עסקים קטנים    

פרסום בטוויטר – איך זה עובד

מעודכן ל-08/2019

בעוד הרבה מפרסמים מתחרים על רשתות כמו אינסטגרם, פייסבוק וואטסאפ, אלו הפכו לפלטפורמות תחרותיות מדי על מפרסמים ובחלק מהן גם המחירים עולים והחשיפה קטנה. טוויטר, על כ-300 מיליון משתמשיה, היא לא הבחירה הראשונה של המפרסמים.עם זאת  מבחינת שאילתות חיפוש יש יותר ממיליארד. ובמקרים מסוימים יכולה להיות תשובה טובה למפרסם.

מתי לפרסם בטוויטר:  בטוויטר  כיוון שהפיד מתחלף לעתים קרובות הפרסום מתאים יותר למודעות לטווח קצר, הגדלת חשיפה למוצר חדש והגדלת מספר העוקבים למותג.

הפרסומים מתחלקים לציוצים ממומנים, טרנדים ממומנים,  וחשבונות ממומנים וקמפיין לטווח קצר. המודעות של טוויטר משולבות בפיד הכללי  ומתאימות לקהל היעד לפי תחומי עניין.

ציוצים ממומנים

ציוצים ממומנים יכולים להופיע  בראש תוצאות החיפוש או בראש הדף או לידו בכל פעם שמשתמש נכנס לעמוד הטוויטר שלו או מרענן  אותו.  אפשר גם להוסיף מילות מפתח שליליות, ביטוי מדויק ומילים כלליות.

בפרסום בפיד אפשר לבחור  את סוג הקהל, האם רק קהל העוקבים או אולי גם הדומים לו, אפשר להתמקד גם במיקום, במכשיר (סלולר) ובמערכת הפעלה.

מגבלות: בניגוד לפייסבוק, אי אפשר לממן ציוץ ישירות, אבל אפשר להוריד ציוצים לא רצויים

טרנדים ממומנים

טוויטר מקדמת את נושאי השיחה הפופולריים, אלו הנושאים הטרנדים המופיעים בתיוגים, למשל נושא אקטואלי או אתגר חדש. טרנדים ממומנים מופיעים לצד ציר הזמן של הגולש ונכתב עליהם שהם ממומנים. אלו מופיעים באתר הבית של טוויטר וכן באפליקציה

חשבונות ממומנים


בעזרת אופצית ה FOLLOWERS CAMPAIGN אפשר לקדם את החשבון העסקי שלכם בקרב קהל רלוונטי. במקרה של טוויטר הפרסום יופיע בטיים ליין ליין של משתמשים בעלי תחומי עניין קרובים לחשבון שלכם ובאזור Who to follow- במה שניתן להשוות ל'אקספלור' באינסטגרם.

מפרסמים  מתחילים יכולים להשתמש באופציה זו  עבור 100 דולר. עשרת הפוסטים הראשונים יקודמו לקהל הנבחר.

איך להקים קמפיין בטוויטר

בכתובת זו תוכלו להקים את החשבון, לבחור אזור פרסום. אז כמו בפייסבוק תוכלו לקבוע מטרת פרסום, העלאת מעורבות, העלאת מספר עוקבים, ועוד. אז תוכלו לבחור שם לקמפיין ותקציב.  וכן תוכלו לבחור את דרך התשלום. הימנעו מדרך תשלום אוטומטית. אז תוכלו לקדם ציוצים ספציפיים ולקבוע היכן יופיעו. לבסוף בחרו את קהל היעד.

כמה זה עולה

בניגוד למפרסמים אחרים, בטוויטר משלמים רק על מעורבות, תגובה, שיתוף, חיבוב וכדומה. בטווטר ממליצים על בין חצי סנט לדולר וחצי למעורבות. כמובן ששכל שהתקציב גדול יותר, החשיפה עולה.

מניית טוויטר הכתה את תחזית ההכנסות, אבל לא את הרווח – המניה עלתה

טוויטר הפתיעה את האנליסטים עם מכירות של 758 מיליון דולר ברבעון; עולה כעת ב-14%

הבעיה של טוויטר – חשבונות מזוייפים; דו"ח חלש מפיל את המניה ב-20%