חדשות    

צג דיגיטלי על מחירי מוצרים? לא אם שואלים את המועצה לצרכנות

מנכ"ל המועצה לצרכנות בפועל: "מהלך זה עלול לאפשר לרשתות קמעונות גדולות לשנות את מחירי המוצרים ברגע, וכך לייקר אותם בלחיצת כפתור, מבלי שלצרכנים בסופרמרקט תהיה כל יכולת של פיקוח והשוואה"

שני גופי צרכנות חלוקים בדעתם בנוגע להצגת מחירים דיגיטלים על מוצריום.  הרשות לסחר הוגן ולהגנת הצרכן במשרד הכלכלה הציעה לאפשר לרשתות השיווק הצגת מחירי מוצרים על צג דיגיטלי במקום מדבקה על כל מוצר. אלא שהמועצה לצרכנות הגישה את התנגדותה.

במכתב עמדה ששלחה המועצה לצרכנות קוראת המועצה להימנע ממהלך שיפגע בצרכנים. לטענת המועצה לצרכנות, מהלך זה יפגע ביכולת של הצרכנים להשוות מחירים, ויפגע במיוחד בצרכנים המוחלשים.

עופר מרום, מנכ"ל המועצה לצרכנות בפועל: "בכל שנה מגיעות תלונות רבות בנושא חיוב יתר בקופות או גביית סכום גבוה יותר על מוצרים בפיקוח. שינוי זה של צג אלקטרוני במקום מדבקה על כל מוצר ומוצר, יצמצם ללא ספק את אפשרות ביקורת הצרכן על טעויות קופה, ועל האפשרות לעמוד על זכויותיו ולדרוש מהעסק להשיב כספים במקרה של חיוב יתר".

"לטעמה של המועצה לצרכנות, על הרשות להגנת הצרכן לשקול לפני ההחלטה על ביטול הסימון גם את מכלול הנתונים על תופעה זו, היקפה, חומרתה, והנזקים הנובעים והעתידיים לנבוע ממנה לציבור הצרכנים". כתב

"בנושא צרכני בסיסי זה, למעשה כולנו צרכנים מוחלשים בעת שאנו עורכים קנייה ברשת שיווק, כשעלינו לשים לב למגוון המוצרים, לשלל ההטעיות ומבצעי הפיתוי. כך לגבי עשרות מוצרים בכל קנייה. החשש הוא כי מהלך זה עלול לאפשר לרשתות קמעונות גדולות לשנות את מחירי המוצרים ברגע, וכך לייקר אותם בלחיצת כפתור, מבלי שלצרכנים בסופרמרקט תהיה כל יכולת של פיקוח והשוואה".

 

"ככל שמרחיקים את סימון המחירים מהמוצר – היכולת לערפל ולבלבל את הצרכן רק גדלה וגוברת, ועולה חשש כי רשתות השיווק יגלגלו אל כיסם ולא אל הצרכנים את מלוא החיסכון הגדול הצפוי בהתאם. הפסקת סימון המחירים על המוצרים תפגע מאוד אף ביכולת הצרכן לבקר את החיוב בקופה".

 

"אנו קוראים לרשות לסחר הוגן ולהגנת הצרכן לעצור מהלך זה". סיכם

הצגת מחירים על מוצרים – למה זה טוב, ואיך זה עוזר לכם?

הרשות להגנת הצרכן בפשיטה על מגרשי רכבים – הפרות קשות; הוטלו קנסות במאות אלפי שקלים