חדשות    

פטור מתור לביטוח לאומי ומוסדות נוספים לבני 80 ומעלה

המוסד לביטוח לאומי יחלק כ-280 אלף כרטיסי פטור מתור לבני 80 ומעלה.אומנם החוק לפטור מתור לקשישים עבר לפני שנים אך לא יושם במלואו. הסיבה היא חוסר המודעות של הארגונים השונים, של הקשישים עצמם או נימוס מוגזם. על רקע זה החליטו המשרד לשוויון חברתי ומשרד העבודה והרווחה לחלק לקשישים כרטיסים רשמיים המעניקים להם את הפטור.

לא רק ביטוח לאומי, הפטור ניתן בכל המשרדים הממשלתיים והיחידות הקשורות אליהם, רשויות מקומיות,  רכבת ישראל, סניפי דואר, בנקים, גנים לאומיים ועוד. כמו כן, הם זכאים לפטור מתור בכל החנויות הגדולות (לפחות 250 מ"ר) ובאתרים לאומיים.

מנכ"ל ביטוח הלאומי מאיר שפיגלר אמר ש"הכרטיס יחסוך למחזיק אותו ויכוחים ואי נעימויות עם הסובבים אותו. תוצר הלוואי המבורך שלו הוא עידוד האזרחים הוותיקים לצאת מביתם להפגת הבדידות".

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל: ”הכרטיס נוצר כדי לצמצם את הבירוקרטיה בעבור האזרחים הוותיקים ולהביא למודעות המוסדות השונים כי אזרחים בגילאי 80 ומעלה לא ימתינו יותר בתורים. אני גאה במגוון המיזמים שהבאנו למען האזרחים הוותיקים, ונמשיך לדאוג יחד לטובת הטמעתם בקהילה ובמגזר הציבורי. נמשיך לדאוג לרווחת האזרחים הוותיקים בכלל תחומי החיים כדי שיוכלו לחיות בכבוד".

בשונה מכרטיסים אחרים, הכרטיס הודפס בשתי גרסאות על פי מגדר, זכר ונקבה. מספר האזרחיות הוותיקות מעל גיל 80 עומד על 167,346 ומספר האזרחים הוותיקים מעל גיל 80 נאמד בכ-110,338.

יו"ר שדולת הגמלאים, ח"כ איציק שמולי מהעבודה הגדיר בתגובה את היוזמה, "בדיחה זולה שכולה על חשבון האוכלוסייה המבוגרת. במקום למחזר יוזמות וחוקים קודמים שלי ושל אחרים, עדיף היה שהממשלה הזו תתעסק בדברים החשובים. יש אלפי קשישים שסובלים מעוני ובדידות, חלקם גם לא מסוגלים לחמם בימים האלה את הבתים, והממשלה בתגובה הוסיפה להם 5 שקלים עלובים לקצבה ומתעסקת עכשיו בהנפקת כרטיסים מיותרים. עליבות לשמה״.

ההחלטה שתגן על הקשישים: עסקאות אשראי החשודות כעוקץ – יבוטלו

מי ידאג לקשישים? יותר מחצי מהם חיים על קצבה בלבד, והולך להיות יותר גרוע