מדריכי צרכנות    

שירותי תמלול – כמה זה עולה ומה משפיע על המחיר?

מעודכן ל-06/2019

שירותי תמלול – מהי שיטת התמחור ומה הפרמטרים המשפיעים על המחיר?

 מהו תמלול הקלטות?

תמלול הוא שירות המאפשר המרת דיבור לטקסט כתוב. השירות משמש לרוב לצרכים משפטיים או עסקיים, אך ניתן להשתמש בו לעוד מגוון מטרות ובהן: הקלטת הרצאות סטודנטים, ראיונות, סיפורי חיים, סרטוני וידאו, כנסים וימי עיון, פענוח הקלטות סתר מאושרות וכדומה.

ישנן חברות ופרטיים המספקים שירותי תמלול בלבד, וישנן חברות ופרטיים שמרחיבים את סל השירותים שלהם ומציעים אפשרות להקלטת שיחות, נאומים, סמינרים, ישיבות ועוד. יש חברות המספקות שירותי המרת אודיו ל-CD, שירותי הקלדה, עריכת תוכן כתוב, עריכת לשון וכן הלאה.

איך קובעים את מחירי התמלול להקלטה?

טווח המחירים רחב ומשתנה בין מתמלל למתמלל בין מתרגם למתרגם ובין חברה אחת לאחרת. יש המחייבים לפי מילה, אחרים לפי עמוד או אולי דווקא לפי זמן עבודה. ברוב המקרים המחיר יושפע גם מאיכות הסאונד וכן משימוש בשירותים נוספים בשעת הצורך, כגון ציוד הקלטה מיוחד, המרת הקובץ, תרגום, סינון רעשי רקע בהקלטה וכדומה.

משתנים המשפיעים על התמחור:

אורך התמלול – ברמה הבסיסית ביותר, המחיר של תמלול הקלטה נקבע לפי אורך הטקסט. התמחור הוא לפי דף. כלומר – ברגע שיש דף אחד מתומלל, אזי אפשר לגבות עבורו מחיר, וככל שיש יותר דפים – כך המחיר עולה בהתאם. כדי למנוע אי נעימות או אי הבנה בנוגע לרווח בין השורות בדף, גודל הפונט, מעבר בין שורות וכיו"ב – יש לוודא מראש מול חברת התמלול מה מוגדר כ"דף" על פי הכללים שלהן.

שפת התמלול – זה קריטריון שההשפעה שלו על מחירי התמלול היא משמעותית מאוד. יש פער עצום במחיר בין תמלול של הקלטה בשפה העברית לבין תמלול בשפות אחרות. ככל שהשפה נחשבת ליותר נדירה בישראל ויש פחות דוברים שלה, כך יעלו מחירי העבודה.

פירוש הדבר הוא שתמלול של הקלטה בשפות כמו אנגלית, רוסית, אמהרית וערבית יהיו אמנם יקרות יותר מתמלול של הקלטה בעברית, אבל לא בפער ניכר. לעומת זאת, כאשר מדובר על שפות כמו צרפתית, איטלקית, הולנדית ואפילו ספרדית – שיש להן פחות דוברים בישראל, התעריף יהיה גבוה באופן משמעותי ועליכם להביא זאת בחשבון. כמו כן, אם אתם זקוקים לשירותי תרגום של ההקלטה, ולא רק לתמלול – ברור שתידרש תוספת מחיר.

"דד ליין" – עוד פרמטר שישפיע על מחירי התמלול נוגע ללוח הזמנים שלכם. אם מבחינתכם אין תאריך יעד קרוב ודחוף עבור קבלת התמלול, תוכלו לקבל הצעת מחיר נמוכה יותר. לעומת זאת, אם תודיעו לגורם המתמלל שאתם זקוקים לעבודה בדחיפות (למשל תוך יומיים-שלושה), כמובן שאותו גורם יגבה מכם סכום גבוה יותר, שכן עליו לעבוד בלחץ. כמובן שככל שהתמלול בהול יותר וההקלטה ארוכה יותר – המחיר יעלה בהתאם.

טווח מחירי תמלול

סוג השירות איכות השמע מחיר לעמוד(כ- 250 מילים)
תמלול הקלטות או תמלול שיחות בעברית טובה מאוד 10 – 30 שקל
תמלול הקלטות או תמלול שיחות בעברית בינונית 15 – 60 שקל
תמלול הקלטות או תמלול שיחות בעברית נמוכה 20 – 75 שקל
תמלול הקלטות או תמלול שיחות בעברית נמוכה מאוד 30 – 80 שקל
שכפול קלטת 20 – 40 שקל
הקלטה ותמלול 20 – 100 שקל
תמלול דחוף בהתראה קצרה (עד 24 שעות) 250% – 200% ממחיר הבסיס
תמלול בשפה שאינה עברית 30 – 140 שקל
תמלול 100 דפים או יותר 15% – 5% הנחה