פיקדונות מובנים    

פיקדון מובנה על מניות שבבים – סיכונים וסיכויים

בנק לאומי מציע פיקדון מובנה שקלי ל-3.5 שנים על סל מניות שבבים ותקשורת. בבנק מדגישים כי הקרן אינה בסיכון וקבלת המענק תלויה לתשואת סל המניות במהלך התקופה.

במהלך תקופת הפיקדון תיבדק כל אחת מהמניות שבסל ותרומתה למענק תחושב באופן הבא – ן לכל מניה נקבע חסם בשיעור עלייה של 49% (לא כולל)  ביחס למחיר הבסיסי של אותה מניה. במידה ומחיר המניה לא חרג ולא נגע בחסם לאורך כל תקופת הפיקדון, תילקח בחישוב תשואת המניה בפועל (נקודה לנקודה) -חיובית או שלילית.

במידה וביום מסחר כלשהו מחיר המניה יחרוג או יגע (ולו פעם אחת) בחסם, תשואת המניה תיקבע בשיעור של  3% למשך תקופת הפיקדון. המענק הכולל בגין הפיקדון יחושב לפי סכום התשואות של המניות בסל כפול משקלן היחסי בסל, כאשר השתתפות תהיה בשיעור של 70% משיעור השינוי של סל המניות.

בכל מקרה, הלקוח יקבל את קרן ההשקעה במלואה בתום תקופת הפיקדון. אז כבר כתבנו מספר פעמים על הקרן הזו וחשוב להדגיש הקרן אמנם מובטחת, אבל מדובר בקרן נומינלית – יש כאן תיאורטית במקרה של קבלת הקרן הפסד ריאלי שכן אתם מפסידים את עליית המדד בשלוש וחצי שנים ומעבר לכך – מפסידים השקעה אלטרנטיבית אחרת.

כך או אחרת, תחילת הפיקדון בתאריך – 5 בספטמבר 2017 וסיום התקופה – תאריך הפירעון ב-5 במרץ 2021.

סל המניות כולל שבע מניות (כל אחת תהווה שביעית מסל המניות – SWKS UW SKYWORKS SOLUTIONS INC;  INTC) INTEL CORP),  QCOM QUALCOMM INC;  AVGO BROADCOM LTD ; MU MICRON TECHNOLOGY ;  SYMC SYMANTEC CORP;  JNPR UN JUNIPER NETWORKS.

המחיר הבסיסי של מניה – מחיר הסגירה של כל מניה ממניות הסל ב-5 בספטמבר 2017; מחיר קובע של מניה מחיר הסגירה של כל מניה ממניות הסל ב-2 במרץ 2021.

אז האם כדאי? ובכן מדובר בלסגור את הכסף לתקופה ארוכה – זה מתאים לכם? במיוחד שיש כאן כאמור בכל זאת סיכון של הפסד ריאלי. מעבר לכך, אם תרצו את הכסף במהלך התקופה, ההפסד שלכם יהיה משמעותי – או שבכלל זה לא יתאפשר או שהבנק יגבה ממכם סוג של קנס/ עמלה משמעותית.

מצד שני, בעידן של ריבית אפסית, ההשקעות הסולידיות מספקות לכם תשואה מאוד נמוכה, וזה בהחלט סוג של השקעה שיכול לתבל את התיק. זה תלוי כמובן בסל המניות האלו, אך בהחלט ייתכן מצב שהסל הזה יניב כמה אחוזים בודדים בשנה, וזה  בתקופה הזו לא קצת.

לפרטים מלאים על הפיקדון המובנה

מדריכים וכלים פיננסים:
פיקדונות מובנים – עדכונים שוטפים
מדריך פיקדון – כל מה שצריך לדעת על פיקדונות לפני שמשקיעים בהם
פיקדונות הבנקים – עדכון של פיקדונות הבנקים
 מחשבון פיקדון – ככה תוכלו לדעת כמה יהיה לכם בסוף תקופת ההפקדה