פיקדונות מובנים    

פיקדון מובנה ל-18 חודשים על מניות בארה"ב

הבנק הבינלאומי

הבנק הבינלאומי מציע ללקוחות הבנק פיקדון מובנה דולרי ל-18 חודשים בתוספת מענק המותנה בעלייה ובתנודתיות של סל מניות מובילות מסקטורים שונים. המניות נסחרות בבורסה האמריקאית. הסל המורכב מהמניות הבאות, כאשר לכל מניה משקל שווה – SALESFORCE.COM INC, ELECTRONIC ARTS INC, AMAZON. COM INC,  NETFLIX INC, GENERAL ELECTRIC CO, GENERAL MOTORS CO, DELTA AIR LINES INC,  AMERICAN AIRLINES GROUP INC, GILEAD SCIENCES INC, BIOGEN INC.

בבינלאומי מסבירים במה המענק מותנה ומתי הוא יתקבל (בחלקו או במלואו) –

  • נקבע חסם עליון לכל מניה בשיעור של 30% מעל השער היסודי (שער הסגירה ביום 30.3.16).
  • תקופת הבדיקה הינה בת 17 חודשים, החל מיום 31.3.16 ועד ליום 30.8.17, במהלכה ייבדק בכל יום שער הסגירה של כל מניה לעומת החסם העליון שלה.

ביצוע מניה (יחושב בנפרד לכל מניה), קיימות 2 אפשרויות:

– במקרה שכל שערי הסגירה של המניה במהלך תקופת הבדיקה יהיו נמוכים  מהחסם העליון, ביצוע המניה יחושב כשיעור השינוי בפועל בין השער היסודי לבין השער החדש מנקודה לנקודה (למען הסר ספק, יתכן ביצוע מניה שלילי אשר יקטין את שיעור שינוי הסל).

– במקרה שבמהלך תקופת הבדיקה אחד או יותר משערי הסגירה של המניה יהיה שווה/גבוה מהחסם העליון, יוחלף ביצועה בפועל של המניה בשיעור קבוע של 2% לכל תקופת הפיקדון (ללא קשר לביצוע המניה בפועל בתום תקופה מנקודה לנקודה, בין אם שלילי או חיובי).

שיעור השינוי של סל המניות הינו ממוצע חשבוני של כל ביצועי המניות כפי שחושבו (ביצוע בפועל או "השיעור הקבוע").

תנאי המענק –  במידה ששיעור שינוי הסל כפי שפורט לעיל יהיה חיובי (גבוה מאפס) – הלקוח יזוכה במענק בשיעור של 100%  משיעור שינוי הסל. לפיכך המענק המקסימאלי האפשרי הינו עד 30.00% (לא כולל).

אם שיעור שינוי הסל כפי שפורט לעיל יהיה שלילי (נמוך מאפס)/אפס – ייפרע הפיקדון בתום 18 חודשים ללא מענק.

קרן הפיקדון מובטחת. אבל חשוב להדגיש – אתם צריכים להבין מי באמת מבטיח אותה – האם זה הבנק עצמו ואז זה ביטחון גדול, או יצרן המכיר (שמשווק לבנק) ואז תלוי כמובן באיתנותו הפיננסית של היצרן, כבר היו דברים מעולם והיו גם יצרנים ומשווקים שהתמוטטו.

מעבר לכך, כשאוטמרים לכם שהרצפה מובטחת, מדובר כמובן בהשקעה הנומינלית שלכם, אלא שהשקעה נומינלית מגלמת הפסד ריאלי. אם תקבלו בעוד שנה וחצי את ההשקעה שלכם בערכים נומינליים בעצם הפסדתם באופן ריאלי את עליית המדד או את החלופה / האלטרנטיבה. עם זאת, האלטרנטיבה היא סביב האפס כך שההפסד האלטרנטיבי הוא נמוך במיוחד.

לאחרונה משיקים הבינלאומי ולאומי פיקדונות מובנים שונים על מניות בארה"ב,  כאן, תוכלו למצוא את הפיקדונות המובנים החדשים.

כנסו כאן לפרטים מלאים על הפיקדון

מדריכים וכלים פיננסים:
מדריך פיקדון – כל מה שצריך לדעת על פיקדונות לפני שמשקיעים בהם
 
פיקדונות הבנקים – עדכון של פיקדונות הבנקים
 
פיקדון מובנה – מדוע זאת אפשרות מעניינת  להשקיע את הכסף
 
פיקדונות מובנים – עדכון של פיקדונות מובנים
 
 
וככה תוכלו לדעת כמה יהיה לכם בסוף תקופת ההפקדה –