פיקדונות מובנים    

פיקדונות מובנים חדשים בבינלאומי – על מדדים בארה"ב ורוסיה; על היחלשות הדולר

הבנק הבינלאומי, הבנק הכי פעיל בזירת הפיקדונות המובנים (כך לפחות נראה מהשקות המוצרים בשנה האחרונה) מציע ללקוחותיו פיקדון מובנה (סטרקצ'ר) שמבטיח את רצפת ההשקעה (סכום ההשקעה המקורי), ומספק אפסייד תחת תנאים מסוימים. הפיקדון לתקופה של 25 חודשים יניב למשקיעים מענק המותנה בעליית סל של מדדי מניות בארה"ב ורוסיה. גובה המענק למשקיעים יחושב  כממוצע של התצפיות הרבעוניות  של ביצועי המדדים. במידה והתשואה של הסל חיובית, הלקוח ייקבל מענק בשיעור של 70% משיעור שינוי הסל. סל המדדים מורכב ממדד מוביל בארה"ב (50%) ומדד מוביל ברוסיה (50%). סכום המינימום להפקדה – 10 אלף שקל ; מועד ההפקדה – 14 באפריל 2011.

בד בבד, השיקו בבינלאומי פיקדון מובנה דולרי לתקופה של עשרה חודשים. הפיקדון מיועד ללקוחות שחושבים שהדולר צפוי להיחלש מול השקל, או כאלו שרוצים להגן על השקעות דולריות. המשקיעים בפיקדון המובנה, יקבלו מענק בשיעור 60% מירידת שערו של הדולר מול השקל. שיעור הירידה מוגבל עד 4.5% (ירידה חדה יותר לא תזכה במענק), כך שהמענק המקסימלי למשך התקופה (10 חודשים) עשוי להגיע ל-2.7%. בדומה לפיקדונות מובנים אחרים, קרן ההשקעה מובטחת (בדולרים). המעוניינים להפקיד בפיקדון זה צריכים סכום מינימום של 5 אלף דולר; ניתן להפקיד עד 11 באפריל 2011.

פיקדון מובנה (סטרקצ'ר), רק נזכיר, הוא מכשיר השקעה שמגוון את תיק ההשקעות ועשוי להניב תשואה מעבר לתשואה הנמוכה (ואפילו אפסית) שמקבלים כיום בפיקדונות ובמק"מ.אבל, התשואה (סיכוי) תמיד מקבילה לסיכון, וכאשר יש סיכוי לתשואה גבוה יותר קיים גם סיכון גדול יותר.  הסיכון שבפיקדון המובנה מיוחס לשני גורמים – הסיכון שבחשיפה למנפיק. מנפיק התעודה הוא לא הבנק המקומי, ולכן חשוב לדעת האם הבנק המקומי שמשווק את הפיקדון המובנה ערב לכסף גם במקרה שהמנפיק נקלע לקשיים פיננסים. הסיכון המובנה הנוסף הוא ההפסד הריאלי. הקרן אמנם מובטחת בתום תקופת הפיקדון, אבל בערכים נומינליים, ואם מקבלים את הקרן הנומינלית אחרי שנתיים, שלוש (ולפעמים גם מעבר לכך), מדובר בהפסד  ריאלי שיכול להגיע ל-3% ומעלה בשנה.

ועדיין, במקרים לא מעטים, יש פיקדונות מובנים שנראה, על פניו, שהסיכוי בהם עולה על הסיכון.

מדריכים וכלים פיננסים:
מדריך פיקדון – כל מה שצריך לדעת על פיקדונות לפני שמשקיעים בהם
פיקדונות הבנקים – עדכון של פיקדונות הבנקים
פיקדון מובנה – מדוע זאת אפשרות מעניינת  להשקיע את הכסף
פיקדונות מובנים – עדכון של פיקדונות מובנים
וככה תוכלו לדעת כמה יהיה לכם בסוף תקופת ההפקדה –