מובייל וגאדג'טים    

מה זה VPN ולמה כדאי לכם להשתמש בו?

מעודכן ל-03/2020

מעוניינים לצפות בסדרות או בסרטים שטרם הגיעו לארץ? הפרטיות שלכם חשובה לכם? שירותי ה-VPN יאפשרו לכם לצפות בכל התכנים שאושרו לשידור בעולם – ובאופן הבטוח ביותר

אם יש לכם צורך להתחבר לרשת האלחוטית בשדה התעופה מיד עם הנחיתה, רק כדי להתעדכן בכל מה שפספסתם – כדאי לכם לשקול ברצינות להירשם לשירות VPN אמין ומאובטח. אתם עדיין לא יודעים במה מדובר? בכתבה שלפניכם תוכלו למצוא כל מה שאתם צריכים לדעת על VPN. אין מה להיבהל, רוב שרתי ה-VPN ידידותיים מאוד להרשמה ולשימוש, ורובם גם זולים למדי – כשהמחירים עומדים על 5 דולרים בממוצע.

מה זה VPN?

VPN הם ראשי תיבות של Virtual Private Network (רשת וירטואלית פרטית). רשת כזאת מאפשרת גלישה באינטרנט בצורה אנונימית ומאובטחת מכל מקום. VPN מגן עליכם באמצעות יצירת "מנהרה" מוצפנת המחברת את המחשב לאינטרנט, לנקודות Wi-Fi חמות ולרשתות אחרות מכל מקום בעולם – וזאת באמצעות החלפת כתובת ה-IP שלכם (כתובת הזיהוי של כל משתמש ברשת) לכתובת אחרת. ה-VPN שומר על האנונימיות שלכם ועל פרטיותכם ופותח בפניכם את עולם האינטרנט. לא חשוב לאילו אתרים תיכנסו, אילו מיילים תשלחו או תקבלו ומה תקנו אונליין – אף אחד לא יוכל לראות כלום.

אז למה אתם צריכים VPN?

ראשית עליכם לחשוב – האם כל האפליקציות בטלפון הנייד שלכם עברו עדכון מאז 2016? האם אתם משתמשים בגרסה האחרונה והעדכנית של מערכת ההפעלה במכשיר שלכם? אם התשובה שלכם לאחת השאלות אינה ידועה לכם – אתם כנראה זקוקים ל-VPN. תוכנה מיושנת במכשירכם עלולה לאפשר להאקרים ופורצי רשתות לנצל פרצות אבטחה ולדלות מידע ממכשירכם ללא ידיעתכם, כולל סיסמאות לחשבונות הכי רגישים שברשותכם. גם אם אתם נוהגים להתחבר לרשתות אלחוטיות ציבוריות כמו זו שבשדה התעופה, ה-VPN יוכל להגן עליכם.

אתם עדיין מוגבלים לתכנים שנטפליקס אישרו לצפייה בארץ?

עם VPN אתם לא כפופים לדבר, תוכלו לבחור להתחבר לאינטרנט דרך איזו מדינה שתחפצו בה ולצפות בתכנים שאושרו לשידור באותה המדינה גם אם אתם נמצאים פיזית במקום אחר לחלוטין.

הגנו על המידע שלכם

בין אם אתם משתמשי iOS או אנדרואיד, השלב הראשון בבחירת שירות ה- VPN שלכם הוא בחירה בשירות התואם למכשיר שלכם. בחרו ב-VPN התומך במדינה שבה אתם נמצאים, בעדיפות לחברה עם שרתים הנמצאים במדינה שלכם. ככל שהשרתים קרובים יותר למיקום שלכם – החיבור יהיה מהיר יותר.

הימנעו משירותי VPN בחינם. ישנם שירותים חביבים המציעים שבוע או 30 ימי הצטרפות בחינם, אך כשמדובר בשירות VPN חינמי לגמרי – קיים סיכוי גבוה שהוא אינו בטוח ומשמש את החברות על מנת שיוכלו לשאוב את המידע שלכם לכל שימוש שיחפצו בו.

אם אתם מתכוונים להשקיע בשירות VPN לתקופה ארוכה, אתם זקוקים ליותר מחמש דקות חיפוש באינטרנט. הקפידו להשוות בין השירותים השונים, המחירים השונים וכיסוי המדינות שהם מספקים, שלא יקרה מצב שבו תרשמו לשירות VPN שלא פעיל בישראל.

אז איך מתחברים?

אם יש לכם מכשיר מסוג אנדרואיד:

אחרי שבחרתם את החברה שתספק לכם את שירות ה-VPN, הורידו את האפליקציה שלה דרך חנות האפליקציות ומלאו אחר השלבים המפורטים בה. לרוב מדובר בהרשמה לשירות תוך מתן אמצעי תשלום בדרך מאובטחת שתבחרו. אם התבקשתם למסור כתובת מייל (כפי שנדרש ברוב המקרים) ודאו שכתובת המייל שלכם אכן פעילה לצורך אישור הליך ההרשמה.

בעלי מכשירי אנדרואיד נדרשים לשלב נוסף, על מנת לאפשר לשירות ה-VPN להמשיך לפעול ברקע. אנחנו לא ממליצים להשאיר את ה-VPN פתוח ברקע באופן קבוע, מאחר שזה עלול לזלול לכם את הסוללה במהירות.

אם יש לכם iOS:

פתחו את חנות האפליקציות, חפשו את שם השירות שבחרתם והורידו את האפליקציה. בדומה למשתמשי אנדרואיד – המשיכו את הליך ההרשמה דרך האפליקציה, ודאו שכתובת המייל שאיתה נרשמתם אכן פעילה, לצורך אישור ההרשמה שיישלח אליכם בסיום.

כעת, כל שתצטרכו לעשות כדי להדליק ה-VPN הוא להיכנס לאפליקציה שהורדתם ולהפעיל השירות בטרם הגלישה באינטרנט. לחצו על כפתור ההדלקה בתחילה ועל כפתור הכיבוי בסיום השימוש.

שימו לב:

  • מומלץ לבחור בחברה המאפשרת את ביטול העסקה והחזרת הסכום ששילמתם במלואו עד 30 יום התנסות. כך תוכלו להמשיך להתנסות בחברות השונות ולבחור את השירות החביב עליכם.
  • לא כדאי לבחור בשירות המאלץ אתכם לאכסן את הפרטים האישיים שלכם אצלו, תוך מעקב אחר הפעילות שלכם.

זכרו, באפשרותכם לפנות דרך הצ'אט של אתרי החברות לכל שאלה. רובן מחזיקות עובדים הזמינים למענה מיידי 24/7 (באנגלית כמובן) והם יוכלו להדריך אתכם בכל שלב.

איפה נמצא אינטרנט בחו"ל

סינון תוכן לילדים – איך עושים את זה והאם זה עובד