HON TV    חינוך פיננסי    

מה זה דמי כיס? וכמה לבקש מההורים שלי?

מה זה דמי כיס? וכמה לבקש מההורים שלי?


טוב, זה שוב אני – אביתר, אחרי שדיברנו על כסף, ומאיפה מגיע הכסף, ולמה הוא משמש, וגם למה חשוב לא לבזבז סתם (מה זה כסף?), אני רוצה לשאול אתכם אם כדאי לבקש מההורים שלי דמי כיס.
היום אני לא מקבל דמי כיס, וכשאני צריך משהו אני מבקש ואז זה תלוי אם אבא ואמר מרשים; אני נודניק, אז הרבה פעמים אני מצליח לשכנע אותם, גם כי אין להם כוח להתווכח איתי. אבל הרבה פעמים אני לא מצליח לקבל, ובכלל – זה לא נעים להתווכח איתם כל יום.


חברים שלי מקבלים דמי כיס קבועים בשבוע, ואז הם בעצמם קובעים את הקניות שלהם, הם יודעים בכמה לקנות ומה לקנות. אז חשבתי שגם לי זה יכול להיות כדאי.
אבא שלי יאהב את זה , הוא יגיד לי – "יופי, ככה תוכל להחליט לבד על הכסף שלך – יש לך הכנסות מדמי כיס, ותדע שאתה לא יכול להוציא יותר", ואמא שלי בטח תגיד – "רק תדע שאי אפשר לבקש יותר, אתה אחראי על הכסף הזה, וזה אמור להספיק לך".


אבל כמה לבקש? חשבתי לבקש 50 שקל לשבוע,  שזה יוצא 7 שקל ליום – זה לא נראה לי מספיק, אם אני הולך עם חברים למקדונלדס' פעם בשבוע זה כבר 50 שקל.  אז אולי אבקש 100 שקל בשבוע? זה כבר נשמע הרבה. אבל לא בטוח שזה יספיק לי – אני אוהב את הנאגטסים של מקדונלדס'.  אז תעזרו לי – תמלאו למטה כמה דמי כיס אתם מקבלים, וככה אני אדע כמה לבקש מההורים שלי,
תודה


 

 


HON TV