בית המשפט העליון שדן בעתירתן של חברות גז, אשר ערערו על שומות לתשלום היטל השבחה שקיבלו, פסק בפסיקה תקדימית כי תוכנית מתאר ארצית מפורטת עשויה לחייב את בעל הנכס בתשלום היטל השבחה, מאחר ואישורה הביא לעליית שווי המקרקעין שלו.
החידוש החשוב בפסק הדין, שאותו ניסח השופט (בדימוס) אורי שהם בהסכמת השופטים נעם סולברג ודוד מינץ, הוא הפרשנות המרחיבה שנתנו שופטי בית המשפט למונח "תוכנית" בחוק התכנון והבניה אשר עד היום היה נהוג לכלול בו תוכניות מתאר מקומיות בלבד או תוכניות מפורטות. כעת, עם החלטת בית המשפט, הופכת גם תוכנית מתאר ארצית מפורטת לתוכנית המחייבת בתשלום היטל השבחה.
בית המשפט דן בעתירתן של חברות הגז פז גז, החברה האמריקאית לגז וסופר גז שלהן הוציאה הוועדה לתכנון ולבניה בקרית אתא שומה לתשלום היטל השבחה על סך של 180 מיליון שקל, ביחס לקרקעות עליהן יושבות חוות גז הבישול שלהן (גפ"מ).
על אותן חוות גז אישרה המועצה הארצית בשנת 2000 את תוכנית מתאר ארצית 32 (תמ"א 32) לטיפול במשק הגפ"מ, אשר ייעדה את חוות הגז לסגירה. באפריל 2006 אושרה תמ"א 32/ג (תוכנית השינוי), אשר ביטלה הלכה למעשה את תמ"א 32, ואפשרה להותיר את חוות הגז במקומן "לזמן מוגבל", שלא הוגדר בתוכנית, ובכפוף למילוי תנאים שונים, שכללו בין היתר הטמנה של מכלי הגז.
כשקיבלו החברות את השומות הן הגישו ערר לוועדת הערר לפיצויים ולהיטלי השבחה שדחתה את פנייתן של החברות כי תוכנית המתאר החלה על הקרקע היא תוכנית מפורטת צריכות חברות הגז בתשלום היטל השבחה.
בשנת 2014 דחה בית המשפט המחוזי בחיפה את עמדת הוועדה המקומית וקיבל את עמדת חברות הגז. בית המשפט קבע גם כי תמ"א הכוללת הוראות של תוכנית מפורטת אינה בגדר "תוכנית מפורטת", כמצוין בחוק.
בדיון האחרון שהתקיים בבית המפט העליון נקבע כי התכלית הסובייקטיבית המובהקת של החיוב בהיטל "היא הגשמת עיקרון הצדק החלוקתי במובנו הרחב". זוכי התעשרות בעל המקרקעין עקב אישור התוכנית המשביחה, "אינה משמשת אך למימון עלויות ייזום ותכנון התוכנית, אלא מממנת גם את עלויות ביצועה של התוכנית ופיתוחה, וכן עשויה לממן פעילויות…אשר נועדו לרווחת הקהילה בתחום הרשות המקומית בה מצויים המקרקעין".
לאור האמור נקבע כי הפרשנות הלשונית ששנתן בית המשפט המחוזי פוגעת בעיקרון הצדק החלוקתי, סותרת את הפרקטיקה הנוהגת ומבטאת פירוש דווקני וצר, אשר מוביל "לתוצאה בלתי שוויונית ובלתי ראויה, הגם שלשון החוק מאפשרת אחרת", ומשכך יש לדחותה, קבע השופט שהם.
רוכשים נכס מקרקעין? בידקו אם תצטרכו לשלם עליו היטל השבחה בעתיד
הישראלים שממשיכים לגהץ את כרטיסי האשראי ולחגוג באתרי הקניות המקוונים מאפשרים לחברות האשראי להגדיל את ההכנסות. הוצאות שיווק של כאל בעקבות השקת המועדון החדש של שופרסל פגמה ברווחיותה.
כאל, כרטיסי אשראי לישראלסיימה את הרבעון השלישי עם עלייה של כ-14% לעומת הרבעון המקביל ב-2017. ההכנסות ברבעון השלישי הגיעו לכ-443 מיליון שקל לעומת כ-388 מיליון ברבעון המקביל בשנה שעברה.
לעומת הגידול בהכנסות, רשמה כאל ירידה ברווח הנקי ברבעון השלישי והוא הסתכם בכ- 43 מיליון שקל, לעומת כ-57 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017. את הירידה של כ-24% ברווח הנקי מסבירים בכאל בהוצאות השיווק אשר נרשמו כתוצאה מהשקת כרטיס המועדות החדש של שופרסל.
הרווח הנקי למניה ברבעון השלישי הסתכם ב39.3 שקל לעומת 51.9 שקל בתקופה המקבילה.
