חדשות    

למרות תיקונים חוזרים חברת קבלן תפצה על נזקי רטיבות

בית המשפט קבע כי חברת הקבלן לא בדקה ליקויי רטיבות בדירה ותשלם פיצוי לרוכשים. חודשיים לפני מסירת הדירה התגלו לראשונה ליקויי רטיבות בממ"ד, והחברה  ציינה כי תיקנה אותם עוד לפני שמסרה  את הדירה לרוכשים. אלא שזמן קצר לאחר שהחלו הרוכשים  להתגורר בה כבר הופיעו שוב ליקויי רטיבות. החברה המשיכה לתקן אבל הרטיבות חזרה בכל חורף. במצב זה לא יכלו להשתמש בממ"ד, על כן הגישו תביעה וכן על עוגמת הנפש.

חברת הקבלן שהתביעה הוגשה בעיכוב  של כארבע וחצי שנים אחרי שהתגלו הליקויים, החברה טנה גם שתקופת האחריות הסתיימה, ואם היו מדווחים במועד החברה הייתה יכולה לתקן בעלות נמוכה.

מומחה מטעם בית המשפט שבחן את הנזק העריך שמקור הרטיבות נובע מפגם באיטום הכיסוי החיצוני של הבניין.  החברה  הלכה למעשה הודתה שביצעה עבודות איטום בקיר אשר היווה את מקור הבעיה.

לאור זאת קבע בית המשפט כי "ממכלול הראיות עולה שהנתבעת היתה מודעת לליקוי ונקטה בפעולות שלא צלחו לתיקונו במשך תקופת הבדק. לנוכח ידיעתה על הליקוי קודם להגשת התביעה, יש לקבוע שידעה על הליקוי מבעוד מועד ואין להידרש לאופן מסירת ההודעה."

בתוך כך החברה אף טענה כי עם  קבלת הדירה הקונים הצהירו כי המוכר והקבלן מילאו את התחייבויותיהם, וכי אין להם דרישות או תביעות כלשהן, אלא שלפי השופטת התובעים לא יכלו לדעת שהתיקון שביצעה החברה לא צלח  דבר שניתן היה לגלות רק בבוא הגשם הבא, ולכן אין לפטור את החברה מאחריות במצב שכזה.

היות שהחברה כשלה בניסיונות התיקון, נקבע כי עליה לשאת בעלות התיקון שהוערכה על ידי המומחה מטעם בית המשפט בסכום של 46,800 שקל. כמו כן, נפסק לזכות התובעים פיצוי בסך 15,000 שקל על עגמת הנפש שנגרמה להם. בהקשר זה השופטת ציינה כי "התובעים חוו תהליך של העלאת ציפיות בסיום כל תיקון ואכזבה בבוא החורף הבא." בנוסף לכך, החברה תשלם לתובעים הוצאות משפט, וכן שכ"ט עו"ד בסך 15,000 שקל.

ליקויים ורטיבות בדירה חדשה – מה עושים

איך לאתר נזילה בבית

הגשם בא – איך להגן מנזילות