חדשות    

ניתוח טכני על ח.מר – הכיוון הוא למעלה

ח.מר תעשיות היא חברה שמניותיה נסחרות בבורסה לניירות ערך של ת"א במדד יתר 50 לפי שווי של כ – 220 מיליון ₪. מר פועלת באמצעות 3 חטיבות עסקיות : טלקום, ביטחון וקלינטק. הקבוצה היא אחת מהחברות המובילות באספקת פתרונות כוללים בתחומי התקשורת והביטחון ועיקר פעילותה בישראל, ארה"ב, מרכז ודרום אמריקה, אפריקה ואירופה. בחברה מועסקים כ – 1100 עובדים.

לחברה הון עצמי של 237 מיליון ₪ הממנף מאזן בהיקף 660 מיליון ₪ (35% הון למאזן) קרי יציבותה הפיננסית סבירה כרגע אך במידה והחברה תמשיך להפסיד בקצב הנוכחי (כ – 25 מיליון ₪ הפסד נקי נכון לדוחות ספטמבר 2014), יציבותה הפיננסית תיפגע משמעותית. בשנה האחרונה החברה מפגינה דעיכה ניכרת למדי מבחינת הכנסות ורווחיות כאשר עיקר האשמה מוטלת על חטיבת הטלקום (שהיא החטיבה הדומיננטית ביותר בחברה ומהווה כמעט 70% מההכנסות) עקב האטה בשוק התקשורת המקסיקני. הכנסות חטיבת הביטחון לא השתנו כמעט אולם החטיבה עצמה מפסידה תפעולית ולכן עוברת תהליך התייעלות שאמור להעביר אותה לרווח תפעולי. הכנסות חטיבת הקלינטק כמעט חסרות משמעות ברמת החברה ולכן גם ההפסד התפעולי אינו מהווה גורם בעל השפעה ניכרת על השורה התחתונה של החברה. כמו כן יש לציין כי לחברה אחזקות בחברת סאן טים גרופ אשר מוזגה לחברת פרוקגניה הציבורית לפי שווי של 60.5 מיליון ₪ לסאן טים, לחברה צפוי רווח הון כתוצאה מהמהלך בהיקף של כ – 9.5 מיליון ₪ שטרם הוכר בדוחות. עוד יש לציין כי החברה נוהגת לגדר חשיפה מטבעית (הגנה מפני ירידה של שע"ח שקל-דולר), גידור זה גרם לחברה הוצאות מימון של 3 מיליון שח ברבעון השלישי של 2014 כיוון ששער הדולר עלה מ- 3.43 ל – 3.695. מכיוון ששע"ח שקל-דולר ברבעון הרביעי של 2014 עלה מ- 3.695 ל – 3.92, סביר להניח כי החברה תרשום הוצאות מימון בגין הגידור בהיקף דומה ברבעון הרביעי של 2014.

ב- 1.02.2015 החברה דווחה כי מנכ"ל החברה הודיע שברצונות לפרוש והחברה פועלת לאתר מנכ"ל חלופי. פעמים רבות מנכל חדש מביא עימו רוח רעננה (מוצדקת או לא) למניה חבוטה כיוון שהמשקיעים מקווים שיצליח לשנות את מהלך העניינים ולהוציא את החברה מהסחרור השלילי אליו נקלעה. יתכן שגם כאן המניה תגיב בחיוב עם הודעה על פרסום מנכ"ל חדש ולכן הזמן הנכון לרכוש אותה הוא טרם ההודעה.

כפי שניתן לראות בגרף השבועי, מבחינה טכנית המניה קרסה משער שיא של 5,075 בסוף 2013 לשער שפל של 1832 בסוף 2014, ירידה של 64%. בגרף עצמו נראים מספר סימנים מעודדים המצביעים על כך שיתכן ומגמת הירידה קרובה לסיום. קיימת סטייה שורית בולטת בין גרף המחירים למתנד המחזור (שפלים יורדים בגרף המחיר לעומת שפלים עולים במתנד המחזור). במקביל ה- MACD סיפק איתות לונג עם חציית העקומה המהירה את העקומה האיטית. בגרף המחירים המבנה של מגמה יורדת נשמר (שיאים יורדים ושפלים יורדים) ולכן רכישה של המניה הינה לתוך מגמת ירידה, מהלך שמנוגד למסחר מגמה מבוסס ניתוח טכני. למרות זאת, כאשר מנסים לצוד שפלים יש להבין כי ניתן להפסיד בטווח הקצר ולכן האסטרטגיה המתאימה היא רכישה במספר מנות (רצוי מנות הולכות וגדלות על מנת למצע את מחיר הקנייה הממוצע למחיר נמוך ככל האפשר). מכיוון שאזור התמיכה הבא הוא 1500 ניתן לרכוש במנות מדודות החל משער 2000 (אזור המחיר הנוכחי) ולמקם סטופ לכל הכמות בסגירה מתחת לשער 1500.