בתשעת החודשים הראשונים של 2018 הסתכם הרווח הנקי של כאל בכ-121 מיליון שקל לעומת כ-162 מיליון בתקופה המקבילה.
הכנסות החברה הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2018 ב1.256 מיליארד שקל לעומת 1.12 מיליארד בתקופה המקבילה, עליה של 12.1%.
ברבעון השלישי של שנת 2018 עמד מחזור העסקאות בכרטיסי כאל על 24.6 מיליארד שקל לעומת 21 מיליארד שקל ברבעון המקביל, עליה של 17.3%. בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמד מחזור העסקאות בכרטיסי כאל על 68.7 מיליארד שקל לעומת 59.3 מיליארד שקל, עליה של כ-16%.
מנכ"ל כאל אמר לאחר פירסום התוצאות כי: "ברבעון השלישי של השנה המשכנו לצמוח בפעילות עסקי הליבה שלנו, דבר שהתבטא בעלייה במצבת הכרטיסים, בגידול במחזורי העסקאות, בגידול בהכנסות מעסקאות בכרטיסי אשראי ובגידול ביתרות האשראי הצרכני והעסקי. אנו ממשיכים ביישום התוכנית האסטרטגית של החברה״
חגיגת ההנחות הגדולה של אתרי הקניות הסינים הידועה גם כ"חג הרווקים הסיני" הסתיימה אתמול שוב עם שבירת שיא חדש אותו רשמה ענקית המסחר המקוון עלי באבא.
החברה, שבראשה עומד המייסד שלה ג'ק מה, סיימה את שני המכירות עם הכנסות דימיוניותת של כ-31 מיליארד דולר. גידול של כ-6 מיליארד דולר מהמכירות שנרשמו בחג הקניות בשנה שעברה.
את חגיגת הקניות פתחה עליבאבא באירוע גדול בהשתתפותה של הזמרת האמריקאית מריה קארי.
השיא הראשון נשבר כבר שעה מפתיחת חג הקניות כשעלי באבא רושמת הכנסות של כ-10 מיליון דולר בסיומה, גבוה ב-21% מהמכירות שנרשמו בשעה הראשונה של המכירות ב-2017.
בסה"כ השתתפו בחגיגת המכירות של עלי באבא מעל ל-150 אלף מותגים. המגוון העצום בהחלט סייע לחברה להגדיל את המכירות לקהל הקונים המכור והנלהב כמו גם המאמצים שריכזה עלי באבא במכירות בדרום מזרחח סים באמצעות אתרים נוספים שמפעילה החברה.
את עיקר המכירות רשמו דווקא מוצרים של מותגים מוכרים ויקרים ולאו דווקא מוצרים סיניים זולים. בין המותגים שכיכבו היו שואבי האבק של דייסון ושיאומי, יוניקלו, אדידס, מוצרי הקוסמטיקה של MAC, פרוקטר אנד גמבל ו-GNC.
אם לא הספקתם לרכוש את כל מה שחיפשתם תוכלו לעשות השלמות בהמשך החודש. ב-23 בנובמבר יערך הבלק פריידי וב-26 בנובמבר יחגוג כל העולם את הסייבר מנדיי. מעניין יהיה לראות אילו עוד שיאים ישברו חברות המסחר הקימעונאי המקוון והמסורתי.
יו"ר מטה הדיור אזאב ביילסקי אמר בכנס נדל"ן לרגל 70 שנות בנייה ותשתיות שמי שחושב שהוא יוכל לעכב פרוקיטים בשנים רבות טועה. "מדינת ישראל עברה לשלב חדש. צריך לאשר פה בתוך 10 שנים 1.5 דירות חדשות".
דלית זילבר, ראש מנהל התכנון באוצר הציגה על היקפי יחידות הדיור הנדרשות בעשורים הקרובים: "מינהל התכנון עבר לשלב הבא. גמרנו לכבות שריפות. אישרנו 127 אלף יחידיות שנה שעברה והשנה כמעט 150 אלף יחידות דיור, הן בהתחדשות עירונית, והן בתוכניות חדושת, גם בדרום וגם בצפון, וגם בהסדרה של ישובי מיעוטים. הכמויות הן כמויות שלא היו, והכל נובע מהתוכנית אסטרטגית לשנת 2040, אז נזדקק ל- 2.6 מיליון יחידות דיור מאושרות מתוך כוונה לבנות 1.5 מיליון יחידות דיור חדשות. אנחנו אחראים על מתן תשתית סטטוטורית ליחידות הדיור הנדרשות אישור.
ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ יואב קיש אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת "חוק התלת מימד". הצעת החוק נועדה להגביר את ניצול הקרקע באמצעות מתן האפשרות להפריד בעלות במקרקעין לחלקות תלת מימדיות, שיהוו חלק נפרד לעניין עסקאות. הכוונה היא לשכבות שונות של הקרקע – תת הקרקע (מתחת לאדמה) פני הקרקע ומרחב הרום (האוויר שמעל הקרקע.
