פיקדונות מובנים    

פיקדון מובנה על מניות בלונדון – יתרונות וחסרונות

בנק לאומי מציע  פיקדון מובנה שקלי על סל מניות בלונדון. הפיקדון נקרא –  Big Ben פיקדון לתקופה של 3.5 שנים עם קרן השקעה מובטחת, ועם סיכוי למענק. קבלת המענק ושיעורו תלויים בהתנהגות סל המניות במהלך התקופה. אז אולי מניות בלונדון לא מפתים אתכם, אבל יש יתרון להשקעה במנגנון של פיקדון מובנה , ואולי דווקא מניות בלונדון מעניינות אתכם, אבל לא לפי הסל שמציעים בבנק לאומי. אולי פשוט אתם מעדיפים השקעה ישירה.

בכל מקרה, במהלך תקופת הפיקדון תיבדק כל אחת מהמניות שבסל ותרומתה למענק תחושב כך – נקבע חסם בשיעור עלייה של 44% (לא כולל) ביחס למחיר הבסיסי של אותה מניה. במידה ומחיר המניה לא חרג ולא נגע בחסם לאורך כל תקופת הפיקדון, תילקח בחישוב תשואת המניה בפועל – מנקודה לנקודה, חיובית או שלילית.

במידה וביום מסחר כלשהו מחיר המניה יחרוג או יגע, אפילו פעם אחת, בחסם, תשואת המניה תיקבע בשיעור של 4% למשך תקופת הפיקדון.

המענק בגין הפיקדון יחושב לפי סכום התשואות של המניות בסל כפול משקלן היחסי בסל. בכל מקרה, הלקוח יקבל את קרן ההשקעה במלואה בתום תקופת הפיקדון.

סל המניות כולל את 12 המניות הבאות Reckitt Benckiser Group PLC, G4S PLC, GlaxoSmithKline , SSE LN SSE PLC, BAE Systems PLC,Astrazeneca PLC, BP PLC, Vodafone Group PLC.

תאריך תחילת הפיקדון המובנה – 8 באוגוסט 2017 ותאריך הפירעון – 8 בפברואר 2021. המחיר הבסיסי של כל מניה יהיה מחירה בסגירה ב-8 באוגוסט 2017, והמחיר הקובע יהיה מחיר הסגירה ב-3 בפברואר.

ובכן, פיקדונות מובנים הפכו לאטרקטיביים בשנים האחרונות על רקע הריבית הנמוכה באפיקים הסולידיים, אבל הציבור עדיין מתרחק מהם – יש להם פשוט שם לא טוב מאז המשבר של 2008/2009. כך או אחרת, יש כמובן יתרונות וחסרונות במוצר המובנה. היתרונות שקיימת רצפה נומינלית עם אפסייד לרווח. החסרונות שהרצפה היא לא רצפה ריאלית – אמנם מקבלים את סכום ההשקעה הנומינלי, אבל זה יכול לבטא הפסד ריאלי. נניח שהמדד עלה בתקופת הפיקדון ב-10%, ואתם מקבלים את ההשקעה נומינלית – משמע, הפסדתם ריאלית 10%. מעבר לכך, בפיקדונות מובנים הכסף סגור לתקופה ארוכה יחסית. אם אתם רוצים לשבור את הפיקדון ולהנזיל את הכסף, לא בטוח שאפשר וגם אם הבנק מאפשר זאת זה יהיה בקנס.

למידע באתר הבנק 

 

מדריכים וכלים פיננסים:
פיקדונות מובנים – עדכונים שוטפים
מדריך פיקדון – כל מה שצריך לדעת על פיקדונות לפני שמשקיעים בהם
פיקדונות הבנקים – עדכון של פיקדונות הבנקים
 מחשבון פיקדון – ככה תוכלו לדעת כמה יהיה לכם בסוף תקופת ההפקדה