סוזוקי תביא לארץ את ההיברידית הכי זולה
חדשות    

סוזוקי תביא לארץ את ההיברידית הכי זולה

לאחרונה האוצר הכריז שעד 2022 יבוטלו הטבות המס על ההיברידיות. זה לא אומר שלא תמצאו בינתיים היברידיות בזול. סוזוקי תביא בקיץ לארץ את  ההיברידית שתהיה הזולה בישראל, במחיר של פחות מ־100 אלף שקל. סוזוקי צפויה להשיק הן בישראל והן באירופה רק היברידיות, בהתאם לתקנות המחמירות הצפויות באירופה

זו גרסה חדשה של האיגניס, רכב הקרוסאובר הקטן שלו כבר גרסת בנזין.  ההיברידית תתבטא בגרסת 1.2 ליטר ולה תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, שאמורה להציג נתוני צריכת דלק  של כ־30 ק"מ לליטר. בנוסף יהיו לה אביזרי בטיחות אקטיבית – הנוקטים פעולות כמו בלימת חירום ולא רק מתריעים. גרסת בנזין נמכרת ב־90 אלף שקל, ההיברידית תעלה כמה אלפי שקלים יותר, בינתיים בזכות הטבות המס.

עד סוף השנה תשיק סוזוקי גרסאות היברידיות קלות גם לסוויפט, לקרוסאובר ולוויטארה. שלושת הדגמים יעברו למנוע בנזין 1.4 ליטר טורבו בנזין, עם 129 כ"ס במקום 140 כ"ס שמוצעים כיום בקרוסאובר ובוויטארה, ומערכת היברידית קלה 48 וולט, שאמורה להציע לפי נתוני היצרן הפחתה של 20% בפליטת מזהמים ושל 15% בצריכת הדלק. המערכת בדגמים הגדולים שוקלת רק 15 ק"ג, לעומת 6.2 ק"ג ששוקלת המערכת ההיברידית הקלה באיגניס.

ב־2022 תשיק סוזוקי רכב כביש־שטח חדש, שייקרא גרנד ויטארה, ויתבסס על טויוטה ראב4 ההיברידי, והוא פרי שיתוף הפעולה בין סוזוקי לטויוטה. באותה שנה תשיק סוזוקי גם משפחתית חשמלית ראשונה, שתיוצר בהודו, עם מערכת חשמלית של טויוטה. שני הדגמים צפויים להגיע גם לישראל.

לעומת זאת סוזוקי ג'ימני צפויה להיעלם מהנוף לתקופה עקב תקנות הזיהום ובשל אי שימוש במערכות בטיחות בסיסיות. בסוזוקי ממהרים להתייחס קודם לדגמים הכי נמכרים שלהם , הקרוסאוברים המשפחתיים הקומפקטיים שהפכו לפופולאריים וכמובן גם לסוזוקי סוויפט. הג'ימני שחזר רק ב-2018 אחרי היעדרות בגלל היעדר מערכות בטיחות בסיסיות, התחיל לצבור פופולאריות אבל כעת הולכת ומתקרבת המכה הבאה בגלל זיהום האוויר של מנועי הג'ימני והוא שוב בסכנת הפסקת ייצור, לפחות בזמנית פליטת המזהמים הרשמית של הג'ימני היא 154 גרם לכל ק"מ והקנס באירופה על ההפרש מהתקן הרצוי הוא קרוב ל-5,000 יורו לכל מכונית, סכום שאותו סוזוקי לא יכולה לספוג או לגלגל אל הלקוחות כי המכונית גם ככה איננה מהזולות בקטגוריה.

יונדאי או טויוטה? מי נמכרה יותר השנה?

איך אפשר לחסוך מאות שקלים בהוצאות הרכב?

מכונית לכל סטודנט: כך תקנו רכב בתקציב נמוך