את התיקון לחוק מקדמת מחלקת הייעוץ והחקיקה (אזרחי) במשרד המשפטים, יחד עם האגף לרישום והסדר מקרקעין, המרכז למיפוי ישראל ומינהל התכנון.
הצעת החוק נועדה לתת את האפשרות לפצל בעלות במקרקעין וליצור תלת מימדיות אשר תאפשר רישום של בעלויות בחלקים של שכבות קרקע שונות.
החוק נדרש לאחר שבמהלך השנים חלו התפתחויות בעולם התכנון. התיקון חיוני במיוחד במדינה צפופה כמו ישראל שבה השינוי יאפשר שימושים שונים והקמת תשתיות שונות ללא הפקעות מיותרות. כך למשל יאפשר החוק שימושים מעורבים ביחדת קרקע אחת כגון בניית מנהרות תת קרקעיות וגשרים עיליים לתחבורה או לתשתיות אחרות.
כוונת יוזמי החוק היא להקל על מימוש פרויקטים רב-שכבתיים, המערבים שימושי קרקע שונים ומעורביםבאמצעות מענה בחוק המקרקעין לסוגיות אלו, ובכך לפשט את התהליכים המשפטיים המסורבלים הקיימים היום.
באופן מעשי יאפשר החוק החדש רישום נפרד של בעלים של חניון או מנהרה תת-קרקעית, מעליו רישום של בעלים אחר על הבנייה על הקרקע, ומעליו רישום של בעלים נוסף של גשר, והסדרת היחסים החוקיים בין כל הבעלים.
התקנות החדשות המסדירות רכיבה על אופניים חשמליות הגיעו לאחר גל של קטל של רוכבי אופניים בכבישים. עכשיו, לאחר שנהרגו 17 אנשים בשבוע אחד על כביש 90, מחליטים במשרד התחבורה שאולי יש מה לעשות.
השאלה היא: למה צריך לחכות להרוגים כדי להזיז כאן משהו?! מישהו חושב שמגיעות לשר התחבורה מחיאות כפיים? להזכירכם, ישראל כץ הוא שר התחבורה מאז שנת 2009. מאז ועד היום לא היה ברור לו שצריך לעשות משהו עם הכביש הזה?
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, הורה לגבש תכנית לאומית אסטרטגית להפיכת כביש 90 לציר האורך המזרחי של ישראל שיקרא "חוצה ישראל מזרח". התכנית תכלול את הפיכתו של הציר, מכביש חד מסלולי לכביש דו מסלולי, בעל שני נתיבים לכל כיוון, עם אפשרות לנתיב שלישי לכל כיוון, מאילת ועד לאצבע הגליל. מדובר במגה פרויקט המתייחס לטווח הרחוק, הבינוני והקצר. השר כץ הודיע כי בכוונתו להביא את התכנית לאישור ראש הממשלה, בנימין נתניהו ולאחר מכן לאישור הממשלה.
המיזם הענק יכלול גם את הפיכת הדרכים המתחברות לכביש 90 לכבישים דו מסלוליים, בעלי שני נתיבים לכל כיוון.בנגב, מדובר בכביש 25 בין דימונה לבאר שבע, עד מחלף נבטים וכביש 6 דרום; בדרום, כביש 1 בין ים המלח לירושלים וכביש 31 בין נוה זוהר לערד; במרכז, כביש בין בקעת הירדן, תפוח, אריאל, מחלף קסם וכביש 6 (כביש 505); בצפון, כביש 71 בין בית שאן, עוקף עפולה, עד צומת הסרגל, נחל עירון וכביש 6; ובגליל הכביש בין עמיעד ליקנעם.
השר כץ ערך דיון מיוחד עם הנהלת משרדו וחברת נתיבי ישראל, והנחה אותם להכין תכנון ראשוני של המגה-פרויקט בתוך 30 יום. בנוסף לכך, השר כץ הורה להאיץ את הפיכתו של קטע הכביש הנוסף, מיטבתה ועד קטורה שבערבה, לכביש דו מסלולי בעל שני נתיבים לכל כיוון. חברת נתיבי ישראל השלימה עד כה את שדרוג כביש הערבה מאילת ועד יטבתה, בהשקעה של כחצי מיליארד שקלים.
בנוסף לכך, השר כץ הנחה את אנשי משרדו לפנות למשרד האוצר לקבלת אישור לקידום ביצוע הקטע הדרומי של כביש הערבה, באמצעות המגזר הפרטי (PPP), מקטורה ועד צומת הערבה ומחלף נבטים. חברת נתיבי ישראל מקדמת כיום תכנונית את הפיכתו של קטע הכביש לכביש דו מסלולי, בעל שני נתיבים לכל כיוון. הפרויקט יבוצע בשיטת ) PPP Public Private Partnership) שבה יזם פרטי יסלול ויפעיל את הכביש החדש ובתמורה יקבל זיכיון לאחזקתו למשך 25 שנה.
