שוק ההון    

מבטח שמיר ושיכון ובינוי הגישו הצעה להסדר חוב לאפריקה ישראל

לפי ההסדר, שיכון ובינוי תרכוש את מלוא המניות ומבטח שמיר את דניה סיבוס

הסדר חוב הוגש באפריקה ישראל על ידי שיכון ובינוי ומבטח שמיר.  שיכון ובינוי הציעה לרכוש את מלוא המניות של אפריקה ישראל בתמורה ל-350 מיליון שקל במזומן שיועברו לידי מחזיקי האג"ח, כאשר המניות הקיימות כיום יבוטלו ויאוינו.

 

עוד הציעה כי יועברו לידי מחזיקי האג"ח מלוא החזקותיה של אפריקה ישראל באפריקה נכסים (5%), וכן בחברות-הבנות אפריקה תעשיות שקרסה ואפריקה סחר ונכסים, וכלל הזכויות בקרקע ברוסיה ובהלוואה שניתנה לאפריקה תעשיות כנגד שיעבוד אותה קרקע. לאחר השלמת העסקה ייוותרו בידי אפריקה ישראל מזומנים בשווי של לפחות 160 מיליון שקל והחזקותיה (35.5%) בחברות המפעיל.

 מבטח שמיר הציעה לרכוש מידי מחזיקי האג"ח את כל הבעלות על חברת דניה סיבוס בעד 520 מיליון שקל במזומן. הרכישה כוללת בתוכה גם את ההחזקה של דניה סיבוס ב-74% ממניות אפריקה מגורים.

מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל צריכים להחליט על מכירת ההחזקה הנותרת באפריקה נכסים תמורת כ-130 מיליון שקל, לאחר שכבר מכרו את שארית ההחזקה ב-1.241 מיליארד שקל. אם יוספו ההצעות המדוברות, זו תמורה של כ-2.24 מיליארד שקל במזומן שיקבלו מחזיקי האג"ח על חוב כלפיהם שמסתכם כיום בכ-3.26 מיליארד שקל במונחי ערך מתואם.

מבטח שמיר נמצאת בשליטת מאיר שמיר ואילו בשיכון ובינוי שולט נתי סיידוף. שיכון ובינוי כבר הגישה בעבר הצעה נקודתית לרכישת ההחזקה (35.5%) בחברות המפעיל מידי אפריקה ישראל, וכעת היא מבקשת לעשות זאת כחלק מהסדר כולל עם מחזיקי האג"ח, שלפיו היא גם תקבל לבעלותה פלטפורמה בעלת נכס מס בדמות הפסדים צבורים של כ-4.5 מיליארד שקל.

אפריקה ישראל לזוכי מחיר למשתכן: תביאו עוד קונים, קבלו נופש

שיכון ובינוי באמריקה: רכשה חברת קבלן ב-40 מיליון דולר

מי באמת מרוויח כשאתם קונים דירה מקבלן?