חדשות    

מנכ"ל פארגו לשעבר ישלם 17.5 מיליון דולר על חשבונות מזויפים

מנכ"ל וולס פארגו לשעבר, ג'ון סטאמפף , ישלם 17.5 מיליון דולר בגין יישוב  האשמות בנוגע לשערוריית  החשבונות המזויפים של הבנק.  הוא גם לא יוכל לעבוד בתעשייה פיננסית יותר לעולם. כך לפי דיווחים של הבי.בי.סי. זה האיסור החמור ביותר שהוטל  שהוטל על בכירים בתעשייה הפיננסית בעקבות המשבר הכלכלי של 2008.

ההאשמות נבעו מחשיפה של The Lender באוגוסט 2017, כי קרוב ל-3.5 מיליון חשבונות נוצרו ללקוחות ללא אישורם, לאורך תקופה של שמונה שנים, כדי לעמוד ביעדים.

דירקטוריון וולס פארגו הודיע אז כי בכוונתו להשיב סכום של 75 מיליון דולר בשכר שהוענק לשני בכירים לשעבר, לאחר שהדו"ח קבע כי הם האחראים המרכזיים לשערוריית החשבונות הכוזבים של החברה: סטאמפף, וראשת מחלקת בנקאות קהילתית קארי טולסטדט.

החשבונות המזויפים הניבו לבנק הכנסות מעמלות ללא כל הצדקה ואיפשרו לעובדים להגדיל את נתוני המכירות וכך להגדיל את השכר והבונוסים.  אלפי עובדים בוולס פארגו פתחו מאז 2011 כ-2 מיליון חשבונות על שמות של לקוחות בלי שקיבלו לכך את אישור הלקוחות

הסוכנות לפיקוח על המטבע, האחראית על ניהול מערכת הבנקאות הפדרלית, הודיעה בנוסף כי הגיעה להסכם עם עוד שני בכירים לשעבר, והכריזה על הגשת אישומים נגד חמישה בכירים נוספים לשעבר. סטאמף עזב את הבנק עם חשיפת השערורייה. באותו זמן דווח כי הוא עזב את הבנק עם חבילת פרישה של 130 מיליון דולר.

"בתקופה שבה התגלו בעיות במכירות לא היו לחברה את האנשים הנכונים במקומות הנכונים, המבנה, השליטה והתרבות על מנת למנוע התנהגות לא נאותה". כך כתב בתגובה לפסיקה, מנכ"ל וולס פארגו הנוכחי, צ'ארלס ו'. "זה היה בלתי נסלח. הלקוחות שלנו וכולכם זכאים מהנהגת החברה ליותר".

החברה עדיין מתמודדת עם התנהגות בכיריה. ב-2018 נקנסה החברה במיליארד דולר על ידי שני רגולטורים בארצות הברית בעקבות שתי חקירות שעסקו בביטוחי רכב והפרות בתחום המשכנתאות. העונשים הוטלו על ידי הרשות הפדרלית להגנת הצרכן והסוכנות לפיקוח על המטבע. בנוסף לקנס הבנק חויב לפצות את לקוחותיו שנפגעו. שני הרגולטורים אמרו כי וולס פארגו הסכים לפשרה מבלי להודות בביצוען של העוולות

הטעויות של וורן באפט: קראפט היינץ, אלפאבית, וולס פארגו.

חמש טעויות של משקיעים

לארי אליסון – איך הוביל את אורקל לאחת החברות המובילות בעולם