שר התחבורה הורה עוד להנהלת משרדו וחברת נתיבי ישראל לקבל אישור לקידום תכנון ראשוני לשדרוג כביש 90 והדרכים המובילות אליו; צומת הערבה-ים המלח, ים המלח-ירושלים, בקעת הירדן, בית שאן-טבריה, טבריה-עמיעד, כולל השלמת כבישי הרוחב.
בהמשך להוראת מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר, הנחה השר כץ לבחון בתקופת הביניים עד להשלמת המיזם, הקמת הפרדות קשיחות, במקטעים שונים של הכביש. בטווח הקצר הנחה השר כץ להציב הפרדות רכות על הפסים הלבנים, במקומות בהם ניתן לבצע זאת, תוך ניצול השוליים. על פי התכנית, לאורך הכביש יוצבו תמרורי אזהרה בולטים, אמצעי בטיחות רכים, תותקן תאורה במקומות חיוניים, ויוקמו מפרצי חנייה בקטעי כביש ארוכים.
שר התחבורה הורה לנתיבי ישראל לזרז את ביצועם 17 פרויקטים של מוקדי סיכון ופניות שמאלה לאורך כביש 90, בהיקף של 170 מיליון שקלים, המקודמים כיום על ידי החברה. מדובר בין השאר בפרויקטים בהקמת כיכרות, הסדרת כניסות ליישובים, הסדרה ורמזור של צמתים, התקנת מעקות בטיחות, טיפול באפיקי נחלים ובולענים באזור ים המלח וביצוע מעברים תת קרקעיים של הולכי רגל. במקביל, משרד התחבורה יפנה למשטרת ישראל בבקשה לתגבר את האכיפה לאורך כל כביש 90 ולגבש תכנית של כל האמצעים הנדרשים לתיגבור קבוע לאורך כל מוקדי הסיכון בכביש.
משרד התחבורה עושה סדר באופניים החשמליים – קנסות לשדרוגים של אופניים; סנקציות לעוברים על החוק
תשתיות והסדרה אין אבל עוד חברת קורקינטים שיתופיים נכנסת לישראל
באופנהיימר ממשיכים להמליץ על מניית NICE ומשמרים את המלצת Outperform עם מחיר יעד של 120$, בהתבסס על מכפיל 22 לתחזית רווח 2020. כמו כן, באופנהיימר מעדכנים קלות את התחזית שלהם לשנת 2018 וצופים הכנסות של 1.458מיליארד דולר עם רווח של 4.61$ למניה, בשנת 2019 – הכנסות של 1.563 מיליארד דולר עם רווח של 5.00$ למניה, ובשנת 2020 – הכנסות של 1.69 מיליארד דולר עם רווח של 5.44$ למניה.
באופנהיימר מציינים כי פעילות הענן בחברה צפוייה לסיים את השנה הנוכחית ברמת הכנסות שנתית של כ-550 מיליון דולר, להמשיך במגמת צמיחה דו-ספרתית גבוהה גם בשנים הקרובות ולהוות את מנוע הצמיחה המרכזי עבור נייס כולה. עוד מציינים באופנהיימר כי המתחרה העיקרית של נייס בתחום הענן, חברת Five9 נסחרת במכפילי מכירות גבוה של 10, כאשר הנחת מכפיל זה לפעילות הענן של נייס מותירה מכפיל נמוך במיוחד לשאר פעילות החברה.
חברת נייס פרסמה דוחות טובים מעל הצפי, עם צמיחה של 9% בהכנסות, על רקע צמיחה של כ-20% בפעילות הענן. במקביל להתקדמות מכירות פלטפורמת הענן CXone במגזר הארגוני, השיקה נייס לאחרונה פתרון ענן X-Sight לשוק הפיננסי המשלב כלי אנליטיקה ובינה מלאכותית ונועד להרחיב את שוק היעד לקהל מוסדות פיננסיים קטנים ובינוניים. חברת נייס ממנפת את מובילותה בשוק ואת היתרונות הטכנולוגיים של פתרונותיה למוצרים מבוססי ענן, ובכך שומרת על צמיחה נאה לצד שיפור ברווחיות.
ברבעון השלישי של 2018 הציגה נייס הכנסות של 356 מיליון דולר, צמיחה של 9%, מעל הקונצנזוס של 351 מיליון דולר. הרווח הנקי non-GAAP הסתכם ב-1.12$ למניה, צמיחה של 18%, מעל הצפי של 1.07$ למניה. למרות ירידה קלה בשיעור הרווח הגולמי לרמה של 70.7%, עקב גידול פעילות הענן בתמהיל המכירות, שיעור הרווח התפעולי הציג שיפור לרמה של 25.5%. החברה ייצרה הרבעון תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת של 87 מיליון דולר והגדילה את קופת המזומנים ל-656 מיליון דולר, כנגד חוב של 454 מיליון דולר.
