מובייל וגאדג'טים    

סמסונג גלקסי משיקה את S10 החדש

מעודכן ל-02/2019

עוד צפויה להשיק מכשיר מוזל, סמארטפון מתקפל ודור חמישי

סמסונג צפויה להשיק את הגלקסי S10  החדש בסן פרסיסיקו ב-20 בפברואר.

הגלקסי  לצדו יוצגו שלושה תתי דגמים ואולי עוד שניים נוספים, כלומר 5 מכשירים שונים. המכשירים החשובים ביותר הם כמובן צמד ה-s10 וגרסתו המוגדלת פלוס. אלה יציעו מסכים בני 6.1 אינץ' ו-6.3 או 6.4 אינץ' ברזולוציית QHD, שעל פי הדיווחים יזכו לעיצוב חדש וללא שוליים וגם ללא מגרעת. זו הוחלפה בחריר עבור מצלמת הסלפי. עוד עולה מהדיווחים כי במכשיר תהיה מצלמה מתחת לזכוכית המסך, אבל נראה שסמסונג טרם הצליחה לפתור את כל הבעיות בהטמעה שלה במכשירים החדשים.

לפי הדיווחים המעבד בסדרה יהיה הסנאפדרגון 855 של קוואלקום בשווקים האמריקאי והסיני, והאקסינוס 9820 של סמסונג עצמה בשאר העולם ובין היתר בישראל. הדגמים השונים יגיעו עם זכרון פעולה שיחל ב-8 גיגה-בייט ויטפס עד ל-12 עבור דגם בכיר שלא ברור עדיין מה יהיה. גם מבחינת אחסון הטווח בין 128 גיגה-בייט מרחב אחסון עד ל-1 טרה-בייט בגרסה היקרה. בכל המכשירים יהיו שקע אוזניות ומצלמה אחורית בעלת שלוש עדשות, שתיים ברזולוציה של 12 מגה-פיקסל ואחת בעלת רזולוציה של 16 מגה-פיקסל. העדשה הראשונה תציע זום אופטי, השנייה צילום רחב והשלישית צילום רחב מאוד כמו במצלמות של LG המתחרה.

ה-S10 הרגיל ובו מצלמת סלפי בודדת וכפולת עדשות בפלוס. הסוללות יהיו בנות 3,100 ו-4,100 מיליאמפר שעה בהתאמה. לאחרונה פורסמו דיווחים שניתן יהיה להשתמש בהן כדי להטעין אביזרים כגון האוזניות האלחוטיות החדשות. אך לא ברור כיצד זה יתבצע אם בכלל. המחיר טרם פורסם, אם כי הצפי יהיה גבוה מ-1,000 דולר לדגם הבסיסי. המכשירים כבר ניתנים להזמנה מוקדמת ומתוכננים להגיע ללקוחות ב-8 במרץ

הדגם הזול: בדגמים המזולים ייכלל מכשיר שיכונה S10e, ולו מסך בגודל 5.8 אינץ' עם רזולוציית FHD ומסך ללא שוליים משתפלים כמו בדגמי הפרימיום. הוא מיועד להתחרות באייפון XR, והמפרט שלו יתבסס על המעבדים של הדגמים האחרים וכן מצלמה כפולת עדשות בלבד לעומת שלוש.  גם מחירו עדיין לא פורסם אך לפי הערכות התעשיה  המיר יהיה  כ-750 דולר.

עוד צפויה סמסונג להציג סמארטפון דור חמישי וסמארטפון מתקפל.

סמסונג S10 בגרסה מוזלת – קטן יותר, רזולוציה נמוכה יותר, אבל משתלם יותר

גלקסי S10 – סמסונג לא מכינה הפתעה; הולכת בדרכי אפל