מובייל וגאדג'טים    

מחקר גוגל: הסיסמאות שלכם לא טובות

pixabay
מעודכן ל-08/2019

גוגל פרסמה מחקר על פי תוסף שלה שמזהיר מבחירת סיסמאות גרועות. רוב הגולשים לא נענים לאזהרות. ואם זה מה שעושים בעלי התוסף, כמה מסוכנות הסיסמאות של מי שאין לו תוסף?

לגוגל נמאס שמתגלים פרטי משתמשים שלה, המסכנים את כל החשבונות, לא רק בגוגל. מה עשתה? פיתחה תוסף המזהיר את המשתמשים מסיסמאות גרועות, אלא שגם מורידי התוסף לא שעו לאזהרות. כך לפי מחקר של גוגל.

לפי המחקר, אפילו כשמתגלה המידע  אנשים לא רצים לאפס אתרים אחרים שמשתמשים בסיסמה. המחקר של גוגל מתבסס על נתונים שאספה מתוסף ה-Password Checkup שהשיקה השנה. התוסף מאפשר לבדוק אוטומטית האם הסיסמה  נוכחת במאגר הסיסמאות שדלפו לרשת בשנים האחרונות (הכולל יותר מ-4 מיליארד סיסמאות), להתריע, ולעזור לשנות את פרטי הגישה כדי למנוע פריצה עתידית. לפי גוגל יותר מ-650,000 משתמשים התקינו את התוסף שלה.

מהמחקר עולה כי 1.5% מתוך 21 מיליארד כניסות לחשבונות התבססו על נתונים שכבר דלפו לרשת  ורק קצת יותר מרבע מההתראות של גוגל להחלפת סיסמה נענות. אם בכל זאת החלפתם סיסמה לבקשת גוגל,  עדיין 40% בוחרים סיסמאות חלשות. עם זאת, עדיין יש שיפור ו-יותר מ-905 מהסיסמאות החדשות חזקות יותר מאלו שהחליפו.

מהמחקר עולה שיש גם  הבדלים בין הקטגוריות. אם מדובר בבנק או במוסד ממשלתי, בוחרים סיסמאות חזקות ואף מקשיבים לגוגל. בשירותי סטרימינג ופורנו המצב הכי גרוע.

הסיבה לבעיה היא שאנחנו כבר לא יכולים לזכור את כל הסיסמאות במיליוני האתרים שאנחנו משתמשים בהם, לכן בכל מקרה שניתן השתמשו באופציה אחרת, החליפו סיסמאות, היום לא צריך לזכור. באמצעות שחזור סיסמה אפשר לקבל סיסמה זמנית מהאתר או לכתוב סיסמה חדשה משלכם בכל פעם, השתמשו באימות דו-שלבי, כל האתרים הגדולים כיום מאפשרים זאת. אפשר להשתמש גם במנהל יסיסמאות שיזכרו במקומכם את הסיסמאות וגם אפשר לקרוא פה: הפרטיות ברשת – כל מה שצריך לדעת

 

לקנות באינטרנט ולשמור על הפרטיות

פייסבוק לבית המשפט: "אין אצלנו פרטיות"