חדשות    

נהגי אוטובוס בדרום יורידו את הרגל מהגז ויקבלו כסף

על כל אחוז בצריכת דלק נהגי דן באר שבע ודן דרום יקבלו 70 שקל

מנכ"ל דן דרום ודן באר־שבע, טל כהן, הודיע לנהגים בחברה כי בפרויקט גדול להקטנת צריכת הדלק של 550 האוטובוסים של שתי החברות, הוא יעניק לכל נהג בונוס חודשי על הורדת צריכת הדלק. על חיסכון בשיעור של כ-1% בצריכת הסולר של האוטובוסים, יקבל כל נהג 70 שקל בחודש. ככל שהחיסכון בדלק יהיה גדול יותר, יגדלו גם התשלומים לנהגים. בשתי החברות עובדים יח ד720 נהגים.

המנכ"ל הודיע כי  החישוב יתבצע  בינתיים לפי יעדי צריכת הדלק שקיבל כל אחד מסניפי החברות. בעתיד תשולב בכל האוטובוס מערכת טכנולוגית שתאפשר למדוד את צריכת הדלק האישית של כל נהג, ואז יוכלו הנהגים לקבל את חלקם היחסי על פי הנהיגה שלהם, וללא תלות באחרים.

מטרת המהלך, לצד חיסכון בהוצאות, גם, להקטין גם את זיהום האוויר שפולטים האוטובוסים, ובחודשים הקרובים יצטרפו אליהם לראשונה גם אוטובוסים חשמליים.  שתי החברות צורכות יחד בשנה כ־6.5 מיליון ליטר סולר, בעלות של כ־30 מיליון שקל. אוטובוס דיזל עירוני צורך בממוצע 2־2.3 ליטר סולר לכל קילומטר נסיעה, לעומת 12־14 ק"מ שצורכת בממוצע כיום מכונית בנזין משפחתית, אך מסיע עשרות נוסעים, לעומת עד חמישה ברכב פרטי.

פרויקט זה מזכיר ולא במעט את הפרויקט הממשלתי "נעים לירוק", שבו נהגים יקבלו תשלום עבור נסיעה שלא בשעות העומס, נסיעה בתחבורה ציבורית ועוד.

עצות לחיסכון בדלק:

הוצאות דלק – ככה תחסכו מאות שקלים בחודש

לקריאה נוספת:

מיזם "נעים לירוק" – איך לא לנסוע בפקקים ולקבל כסף

כביש אגרה – יש תמורה לאגרה?

תושבי ניו יורק ישלמו אגרת גודש – מה הסיכוי שהיוזמה תאומץ בישראל?