תמהיל ההכנסות – פעילות הענן צמחה בקצב שנתית של 20% (מבסיס גבוה באופן חריג ברבעון המקביל) לרמה של 117 מיליון דולר, והגיעה לנתח של 34% מסך ההכנסות. תחום המוצרים המסורתיים הניב הכנסות של 60 מיליון דולר, ירידה שנתית של 10%, ואילו הכנסות משירותים וייעוץ הסתכמו ב-179 מיליון דולר, צמיחה נאה של 12%. מבחינת שוקי היעד, חטיבת Customer Engagement הניבה הכנסות של 287 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 9%, ואילו הכנסות חטיבת ההונאות הפיננסיות (FCC) הסתכמו ב-69 מיליון דולר, צמיחה של 11%. חלוקה גיאוגרפית – אזור אמריקה הניב הכנסות של 282 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 12%, כאשר אזורי EMEA ואסיה פסיפיק רשמו הכנסות של 500 מיליון דולר ו-25 מיליון דולר בהתאמה, רמות הכנסות דומות לרבעון המקביל אשתקד.
הנהלת נייס העלתה את תחזיותיה לשנת 2018, וצופה כעת הכנסות של 1.45-1.466 מיליארד דולר עם רווח נקי של 4.53$-4.69$ למניה. תחזית זו כוללת תרומה מרכישת חברת Mattersight שנסגרה ברבעון הרביעי וצפויה לתרום ברמה שנתית הכנסות של 32-38 מיליון דולר, עם צפי לתרומה לרווחיות החל מ-2019. בהתאם לתחזיות החברה, באופנהיימר מעדכנים קלות את תחזיותינו וצופים בשנת 2018 הכנסות של 1.458מיליארד דולר עם רווח של 4.61$ למניה, בשנת 2019 – הכנסות של 1.563 מיליארד דולר עם רווח של 5.00$ למניה, ובשנת 2020 – הכנסות של 1.69 מיליארד דולר עם רווח של 5.44$ למניה.
אמדוקס – באופנהיימר משאירים המלצת Outperform; מחיר היעד 77$; מעדכנים תחזיות כלפי מטה
השקעה במניות – ככה תשקיעו נכון (ובזהירות)
ביטפארמס, הפועלת בתחום קריית מטבעות קריפטו, פתחה בהליך רגולטורי לבדיקת רישום ציבורי למסחר בקנדה. מביטפארמס נמסר כי הרישום יעשה באמצעות התקשרות עם חברה קנדית חדשה שהגישה תשקיף ראשוני לנציבות ניירות הערך של אונטריו.
מהחברה נמסר כי בקנדה נסחרות למעלה מ-10 חברות ציבוריות לתשתית וכריית מטבעות דיגיטליים. עוד אומרים בביטפארמס כי חברות קנדיות הפועלות בתחום בו פועלת החברה נהנות מנראות משופרת, מניתוחים של אנליסטים, מהיקפי מסחר משמעותיים וכן מגישה משופרת לשוקי ההון בצפון אמריקה, המציעים את מאגרי ההון הגדולים בעולם לחברות המחפשות הון לצמיחה והתרחבות. קנדה נחשבת למובילה העולמית בטכנולוגיית בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים.
ברבעון השני דיווחה ביטפארמס על הכנסות של 22.3 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה ועל EBITDA שהסתכמה ב-12.6 מיליון דולר.
מביטפארמס נמסר כי: "אנו שוקלים להירשם בשוקי ההון של קנדה על מנת לחזק את הנראות של ביטפארמס, לשפר את הגישה שלנו להון ולייעל את מבנה ההוצאות של החברה," אמר ווס פולפורד, מנכ"ל ביטפארמס. "הניתוח שלנו מראה שקנדה היא אחד השווקים הציבוריים הפעילים ביותר בתעשייה המתעוררת שלנו וכי רשומות בה כמה חברות תשתית וכריית מטבעות דיגיטליים אשר גייסו הון משמעותי בשנה האחרונה."
התשקיף הראשוני אינו מסמך מחייב להנפקה והחברה אינה צפויה להציע לציבור מניות על סמך תשקיף ראשוני זה. התשקיף הראשוני כולל דו"חות כספיים היסטוריים של ביטפארמס בע"מ והוא מוגש כמענה לדרישות הציות השוטפות של בורסת TSX Venture. העסקה הפוטנציאלית כפופה לאישורם של בעלי המניות של החברה, וועדת הביקורת שלה, מועצת המנהלים ובית המשפט המחוזי של ישראל.
ביטפארמס (לשעבר בלוקצ'יין כריה בע"מ) מחזיקה ומפעילה חוות לכרית מטבעות מוצפנים, באמצעות טכנולוגית הבלוקצ'ייןבאמצעות Backbone, החברה הבת התפעולית שלה. Bitfarms מספקת כוח מחשוב לרשתות של מטבעות מוצפנים כמו ביטקוין, ביטקוין קאש, אתריום, לייטקוין ודאש, ומרוויחה עמלות מכל אחת מהרשתות תמורת אבטחה ועיבוד עסקאות 24/7. Bitfarms הקימה ארבע חוות במחוז קוויבק שבקנדה, אשר להן 27.5 מגה-ואט קיבולת מותקנת והספק גיבוב מותקן של כ-200 Ph/s. בנוסף, מצויות בהקמה חוות נוספות בעלות קיבולת הספק של למעלה מ-162.5 מגה-ואט.
