מובייל וגאדג'טים    

מה צריך לדעת על האוזניות האלחוטיות החדשות – Elite 75t

צילום :ג'ברה
מעודכן ל-12/2019

לא רק איירפודס וסוני,  אוזניות הטרו ווירלס הפכו לאחד המוצרים הלוהטים בשוק. אוזניות True Wireless הן אוזניות שאין  בהן כל כבל המחבר בין צד ימין לשמאל, לשתיהן יש סוללה מובנית והן מתחברות ישירות לסמארטפון ללא מתאם חיצוני. האוזניות פועלות על סוללות המובנות בכל אחת מהאוזניות, כשנרתיק הנשיאה המצורף, משמש כתחנת טעינה וסוללה ניידת. אלו כבר כבשו יותר מחצי משוק האוזניות האלחוטיות.

חלק מהאוזניות כבר זוכות לדורות שניים – המציעים שיפורים על פני הדגם הקודם.  הבשורה החדשה היא Elite 75t של Jabra (ג’ברה), הדור השני לדגם ה-65 שאיתו נכנסה החברה לשוק.

האוזניות החדשות קטנות ב-20% מהקודם, עוד בסקר שנעשה בברלין אמרו רוב המשיבים שהן נוחות יותר. עבור הדגם הקטן יותר  הקייס של האוזניות צומצם פיזית. גם יהיה לכם קל יותר לפתוח אותו. בג’ברה הוסיפו מגנטים למכסה ובחיבור האוזניות לקייס, כך שלא ייפלו במקרה של פתיחה בטעות. בנוסף, האוזניות החדשות עמידות למים ואבק בתקן IP55.

במקביל לצמצום המימדים של האוזניות, גם זמן הסוללה השתפר:  כ-7.5 שעות האזנה רצופות, ובשילוב עם טעינה באמצעות הקייס ניתן להגיע לסך של 28 שעות האזנה. הקייס מגיע עם חיבור USB-C המהווה חיבור פשוט יותר למחשב.

אוזניות ה-Jabra Elite 75t מגיעות עם מערך של 4 מיקרופונים המאפשרים את הפחתת רעשי הרקע והרוח בזמן שיחות, כאשר אפשרות נוספת הזמינה בהן היא מצב ה-HearThrough שמאפשר למשתמשים להיות מודעים יותר לסביבתם על ידי העברת הרעש החיצוני מהמיקרופונים אל תוך האוזן.

לאוזניות האלחוטיות ארבעה מיקרופונים (שניים בכל אוזנייה) שאמורים לשפר את איכות השיחה. עם זאת  הן פועלות רק  עם אלכסה, הסייעת הקולית של אמזון. בג’ברה נמצאים במו”מ עם גוגל ואפל על יצירת אינטגרציה מובנית של הסייעות הקוליות שלהן. המיקרופונים גם מאפשרים לכם להגדיר כמה סאונד חיצוני אתם רוצים לשמוע, כיוון שמדובר באוזניות עם אטימה יחסית טוב.

ג'ברה אומנם רחוקה מלהגיע לשיא בשוק הטרו ויירלס, שבו שולטת אפל עם 60%, אבל היא במקום השני עם 8% מהשוק. אחריה רק בוס וסמסונג עם 5% כל אחת, אך הבשורה הגדולה מגיעה מהענקית סוני, שכנראה הולכת לכבוש נתח נכבד מהשוק. הביקורות על האוזניות חיוביות,  בעיקר על נוחות השימוש, מבחינת שמע אומנם טובות אבל לא מהוות יתרון על המתחרות.

מחירן של ה-Elite 75t של ג’ברה הוא 699 שקלים, והן מגיעות עם אחריות לשנתיים.

אוזניות אלחוטיות שיואומי בישראל

איך למצוא את האוזניות האלחוטיות

אוזניות נטענות מעצמן – יש דבר כזה?