מובייל וגאדג'טים    

מה הבעיה עם פיצ׳ר ההקלדה האוטומטית של גוגל?

מעודכן ל-02/2020

משתמשי אנדרואיד רבים מתלוננים כי עדכון להקלדה הקולית של גוגל הפך את השימוש בפיצ׳ר לחוויה מתסכלת במיוחד

זה זמן מה שגוגל מאפשרת גם למשתמשים הישראלים שלה להקליד הודעות טקסט באמצעות זיהוי קולי (Voice to Text) בעברית. אלא שעדכון חדש שאמור היה לשפר את הפיצ׳ר, מוביל לכך שהודעות הטקסט שנכתבות באנגלית הופכות לבלתי קריאות.

עד כה, כאשר רציתם להיעזר בגוגל כדי להקליד הודעות טקסט, תזכורת או אימייל, היה עליכם לציין באופן מילולי מתי אתם מעוניינים להוסיף פסיק או נקודה (באמצעות אמירת המילים “Comma” או ״Period״), אלא שגוגל, שממציאה את עצמה כל פעם מחדש,  ביקשה להפוך את חווית המשתמש לידידותית יותר ולקחה על עצמה לזהות לבד מתי יש להוסיף סימני פיסוק.

לרוע המזל, משהו השתבש בדרך בין הכוונה הטובה לביצוע במציאות, שהוא מוצלח קצת פחות. לפני ימים אחדים התלונן משתמש בפורום תמיכה של אנדרואיד על כלי ההקלדה הקולית של גוגל שלדבריו החל להכניס עבורו סימני פיסוק באופן אוטומטי, אבל התוצאות מאכזבות במיוחד. הפרסום זכה למאות תגובות – וחלק מהמשתמשים אף הביאו כדוגמאות משפטים שנוצרו באמצעות כלי ההקלדה ועמוסים בשיבושי פיסוק.

לא צריך להיות בלשן מומחה – עיון מהיר במשפטים מספיק כדי להבין שהם אינם קריאים בשל פיסוק שגוי לחלוטין. ככל הנראה, לא מדובר בתופעה נקודתית. מאז שההודעה פורסמה טוענים עוד ועוד משתמשים שגם הם נתקלים באותה הבעיה. יש לציין כי כאשר מכתיבים בעברית אין שום בעיה, מכיוון שהפיסוק האוטומטי לא תומך בשפה זו, ותידרשו לומר באופן אקטיבי מתי אתם רוצים להוסיף פסיק או נקודה.

המקלדת של גוגל אגב, אינה מושפעת מהעדכון האחרון – מי שמושפע ממנו הם יישומי מקלדות פופולריים כמו Swiftkey, שעושים שימוש בפיצ’ר ה-Google voice typing. מדובר בפיצ׳ר שמשתלט לכם על המקלדת ברגע שאתם מבצעים לחיצה ארוכה על אייקון המיקרופון שמופיע בתחתית המקלדת שלכם (במקרה של Swiftkey).

אז מה עושים?

נכון לשלב אין אפשרות לבטל את הפיסוק האוטומטי, כך שהאופציות העיקריות שלכם הן לעבור למקלדת של גוגל – Gboard, למחוק את כל העדכונים האחרונים שהתווספו לאפליקציית גוגל במכשיר שלכם, או לבטל את תכונית ה-Google voice typing דרך תפריט ההגדרות.

הפיצ'רים החדשים שג'ימייל קיבל ליום הולדת

החידושים של העוזרת הקולית של גוגל