נדחתה תביעה נגד קבלן שנפטר: לא נמצאה כל ראיה למעשה תרמית מצד הנתבעת או מנהלה
חדשות    

נדחתה תביעה נגד קבלן שנפטר: לא נמצאה כל ראיה למעשה תרמית מצד הנתבעת או מנהלה

נדחתה תביעה של יזם אשר טען לחוב של 48 מיליון שקל מצד שותף שנפטר. הטענה הייתה כי הקבלן השותף הסתיר עשרות מיליוני שקלים מהרווחים שהתקבלו. לטענת התביעה התחוור ליזם כי השותף אינו נוהג עימו בשקיפות ולא מאפשר לו גישה לחשבונות הפרויקטים, ולמעשה ניטרל אותו לחלוטין מכל מידע אודות הפרויקטים.

לפני כשש שנים, כשנה לאחר הגשת התביעה, נהרג שותף כאשר נפל מפיגום באחד הפרויקטים. לאחר מותו נכנסה לנעליו הבת והתביעה התנהלה מולה ומול אשתו.

בית המשפט פסק, כי החברה היזמת גרפה רווחים של כ-5.2 מיליון שקל והשקיעה בפרויקטים 4.3 מיליון שקל. בסך הכל שולמו לחברה כ-9.5 מיליון שקל, המשקפים את חלקה ורווחיה על פי ההסכם.

השופט מינה רו"ח כמומחה מטעם בית המשפט לבחינת הנתונים הכספיים, וזה שלל את טענות התביעה וקבע כי לחברה שלשל השותף נותרה יתרת חוב של כ-214 אלף שקל בלבד. בפסק הדין נכתב : "מצאתי לאמץ את קביעות המומחה החשבונאי באשר לתחשיב הנכון והראוי באשר לחלקה של התובעת בריווחי הפרויקטים המשותפים לצדדים, וזאת אחר שדחיתי את עיקר טענות התובעת באשר להעלמת הכנסות או העמסת הוצאות מצד הנתבעת, וכן לא מצאתי כל ראיה למעשה תרמית מצד הנתבעת או מנהלה ".

התובע חויב בהוצאות בסכום של 150 אלף שקל.

למרות תיקונים חוזרים חברת קבלן תפצה על נזקי רטיבות

מהו כופר חניה, מה עושים אם הקבלן לא יכול לספק חניה