חדשות    

רכבים היברידיים צמודים מהעבודה עלולים להתייקר

רכב היברידי

בעקבות אובדן הטבת המס עשרות אלפי מכוניות היברידיות צמודות מהעבודה צפויות  להתייקר. לרכבים היבירדיים יש הטבת מס שצריכה לקבל אישור להארכה , אלא שבינתיים לא קמה ממשלה ואם לא תקום עד סוף השנה ייתכן שההטבה לא תוארך, וגם אם כן ייתכן שלא תוארך בשל מלחמה בגירעון התופח. לפי הערכות, מעל 70% מההיברידיות הם ברכב צמוד מהעבודה  – 40־50 אלף כלי רכב.

כל מחזיק רכב צמוד מהעבודה  משלם סכום שימוש שמתווסף לשכר הברוטו לצורך חישוב מס המגלם את שווי ההטבה. שווי השימוש הוא 2.48% ממחיר הרכב.

ב־2015 נקבעה הטבה למחזיקי רכב צמוד "ירוק" – למחזיקי רכב הי ברידי עממי ינוכו מה"תוספת לברוטו" 500 שקל, ולמחזיקי רכב פלאג־אין הייבריד עממיייוכו מהסכום 990 שקל. בנטו, מדובר בהטבה ששווה 100־200 שקל בחודש.

כל שנתיים נבחנת ההטבה, והיא אמרוה להיבחן בסוף השנה אלא שבלי מדיניות ממשלתית מוצהרת הנושא תקוע ולא ברור אם ההטבה תישאר, תופחת או תבוטל. מהחידוש הקודם אנחנו יודעים שיש חילוקי דעות בין רשות המסים לוועדת הכספים, אז אושרו התקנות רק ביום האחרון.

בשרה רעה נוספת למחזיקי היברידיות היא מתווה חדש של מס קנייה על מכוניות היברידיות עממיות, שיעלה מ־30% ל־45%.ב מספרים המכוניות ההיברידיות יתייקרו בין 3,000 ל־5,000 שקל.  תוספת המס תחול מינואר.

המשמעות של התייקרות ההיברידיות לצד המחירים הגבוהים הצפווים בכלים החשמליים היא שהישראלים יפנו לרכבים מזהמים יותר שבהם לא חלה עליית מחירים מהותית. מנגד, יש יבואנים שאומרים שייתכן שזה הזמן להשקיע בהיברידיות משום שערכן יעלה.

מרשות המסים נמסר: "הארכת הוראת השעה נבחנת, ותטופל לאחר הקמת הממשלה".

המלחמה בגירעון: ביטול ההטבה על היברידיות ואגרת גודש