מדריכי ביטוח לאומי    

מה זכויות המתמודדים עם בעיות נפש

המוסד לביטוח לאומי
מעודכן ל-01/2019

אם אתם או בני משפחותיכם מתמודדים עם בעיות נפש ונזקקים לטיפול פסיכיאטרי, דעו שיש זכויות המגיעות לכם על פי חוק. מה צריך לדעת?

התמודדות עם בעיות נפש קשה הןל מתמודד והן למשפחתו. למתמודדים קשיים רבים, במטלות הבית, בעבודה, בלימודים וכדומה. לכן מגיעות להם זכויות שנועדו להל עליהם ועל בני משפחותיהם.

ראשית כול יש לפנות לביטוח לאומי לקביעת אחוזי נכות. אם הוועדה מחליטה שאתה זכאי לקצבה תיקבע דרגת אי הכושר של המתמודד. הורים שילדיהם נקבע כמתמודד עם בעיית נפש זכאים לגמלת ילד נכה.

לבעלי 40% נכות מגיע סל שיקום הכולל דיור, עזרה בתעסוקה, בלימודים ובפנאי. ואף טיפולי שיניים.  נפגעי נפש כתוצאה מפעולת איבה זכאים לתגמול נכה פעולת איבה וכן לטיפול נפשי בחרדה ועזרה בשירותים בריאותיים נוספים

אם הפגיעה נהפשית אירעה בשירות צה"ל המתמודד עשוי להיחשב כנכה צה"ל ולקבל את ההטבות הנלוות לכך. את התביעה יש להגיש למשרד הביטחון ולא למשרדי הביטוח לאומי. מומלץ לבדוק גם אם מגיע למתמודד אפוטורופוס.

מתמודד שגר בביתו או בבית הוריו זכאי לחונך.חברתי או לסומך העוזר עם עבודות הבית ולהיות פעיל במועדונים חברתיים. מקבלי קצבת נכות כללית וחסרי דירה זכאים לשכר דירה.

גם המשפחות של המתמודיים זכאיות לייעוץ חינם  . נפגעי טראומה על רקע לאומי זכאים גם לייעוץ של נט"ל.

נכים – איך קובעים אחוזי נכות? מהן הזכויות וההטבות?

משכנתא לנכים – משכנתא גם ללא ביטוח חיים

נכים שמחליפים רכב לא יחכו שבועות לתג חדש