלמת הלוואה נוספת ממקורותיה העצמיים – יקרה יותר, אך גם כזו שעשויה להיות תחרותית להצעות שהם מקבלים מהבנקים.

להפוך את המוסדיים לפעילים יותר

 בנק ישראל החליט לצרף את מגדל למאגר כדי  לשלב את הגופים המוסדיים ולהפוך אותם לשחקנים פעילים יותר בשוק האשראי, וכך להגביר את התחרות באשראי הקיימת הצרכני. .

מגדל, כמובן, תידרש במקביל גם להציג את היקפי הפעילות ואת כושר ההחזר של הלווים שלה במאגר, באופן שישפיע גם הוא על דירוג האשראי שיקבלו, אם כי כאמור בשלב זה מדובר בפעילות בהיקף קטן מאוד.

לא מן הנמנע כי מתן ההיתר למגדל יעודד גופים מוסדיים מתחרים להקים פעילות דומה. מגדל הייתה יכולה להיעזר במנכ"ל היוצא דורון ספיר  משום שניהל טרם מינויו לתפקיד את חברת כרטיסי האשראי כאל, ויש לו היכרות טובה עם תחום האשראי הצרכני, אך זה עוזב את החברה בטונים צורמים. לצד מגדל גם חברת הביטוח הפניקס תצטרף למאגר האשראי.

בתוך שנה המנכ"ל דורון ספיר עוזב את מגדל

מגדל ביטוח – רווחים בשוק ההון הביאו לגידול של 300% ברווח הנקי

עסקה רביעית בין מזרחי למגדל: חברת הביטוח רכשה 80% מתיק הלוואות לדיור ב-580 מיליון שקל