חדשות    

קרנות הטכנולוגיה יוכלו להגדיל את ההשקעות הלא סחירות ל-75% מהיקף ההשקעה; למה זה טוב?

ענת גואטה, יו"ר רשות ני"ע צילום: ענבל מרמרי

רשות ניירות ערך מנסה לעודד את קרנות הטכנולוגיה שהוקמו בחודשים האחרונים, בינתיים ללא הצלחה גדולה. הרשות אישרה את הגדלת רכיב הנכסים הלא סחירים המרבי בקרן

מ-50% ל-75% משווי נכסי הקרן

 

קרן טכנולוגיה עילית הינה קרן נאמנות ייחודית המתמחה בהשקעות בחברות היי-טק ישראליות העוסקות במחקר ובפיתוח, גם כאלו שאינן נסחרות בבורסה. קרנות אלו מייצרות פתרון מימוני לחברות הזנק מחד, ומאפשרות לציבור הישראלי להיות חשוף להשקעה בחברות אלו מאידך.

בנובמבר 2016 פורסמו תקנות השקעות משותפות בנאמנות (קרן טכנולוגיה עילית). התקנות מסדירות, בין היתר, את אופן פעילותן של הקרנות, כללי ההשקעה וחובות הגילוי החלים עליהן. התקנות אף קובעת את מגבלות ההשקעה בקרנות טכנולוגיה עילית ביחס לחברות ישראליות למחקר ופיתוח (חברות שאינן רשומות למסחר), העומדת על 50% משווי נכסי הקרן ואולם, התקנות מעניקות לרשות סמכות לשנות מגבלות אלו אך ורק לקרנות אשר יזכו לערבות מדינה וזאת עד לשיעור של 75% משווי נכסי הקרן.

מנהלי הקרנות אשר החלו בהליך גיוס המשקיעים לקרנות לפני מספר שבועות, פנו לרשות בבקשה להגדלת שיעור הנכסים הלא נסחרים המותרים להשקעה בחברות ישראליות למחקר ופיתוח. המנהלים הדגישו בפנייתם כי חלק מן המשקיעים אשר התעניינו בהשקעה מהותית בקרנות, הסכימו עקרונית לביצוע ההשקעה במידה והרשות אכן תשתמש בסמכותה.

הרשות בחנה את פנייתם של המנהלים והחליטה, כי לאור התחייבות המדינה למתן הגנות ותמריצים לקרנות ומתוך כוונה להגדיל את מעגל המשקיעים הפוטנציאליים (לרבות גופים מוסדיים), ולסייע בקיצור תהליך גיוס הכספים על ידי מנהלי הקרנות – יועלה שיעור ההשקעה המירבי בחברות ישראליות למחקר ופיתוח בקרנות טכנולוגיה עילית ויעמוד על 75% משווי נכסי כל קרן.

 

יו"ר הרשות, גב' ענת גואטה, ציינה כי "ההחלטה משקפת את שאיפת הרשות לפתח את שוק ההון גם על ידי השקת מוצרי השקעה חדשים, תמיכת הרשות בתעשיית קרנות הנאמנות, ומחויבות הרשות לקידום מהלכי חקיקה חדשים".