הביטקוין יכל להפוך אתכם למיליונרים – אבל מה הלאה?
ICO – מה זה? ואיך זה קשור לביטקוין?
מעודכן ל-11/2018
בישראל מבוטחים למעלה ממליון וחצי אנשים בביטוח דירה. רבים מהמבוטחים מחוייבים לבטח את דירתם במסגרת ביטוח המשכנתא. מתוך המבוטחים האלו לכמיליון יש גם כיסוי ביטוחי ניזקי צנרת בנכס. חברות הביטוח, בדיוק כמו שהן עושות בביטוחי הרכב עם מוסכי ההסדר ועם חברות הגרירה ושירותי הדרך, מעסיקות גם לצורך תיקוני האינסטלציה שלהן חברות קבלניות אשר הן אלו אשר אמורות להעניק את השירות למבוטחים.
עד לפני כשנה היו חברות הביטוח משלמות סכום קבוע מראש לקבלני האינסטלציה איתן הן עבדו ואלו מצדן התחייבו לטפל בפניות המועברות אליהן מחברות הביטוח. המודל הזה גרם לכך שהאינטרס של חברות האינסטלציה, שכבר קיבלו את התמורה מראש, יהיה לבצע כמה שפחות עבודות, ולהשקיע כמה שפחות בתיקונים שכבר לקחו על עצמן. הן חשבון פשוט הכסף כבר בכיס ועכשיו כדי להרוויח יותר צריך להוציא פחות.
על מנת לצמצם עוד יותר בעלויות החברות הקבלניות של חברות הביטוח היו שוכרות קבלי משנה בעצמן לביצוע העבודות.
והבעיה אולי החמורה מכולן היא שאף אחד לא פיקח על מה שעשו האינסטלטורים שהגיעו לבסוף לנכסי הלקוחות.
לפני מספר חודשים נכנסה לתוקף רפורמה אשר היתה אמורה לשפר את המצב. על פי הרפורמה הוטלה האחריות על הטיפול בנזקים על חברות הביטוח.
על פי ההוראות החדשות חברות הביטוח מחוייבות לספק שירות תוך עמידה ביעדי זמן מוגדרים מראש. ההוראות אף מטילות סנקציות על חברות ביטוח שלא יעמדו ביעדים אלו. כמו כן הופסקה השיטה לפיה התשלום מועבר לחברות האינסטלציה באופן גלובאלי אלא שהתשלום להן יעשה על פי כל עבודה ועבודה.
עוד סעיף ברפורמה כלל אפשרות של דירוג האינסטלטור על ידי המבוטח שאותו חייבות חברות הביטוח לפרסם באתר האינטרנט שלהן.
יש שלש אפשרויות לכיסוי של נזקי צנרת ברכישת ביטוח לדירה. אפשרות אחת היא לרכוש ביטוח ללא כיסוי כלל. האפשרות השניה היא לרכוש ביטוח עם כיסוי לנזקי צנרת כשהשירות ניתן על ידי חברת שירות. האפשרות השלישית שלא רבים מודעים אליה היא שיש אפשרות לרכוש את הכיסוי כשאת השירות נותן אינסטלטור פרטי על פי בחירת הלקוח.
אבל, בתמורה לשירות הטוב יותר שאנחנו אמורים לקבל תמורת הכסף, גם משלמים היום יותר כסף עבור הכיסוי. אם לפני הרפורמה התוספצ לכיסוי על נזקי צנרת היתה כ-350 שקל, היום היא עומדת על מעל ל-600 שקל. כיסוי ביטוחי לאינסטלטור פרטי עולה כ-800 שקל.
חברת שירותי האינסטלציה לחברות הביטוח הגדולה ביותר בארץ היא חברת "נתב" אשר נותנת שירותים למעל ל-50% מהפוליסות. בנוסף לנתב פועלות בשוק גם מילגם, פמי פרימיום ונץ.
מתברר שחברת נתב היא בעצם חברת שחר ששינתה את שמה ואשר היתה אחראית למתן שירות למעל ל-65% מהפוליסות ושאחראית לכל התלונות והשירות הלקוי בעתיו נקבעה הרפורמה.
כנראה שמי שרוצה לקבל שירות כמו שצריך צריך לשלם מעט יותר ולהסתמך על אינסטלטור פרטי. איסטלטור פרטי מקבל גמול גבוה יותר מחברת הביטוח ולכן יש לו אינטרס גדול יותר לעבוד איתה ולבצע את העבודה כמו שצריך.
