חדשות    

מחיר למשתכן – מכרזים ל-10 אלף דירות

כחלון מנסה בכל הכוח – הלוואי וזה יצליח, אבל אנחנו מסופקים. הגרלה גדולה במסגרת תוכנית הדגל – מחיר למשתכן, עומדת לצאת בקרוב – מדובר על 4,300 דירות.  בעוד מספר חודשים תחל הגרלה של 5 אלף דירות נוספות.

השאלה איפה יהיו הדירות – האם הפעם יהיה דגש על אזור המרכז?  באם כן, זו תהיה בשורה לעומת ההגרלות הקודמות שהתרכזו בפריפריה. כדי להוריד את מחירי הדירות באזורי הביקוש, לא מספיק לשווק דירות בעפולה ונהריה. השיווק הזה משפיע על מחירי הדירות באזורים אלו. כדי להוריד מחירים במרכז צריך לשווק דירות במרכז. עם זאת, מחיר למשתכן, עם כח הכבוד לה, היא תוכנית נקודתית. מתמשכת ככל שתהיה היא לא באה לפתור והיא לא מסוגלת לפתור את בעיית המחירים בשוק הדירות למגורים. ראשית היא עולה הרבה מאוד כסף;  שנית, היא זמנית; שלישית – היא  לא פונה לכלל האוכלוסייה, אלא רק לזכאים (בעיקר זוגות צעירים).

עדכון – בהגרלה יוגרלו יח"ד ביישובים קרית אונו, בית אל, זיכרון יעקב ויוקנעם עלית, בנוסף לדירות ברמת גן, רעננה, גדרה, אור יהודה, פרדס חנה, בית שמש אשקלון ועוד (ב-16 יישובים).  הפעם, הזכאים לדירה יוכלו להירשם להגרלות בשלוש ערים שונות במקביל ולשפר את סיכויי הזכייה בדירה ביישוב המועדף עליהם ובמיוחד ביישוב שבו הם בני מקום.

שר האוצר הודיע במקביל כי בחודש ספטמבר תיפתח הגרלה בהיקף של 5,200 יח"ד נוספות ובה תיכלל לראשונה העיר תל-אביב (מתחם מכבי יפו). כמו כן יוגרלו דירות באור עקיבא (פרויקט אור ים), באר יעקב, רמלה, נצרת עלית, יוקנעם עלית, בית אריה, נהריה ועוד.

ההשתתפות בהגרלות האלו תהיה בדומה להגרלות הקודמות (באתר dira.moch.gov.il). אלא שהפעם כאמור, כל זכאי יוכל להירשם לפרויקטים שונים בעד שלושה יישובים במקביל, וזאת על מנת להגדיל את סיכויי הזכייה ביישוב שבו הוא מעוניין לגור.

ההרשמה להגרלה הגדולה תהיה פתוחה למשך כעשרה ימים, החל מהלילה בחצות ועד ל-14.7.18. הודעות אישיות בדבר זכייתם בדירה יימסרו לזוכים ב-31.7.18.

במידה שלא מומשה הזכות לדירה במסגרת ההגרלה הנוכחית של מחיר למשתכן, יוכלו הזכאים שנותרו להירשם להגרלה הגדולה הנוספת שצפויה להתקיים בחודש ספטמבר 2018 כאמור.

שאלות ותשובות – איך עובדת ההגרלה הגדולה?

איך משתתפים בהגרלות? 

ההגרלה הגדולה מיועדות לסדרות א'+ב' כאשר תינתן עדיפות לסדרה א'. כללי ההשתתפות בתוכנית זהים לאלו שחלו עד היום במחיר למשתכן ולא נעשה בהם שום שינוי. ההרשמה מתבצעת באמצעות אתר ההרשמה להגרלות dira.moch.gov.il.

איך נקבע סדר ההגרלות?

סדר ההגרלות של ההגרלה הגדולה יעשה לפי גודל היישוב בסדר יורד: מהיישוב שמספר תושביו הוא הגדול ביותר ועד ליישוב שבו מספר התושבים הוא הנמוך ביותר, בהסתמך על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. ביישובים שבהם קיים יותר מפרויקט אחד של ההגרלה הגדולה, ייקבע סדר הגרלות פנימי לפי המספר הסידורי של ההגרלה.

מדוע סדר ההגרלות חשוב? 

בעת בחירת שלושת היישובים המועדפים מומלץ לשים לב לסדר ההגרלות, מכיוון שזכייה בפרויקט אחד, תגרור הסרה מההרשמה לפרויקטים אחרים.

לדוגמא: מי ששוקל להירשם להגרלות בקרית אונו ורמת גן אך מעדיף לזכות ברמת גן, מומלץ לו להביא בחשבון שההגרלות בקרית אונו יבוצעו קודם להגרלות ברמת גן, וכך, ייתכן מצב שבו יזכה בקרית אונו, ותבוטל הרשמתו להגרלה בפרויקט ברמת גן.

איך מתבצעות ההגרלות ואיך מקבלים את התוצאות? 

ההגרלות מתקיימות לפי הסדר שמופיע בטבלה למעלה, בזו אחר זו. לאחר כל הגרלה יוסרו הזוכים מכל ההרשמות הנוספות שלהם לפרויקטים אחרים, הן בהגרלות שהסתיימו והן בהגרלות שטרם בוצעו.

למרות ההגרלות הרבות, כל ההגרלות ממשיכות להתבצע בהתאם לנהלים המחמירים והמוקפדים המקובלים בתכנית מחיר למשתכן על ידי מערכת ממוחשבת ללא התערבות אדם, בניהולה של ועדה ובפיקוח של רואה חשבון מוסמך. כל תוצאות ההגרלה הגדולה צפויות להתפרסם ב-31.7.2018.

הזוכים יקבלו בדואר האלקטרוני הודעת זכייה, ומשתפים שלא זכו בהגרלה יקבלו מכתב המודיע על כך באופן רשמי. את התוצאות המלאות יוכלו המשתתפים למצוא כל העת באתר ההרשמה להגרלות Dira.moch.gov.il לצד הפרויקט אליו נרשמו.

מה קורה לאחר הזכייה? 

הזוכים נדרשים להמתין בסבלנות עד לרגע שבו היזם ייצור עמם קשר. ייתכן שמשך זמן ההמתנה ייקח מספר חודשים שכן בחירת הדירה צפויה להתקיים כחודש לאחר קבלת היתר בניה מהוועדה המקומית. הזוכים יוכלו לעקוב אחר קצב התקדמות הפרויקט כל העת באתר ההרשמה להגרלות לצד שם הפרויקט בו זכו.

אם אתם עומדים לקראת רכישת דירה במחיר למשתכן, חשוב שתהיו מעודכנים לעניין המשכנתא במחיר למשתכן – מחיר למשתכן, ככה תקחו משכנתא  

וגם – מה המחיר האמיתי של הדירה (לא מה שחשבתם)

וכמה משכנתא להחזיר כל חודש (איך בעצם קובעים את זה?)

 בדיקת זכאות – מחיר למשתכן

מחשבון מס רכישה

מחיר למשתכן – שאלות ותשובות

מחיר למשתכן – כל הפרוייקטים והמידע במשרד הבינוי והשיכון