חדשות    

פיטורים בחברת הקורקינטים ליים – תפסיק לעבוד ב-12 ערים ברחבי העולם

צילום: ויקיפדיה מאת Malhal - נוצר על ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=73359180

חברת השכרת הקורקינטים השיתופיים ליים, הפעילה גם בערים בישראל,  תפטר 14% מכוח האדם שלה לאחר שתפסיק לפעול ב-12 ערים גדולות בעולם – כך הודיע בראד באו, מנכ"ל החברה בבלוג מיוחד של ליים, שכותרתו "הדרך קדימה".

"שלוש שנים ליים יצרה אפשרויות תחבורה ברחבי העולם", כותב באו. "היה לנו מזל לבנות קהילת לקוחות נאמנה ביותר מ-120 ערים בעולם ולפתח שותפויות עם קובעי מדיניות וארגונים מקומיים, מנסיעות לעבודה ועד שליחויות ונסיעות הנאה עם חברים, ליים הפכה למובילה עולמית בתחום התחבורה הזעירה, אך חלק מן החזון שלנו הוא השגת עצמאות פיננסית והמיקוד שלנו נתון כעת לרווחיות".

מהטענות עולה כי בלא מעט ערים הפעילות אינה רווחית לאור קשיים באימוץ מהיר של הכלים. הערים שיאבדו את הקורקינטים של ליים: פיניקס אריזונה שבארה"ב, סן דייגו ארה"ב, סן אנטוניו ארה"ב, ולינץ באוסטריה. בדרום אמריקה תחדל החברה לפעול בבוגוטה, בואנוס איירס, מונטווידאו, פוארטו וולרטה, ריו דה ז'ניירו וסאו פאולו.

ליים  פעילה בישראל מעל שנה, בעיקר בתל אביב, אך גם בערי הלווין ובפתח תקווה.  הסניף הישראלי אינו מוזכר בהודעת החברה.

מחברת ליים נמסר בתגובה לדברים: "אירופה וישראל בפרט לא מושפעות ואנחנו עדיין מתרגשים מהזדמנות הצמיחה שם. אירופה הייתה מאז ומתמיד מסבירת פנים עבור עסקינו בזכות תשתיות מתקדמות, מודעות סביבתית וכושר טבעי עבור האירופאים לעבור ברחבי העיר עם אמצעי תחבורה שונים. יש לנו דרך ברורה לרווחיות ברוב השווקים האירופיים מה שמביא אותנו לביטחון לעתיד החברה".

בתוך כך ליים פרסמה החודש  קול קורא ליזמים וסטארט-אפים, לפיתוח טכנולוגיות ומוצרים חדשים לשיפור בטיחות הרוכבים. "בעולם תל אביב היא עיר קטנה, אבל קהילת המיקרו מוביליטי היא אחת הערים המובילות באימוץ הכלים החשמליים וברגולציה סביבם", אמר אז מנכ"ל ליים ישראל, יניב גודר. "אנחנו מחפשים פתרונות חומרה ותוכנה בתחום הבטיחות, שנרצה לבחון בפיילוטים".

מהירות הקורקינטים של ליים יורדת ל-14 קמ";ש

תל אביב תכריע: האם האופניים המושכרים יוחלפו בחשמליים או שהשירות יבוטל?