גם לחברות הביטוח יש אינטרס לעבוד עם אינסטלטור פרטי שחוסך מהן את ההתעסקות עם התיווך של חברות השירות.
אבל, מסתבר שהפיקוח על הביטוח אינו ממהר לאשר לחברות הביטוח למכור ביטוחים בלי לתת את האפשרות לבטח באמצעות חברת שירות. הפיקוח על הביטוח מעוניין שבמקרה כזה חברות הביטוח יורידו את המחירים ולכך חברות הביטוח לא מוכנות.
אבל מישהו צריך לקחת אחריות. אם מסתבר שבעקבות הרפורמה הצרכנים הישראלים לא מקבלים שירות טוב יותר, כנראה שצריך לעשות סדר עמוק יותר בתחום המורכב הזה.
ביטוח – למה צריך ביטוח? מהם סוגי הביטוח הקיימים?
עשיתם ביטוח משכנתא לפני 2005? בדקו שהוא בתוקף
אמדוקס פירסמה תוצאות גבוהות מעט מהצפי כשגידול בהזמנות קיזז את ההשפעה השלילית של ההכנסות מהלקוח העיקרי שלה AT&T.
באופנהיימר מעדכנים כלפי מטה את התחזית שלהם לשנים 2019 ו-2020, כאשר בשנת 2019 צופים הכנסות של 4.094 מיליארד דולר עם רווח של 4.25$ למניה, ואילו ב-2020 – הכנסות של 4.217 מיליארד דולר עם רווח של 4.56$ למניה. באופנהיימר מציינים כי בעוד כחודש, בתאריך ה-11 בדצמבר, תערוך החברה יום אנליסטים בניו יורק, בו תציג תחזית אסטרטגית תלת-שנתית, תוך התייחסות לגורמי צמיחה חשובים כגון NFV (וירטואליזציית הרשת).
השקעה במניית DOX מומלצת על ידי אופנהיימר כאחזקה דפנסיבית במצב שוק תנודתי. בבית ההשקעות משמרים את המלצתנו למניה Outperform עם מחיר יעד של 77$, בהתבסס על מכפיל 17 לתחזית רווח 2020.
חברת אמדוקס פרסמה תוצאות גבוהות במעט מהצפי, כאשר הירידה השנתית של 16% בהכנסות מ-AT&T, הלקוחה העיקרית, קוזזה כנגד הגידול בהזמנות משאר הלקוחות. למרות החולשה ב-AT&T, סך ההשקעות בקרב מפעילות תקשורת בצפון אמריקה נותר חזק. תהליכי קונסולידציה בענף עשויים לסייע לאמדוקס. באירופה רשמה החברה את הרבעון הטוב מזה למעלה מעשור, ובשאר העולם הציגה התקדמות בפעילותה, עם עסקה של שש ספרות. החברה העלתה את הדיווידנד ואמורה להחזיר את מרבית תזרים המזומנים הצפוי ב-2019 לבעלי מניות.
ברבעון הרביעי הפיסקלי של 2018 (שהסתיים בספטמבר) הציגה אמדוקס הכנסות של 1.003 מיליארד דולר עם רווח נקי של 0.99$ למניה, מעל הצפי של 1.002 מיליארד דולר ו-0.98$ למניה. מתוך חטיבת Customer Experience הראשית (הכנסות של 993 מיליון דולר) היוו הכנסות משירותי מיקור חוץ (Managed Services) כ-509 מיליון דולר. בחלוקה הגיאוגרפית, צפון אמריקה הניבה 638 מיליון דולר, אירופה – 151 מיליון דולר ושאר העולם – 214 מיליון דולר.
צבר ההזמנות גדל ל-3.36 מיליארד דולר, עליה רבעונית של 30 מיליון דולר. החברה ייצרה הרבעון תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת של 115 מיליון דולר, וכנגדו רכשה מניות בסך של 90 מיליון דולר, עם אישור פתוח לרכישות נוספות בהיקף של 637 מיליון דולר. בנוסף, הכריזה החברה על העלאת הדיווידנד הרבעוני מ-0.25$ ל-0.285$ למניה, שיעור שנתי של כ-2%. אמדוקס סיימה את שנת 20018 הפיסקלית עם קופת מזומנים של 519 מיליון דולר, או 3.66$ למניה, וללא חוב.
בתחזית לרבעון הבא צופה אמדוקס הכנסות בטווח 990-1,030 מיליון דולר עם רווח נקי של 0.95$-1.01$ למניה, לצד שיעור מס גבוה מהממוצע. בשנת 2019 כולה צופה הנהלת החברה צמיחה בהכנסות בטווח של 1%-5% (2%-6% בשערי מטבע קבועים), תחזית המשקפת הכנסות של 4.015-4.174 מיליארד דולר, עם צמיחה ברווח למניה בקצב של 3%-7%, טווח של 4.15$-4.32$ למניה.
