חדשות    

נעצר מתחזה לעורך דין שבע שנים לאחר שרישיונו נשלל

קרדיט: shutterstock

בית משפט השלום באשקלון, נעתר לבקשת משרד מע"מ אשדוד, והורה על שחרורו בתנאים מגבילים של מתחזה בן 71 מתל-אביב , הנחשד בכך שפעל בשמם של בעלי חברת ב.ה ישמח יזמות והשקעות, אף שלא הוסמך על ידיהם, תוך שהוא מתחזה לעורך דין פעיל, אף שרישיונו נשלל לפני כשבע שנים, ולמרות שהורשע בעבר בעבירות דומות.

על פי המתואר בבקשת המעצר, הציג עצמו החשוד כעורך דין פעיל שרישיונו בתוקף, למרות, שכאמור, נשלל לפני 7 שנים. בנוסף התחזה במשרדי מע"מ אשדוד ופעל כביכול  בשמם של בעליה של חברת "ב.ה. ישמח יזמות והשקעות", למרות שמעולם לא הוסמך לכך על ידיהם. בנוסף, משך המתחזה שמונה חשבוניות-מס "התחשבנות"  (חשבונית ישראלית על סחורה שאמור להוציא עוסק ישראלי עבור מכירת סחורה לעוסק פלסטיני), ריקות ומסרן לאדם אחר, שאינו מורשה, בתמורה לתשלום.

עוד נכתב בבקשת המעצר, שהחשוד הגיע למשרדי מע"מ אשדוד בשנית והציג את עצמו בפני עובדת המשרד ובפני מנהל המשרד כעורך דין בעל ייפוי כוח כביכול, מצד הבעלים החוקיים של חברת "ב.ה. ישמח יזמות", במטרה לקבל 50 חשבוניות מס "התחשבנות"  נוספות.

מיד לאחר שחרור החשוד בערבות כאמצעי זהירות,  פרסם משרד מע"מ אשדוד את תמונתו של החשוד בהתחזות בפורום מנהלי מע"מ, ואז התברר כי רק לפני שבועיים התחזה העורן דין לשעבר בפני עובדי מע"מ נתניה והציג עצמו שוב כעורך דין פעיל  וכשופט לשעבר.

כב' השופטת נועה חקלאי, נעתרה לבקשת היחידה החוקרת וקבעה לדן, בין השאר, ערבות עצמית בסך 100,000 שקל,  ערבות צד ג' בסך 50,000 שקל הפקדת מזומן בסך 10,000 שקלים וצו עיכוב יציאה מן הארץ למשך 90 יום וחובת התייצבות לחקירה לפי דרישת מע"מ אשדוד.

איך תזהה מלבין הון מקצועי – מדריך הרשות לאיסור הלבנת הון

הונאה בנקאית דרך מיילים והודעות – איך זה עובד, כיצד להתגונן?

שש הטעויות הכי גדולות בקניות באינטרנט