מובייל וגאדג'טים    

שקט שיהיה: גוגל מציגה פיצ'ר חדש שיעזור לכם להימנע מהסחות דעת

מעודכן ל-12/2019

מנסים לסיים משימה בעבודה או לשבת עם הילד על שיעורים, אבל מוצאים את עצמכם פוזלים לסמארטפון ללא הרף? לגוגל יש רעיון שיכול לסייע לכם לשמור על הריכוז

התמכרות לסמארטפון היא עניין נפוץ ביותר בימינו, ורבים מאתנו נגועים בה במידה כזו או אחרת. חברות הטכנולוגיה שאחראיות בעצמן לחלק ניכר מהתופעה, מודעות לבעייתיות שהיא יוצרת ולכן בשנה האחרונה רבות מהן מנסות להצטרף לטרנד של ״איכות חיים דיגיטלית״, עם כלים שאמורים לעזור לכולנו להחזיר לידיים שלנו את השליטה על השימוש במכשירים.

אחד הניסיונות החדשים והמעניינים בשוק הוא מבית גוגל, שמשחררת מגרסת בטא את מצב הפוקוס שלה, שמיועד ללא מעט מכשירים.

איך זה עובד?

ה-Focus Mode של גוגל נועד למקרים שבהם אתם יודעים שיש לכם משימה כלשהי, אבל אתם פשוט לא מצליחים להימנע מלהציץ בסמארטפון כדי לבחון את פיד הפייסבוק שלכם, או כדי לבדוק ממי קיבלתם הודעה בוואטסאפ. השלב הראשון של פתרון הבעיה שלכם, הוא להיות מודעים לה, ואז תצטרכו לבחור את האפליקציות שמהוות מבחינתכם הסחת דעת ושמפריעות לכם.

לאחר שתבחרו אילו אפליקציות לצרף לרשימה, תוכלו להפוך אותן בלחיצת כפתור לפשוט לא זמינות עד שתחליטו אחרת. מהרגע שתפעילו את מצב הפוקוס, האייקונים של אותן אפליקציות יהפכו לאפורים (צבע שככל הנראה יוציא לכם את החשק אפילו להסתכל עליהן), הן לא ישלחו לכם התראות, ואם כן תנסו להיכנס אליהן, תקבלו התראה שמצב הפוקוס מופעל ותצטרכו לכבות אותו ידנית. זו מעין תזכורת לכך שאתם בעצמכם לא רציתם להיכנס אליהן. לאחר שתצאו ממצב הפוקוס, כל ההתראות ש"פספסתם" ירוכזו עבורכם, כך שלא תפסידו דבר חלילה.

גוגל שחררה את הפיצ׳ר בגרסת בטא עוד בחודש אוגוסט, וכעת היא מסבירה כי בתקופה הזאת היא קיבלה לא מעט פידבקים מהקהילה ובעקבות זאת הוסיפה למצב הפוקוס פיצ׳ר נחוץ מאוד – תזמונים. כלומר, במקום להפעיל את מצב הפוקוס באופן קבוע בכל פעם שאתם חוזרים הביתה למשפחה, תוכלו לתזמן את מצב הפוקוס מראש, ממש כמו שעון מעורר לשעות ולימים מסוימים.

כמו כן, גוגל הוסיפה לכם אפשרות לבקש מהמצב ״הפסקה״ של 5, 15 או 30 דקות – אם אתם צריכים להתייחד קצת עם האפליקציות שלכם, אבל לא רוצים לעצור לגמרי את מצב הפוקוס בשעות המוגדרות.

כחלק מהיציאה של הפיצ׳ר מגרסת הבטא, גוגל הודיעה כי מצב הפוקוס יהיה זמין על כל המכשירים אשר מכילים את פונקציות ה-Digital Wellbeing ו-Parental Control שלה. כלומר, רוב מכשירי אנדרואיד 9 ו-10.

תוכלו למצוא את המצב החדש תחת אפליקציית Digital Wellbeing: בתוך האפליקציה עברו ל-“Focus Mode״, סמנו את האפליקציות מסיחות הדעת שלכם ולחצו על Turn On Now. אם אתם רוצים להפוך את הפיצ׳ר לזמין ונוח עוד יותר, אתם יכולים להוסיף אותו כקיצור דרך ל-Quick Settings: פיתחו את מגירת ההתראות והרחיבו אותה, לחצו על כפתור ה-Edit (בצורת עיפרון) וגררו מתחתית המסך את האייקון של Focus Mode לאזור ה-Quick Settings.

ה-Focus Mode של גוגל דומה מאוד לכמה פיצ׳רים של חברות אחרות שהושקו בחודשים האחרונים – ובהם ה-Focus Assist של מיקרוסופט בווינדוס 10 וה-Zen Mode של חברת וואן פלוס.

אמנם אופציות ״נא לא להפריע״ קיימות בכל סוגי הסמארטפון, אך האפשרויות החדשות הללו מאפשרות לכם לבודד את האפליקציות הספציפיות שמפריעות לכם, ולקבל קצת יותר שליטה על השימוש שלכם בסמארטפון.

איך לקדם את האתר שלי בגוגל? שיטה שצריך להכיר

ארבע אפליקציות לשדרוג הסמארטפון