חדשות    

רוצים להיות זכיינים של עסק לחללי עבודה? ריג'ס, הוותיקה בתחום, משיקה תוכנית זכיינות בישראל

WEWORK

ענקית חללי העבודה ריג'ס (Regus), המפעילה מעל 3,500 מרכזי עבודה בעולם (חללי עבודה), פועלת בישראל כבר יותר מעשר שנים, ועכשיו היא משיקה תוכנית לזכיינים.

החברה פונה ליזמים ובעלי נכסים מקומיים להצטרף לשורותיה בתחום חללי העבודה המשותפים. מדובר בתוכנית חדשנית וברשת אמרו שישראל נמנית בין המדינות הראשונות שבהן החברה מיישמת את תוכנית הזכיינות, לצד אנגליה וצרפת.

החברה מקבוצת  IWG (International Workplace Group) מחזיקה בנכסים בשטח של כ-5 מיליון מ"ר ברחבי העולם.

חלל עבודה או משרד – יתרונות וחסרונות

אז מה זה בעצם תוכנית הזכיינות?  החברה מציעה שימוש במותג החברה, וגם את כל תשתיות הרשת לטובת הזכיין, לרבות גישה לשאר מרכזי הרשת בארץ ובעולם.

בשלבי ההקמה, תספק החברה ליזם, ליווי שוטף, לרבות ליווי בבחירת האתר ומיקומו, חישובי הכדאיות והעלויות, תכנון, עיצוב וליווי בעת הביצוע. במהלך הפעילות השוטפת ייהנה הזכיין משירותי ה-IT של החברה, כמו גם מתמיכה של מערך המכירות של הרשת, גיבוי של מוקדי השירות והתמיכה, ושיווק במסגרת תוכנית השיווק הגלובלית של הרשת.

בעבור הזכיינות, ישלם בעל הזיכיון לריג'ס תשלום חד פעמי של 50-35 אלף יורו למרכז, נוסף על 14% מהמחזור השוטף. זה לא מעט, אבל חשוב להבין שהיזם מקבל גב חזק – מערכת משומנת של פעילות חללי עבודה, יכולות שיווק והפנייה של לידים ומתעניינים; השאלה אם זה שווה את הסכום ושיעור התמלוגים האמורים.

היזם מעביר לתשלום לחברה, אחראי כמובן על ההון החוזר והניהול השוטף של חלל העבודה.

חללי העבודה המשותפים הפכו למאוד פופולאריים בשנים האחרונות בארץ ובעולם.

על פי הערכות של חברת ייעוץ הנדל"ן CBRE, ושל גופים אחרים, נכון לסוף 2018 קיימים  בישראל 450 אלף מ"ר של מתחמי עבודה משותפים, רוב השטח – כ-350 אלף מ"ר בגוש דן. על פי ההערכות בשנת 2019 יגדלו השטחים לחללי עבודה בכ-60-70 אלף מ"ר, הרוב באזור המרכז.

להערכת ריג'ס "בשנים הקרובות כ-3 מתוך כל 10 בניינים במרכזי העסקים בעולם יציעו פתרון של חללי עבודה משותפים. על רקע זה, אנו שמחים להשיק את תוכנית הזכיינות שלנו בישראל. זו הזדמנות של ממש עבור שחקני נדל"ן ובעלי נכסים להצטרף למגמה הגוברת, לגוון את פרופיל ההשקעה, וכמובן ליהנות מתשואה דו-ספרתית על ההשקעה הראשונית".

חללי עבודה משותפים – מה זה? מה היתרונות? מה מקבלים ובאיזה מחיר?