קבוצת אביב וקבוצת לני גרופ חתמו על הסכם עם חברת רסקו לרכישת קרקע במתחם משרד החוץ בירושלים תמורת כ-160 מיליון שקל ו-25% מהמכירות בפרוייקט.
הקרקע שנרכשה על ידי קבוצת אביב, בבעלות דורון אביב ודפנה הרלב, וקבוצת לני גרופ שבבעלות רודי גבסי, הינה חטיבת הקרקע האחרונה בשכונת משכנות האומה בירושלים.
המתחם משתרע על כ-11 דונם וייבנו בו כ- 266 יחידות דיור ב-5 בנייני מגורים בני 6-8 קומות ויוצעו בו דירות יוקרה בתכנון מודרני, בנות 2, 3, 4 ו-5 חדרים לצד דירות גן ופנטהאוז. כמו כן מתוכננים בית כנסת וגן ילדים לרווחת הציבור. לפרויקט קיים היתר בניה ושלב החפירות הסתיים.
מהרוכשים נמסר כי הפרויקט נהנה מנגישות גבוהה למערכות התחבורה הציבורית וצירי תנועה ראשיים כגון קרבה לכביש 1 ודרך בגין הוא נמצא בצמידות לתחנות הרכבת החדשה לתל אביב ובצמידות לרכבת הקלה.
כמו כן המתחם קרוב למרכזי התעסוקה, התרבות והפנאי של ירושלים כגון קריית ראש הממשלה, בית המשפט העליון, בנק ישראל, בנייני האומה, סינמה סיטי, מרכז הקונגרסים
ועוד.
דורון אביב, יו"ר קבוצת אביב אמר כי: "בימים אלה אנו חוגגים 55 שנים להיווסדה של הקבוצה. במהלך השנים בנינו ויזמנו מגוון רב של פרויקטי יוקרה בעיקר בגוש דן. עקב ייחודו של הפרויקט, זיהינו הזדמנות ייחודית לעלות לירושלים ולבנות מתחם איכותי, כמסורת קבוצת אביב".
מקבוצת לני גרופ נמסר כי: ״מתחם משרד החוץ הוא ללא ספק אחד המתחמים האטקרקטיבים ביותר שיש לעיר ירושלים להציע, המיקום המושלם, תמהיל הדירות המגוון ושני יזמים מנוסים ואיכותיים הם שילוב נדיר בעיר הבירה. אין לי ספק שהשותפות האסטרטגית בנינו לבין קבוצת אביב תוליד את המתחם הנחשק ביותר בעיר.״
אנדימד משתתפת בחגיגת הקניות הגדולה של "יום הרווקים" הסיני ומנצלת אותו להשקת מוצר ביתי חדש להפחתת קמטים והצערת עור הפנים.
אנדימד השיקה גרסה חדשה SMART+NEWA, הגירסה הביתית שלה ל-NEWA, המיוצר ונמכר על ידי החברה ומיועד לשימוש ביתי להפחתת קמטים והצערת עור הפנים.
מאנדימד נמסר כי החידוש במוצר הביתי החדש, אשר הינו בעל סוללה נטענת, הינו שילוב של טכנולוגית (Bluetooth (BT ו – (Things of Internet (IoT ,אשר מאפשר חווית משתמש משודרגת. המוצר הביתי החדש מתממשק לטלפון חכם או למוצרים חכמים אחרים, ויכול לספק מידע אודות ההליך וטמפרטורת הטיפול, שימוש נכון במכשיר וכד'.
המוצר הביתי החדש, מציע ללקוחות טכנולוגיות שמבוססות אנרגית RF ,בשילוב טכנולוגיית BT. ההשקה הראשונית של המוצר הביתי החדש, מתקיימת בסין באמצעות מפיץ החברה בסין אשר הינו גם בעל השליטה בחברה, במסגרת מכירות "יום הרווקים", המתקיימות היום, 11 בנובמבר 2018. מפיץ החברה בסין, פיתח אפליקציה ייעודית בשפה הסינית, המתממשקת למוצר הביתי החדש ובאמצעותה, כפי שנמסר לחברה, הלקוח יכול לקבל את המידע שמספק המוצר הביתי החדש כאמור ולספק ללקוח חווית משתמש, אשר תכלול בין היתר, יומן טיפולים ממוחשב ואוטומטי, אינדיקציות על טמפרטורת הטיפול הרצויה, יעילות וכן שמירת המידע אודות הטיפולים, על מנת למקסם את הטיפולים הבאים ולצורך מעקב המשתמש אחר תוצאות הטיפולים
. השקת המוצר הביתי החדש, הינו צעד נוסף בו פועלת החברה להרחבת סל המוצרים הנמכרים על ידיה והענקת חווית משתמש אינטראקטיבית המשלבת IoT. השקת המוצר הביתי החדש גם בטריטוריות נוספות, ככל שהחברה תפעל לעשות כן, ייתכן ותהיה כפופה לקבלת אישורים רגולטוריים ולאפליקציות ייעודיות לטריטוריות השונות.