חדשות    

מנכ"ל בנק הפועלים בוחן את הפסקת הקביעות – בבנק מכחישים

אחת הפעולות הראשונות של מנכל בנק הפועלים הטרי דב קוטלר, על כיסאו החדש היא לקדם מהלך של ביטול מנגנון הקביעות בבנק, המונע ממנו לפטר עובדים ומקשה על היעילות הנדרשת שכבר בוצעה בבנקים אחרים.

כדי  להיפטר מקביעות קוטלר  הציע ממהלך  "היפרדות" שבו להנהלה תהיה מכסה שנתית של עובדים שההנהלה תוכל לפטר. הוועד מתנגד כמובן למהלך.

אולי כדאי לו ללמוד ממנכ"לית לאומי לשעבר רקפת רוסק עמינח, שהצליחה להכניס בהסכם הקיבוצי שעליו הספיקה לחתום לפני פרישתה, סעיף המאפשר גיוס 450 עובדים ללא קביעות וללא מנגנון טייס אוטומטי טיכדי לאפשר גיוס עובדים טכנולוגיים בשכר גבוה. או מבנק מזרחי שאצלו קיים מנגנון כזה. במסגרת ההסכם הקיבוצי בבנק נקבע כי להנהלה יש יכולת לפטר במהלך תקופת ההסכם (5 שנים עד 2022) עד 50 עובדים בשל אי התאמה. לפי המנגנון, עובד שיוגדר על ידי שני ממונים עליו כבעל תרומה נמוכה במשך שלוש שנים לפחות במסגרת ההערכות השנתיות שלו, ניתן יהיה לפטרו בתום התקופה. הוועד יכול להטיל וטו על העובדים שיפוטרו.

מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "מנכ"ל בנק הפועלים מאמין במוסד הקביעות של הבנק ומשכך, מעולם לא דובר על ביטולו. כחלק מתהליכי ההתייעלות והפרישה מרצון אנו בוחנים גם היפרדות מצומצמת מעובדים ספציפיים בגין אי התאמה. צר לנו על ההדלפה המגמתית שכוונתה לפגוע באמון שבין השותפים למו"מ, ואנו לא ננהל את המו"מ באמצעות כלי התקשורת".

. בסביבת המערכת הבנקאית אמרו אתמול כי "יצירת מנגנון של פיטורי עובדים על רקע אי התאמה פחות מתייחס לכמות העובדים שתפוטר אלא לגרום לעובדים להבין שמי מהם עלול לאבד את מקום עבודתו ובכך למנוע את התופעה הרווחת בארגונים עם מנגנון קביעות של תפוקה נמוכה, מתוך ידיעה שאין למעסיק שום יכולת לפטר".

בנק הפועלים: העולם מסוכן פחות, לפחות כלכלית

דב קוטלר – מהמגזר הפרטי בחזרה לבנק?