מדריכי צרכנות    

תוכן שנשמר בקלטות או שקופיות – מה עושים בו וכמה זה עולה?

מעודכן ל-07/2019

עם הפנים לעתיד: העולם מתפתח בצעדי ענק, ואמצעים טכנולוגיים שעד לפני כמה שנים נחשבו "המילה האחרונה" בתחומם, הפכו למיושנים ולמעשה אף אם נרצה אין לנו ממש את הדרך להשתמש בהם. איך ניתן לשמר את תוכנם ולהפוך אותו לנגיש?

"אי שם עמוק בתוך תוכנו, טמונים קולות וזיכרונות", כך שרה חוה אלברשטיין, אלא שלפעמים הקולות והמראות הללו שמורים בתוך אמצעים טכנולוגיים שכבר אינם זמינים לנו. קלטות השמע שכיכבו בשנות השבעים והשמונים והחליפו בגאון את תקליטי הוויניל שהתנגנו על מכשיר הפטפון המסורבל והכבד; סרטי הווידיאו שהיו מאופסנים בקלטות וידאו גדולות, אשר כדי ליהנות מהם היה עלינו להצטייד במכשיר וידיאו מסורבל שהיה מתקלקל לעיתים קרובות למדי; השקופיות שהיו מסמר הערב בכל אירוע תרבות – כל אלה אינם נגישים לנו עוד מבחינה טכנולוגית.

למעשה, אם נרצה ליהנות בימינו מכל אותם חומרים המאופסנים באותן טכנולוגיות ישנות, עלינו "לתת להם חיים בגלגול חדש" אותם ולהעביר אותם אל המדיה הדיגיטלית העדכנית. איך עושים את זה?

איך מצילים את הזיכרונות? פשוט ממירים!

לא צריך לזרוק את קלטות השמע הישנות המלאות כל טוב וגם לא את סרטי הווידיאו ששקדנו לצבור במרוצת השנים. ניתן לקחת את כל אותם חומרים ולהמיר אותם אל המדיה הדיגיטלית. גם לשקופיות העתיקות עוד יכולה להיות עדנה באמצעות סריקת שקופיות, אם רק נפנה אל בית העסק המתאים. כך למעשה נוכל ליהנות מכל המידע והתוכן כאשר הם יהיו מאופסנים היטב על גבי הכונן הקשיח של המחשב שלנו ונוכל להשליך סוף סוף את כל אותם אוספים התופסים לנו מקום רב כל כך בארונות.

עם זאת, אולי כדאי לשמור כמה יחידות של קלטות שמע ווידיאו למזכרת… בעוד כמה שנים יהיה להם ערך כמוצגים ארכיוניים. כמובן, תוכלו לספר לילדים למה שימש כל חפץ וכל פריט ולהיתפס בעיניהם כשרידים ארכיאולוגיים בעצמכם…

אל תמשיכו לחכות

לטענת מומחים, קלטות הווידיאו וכמובן גם השקופיות מאבדים מאיכותם ומחדותם ככל שחולף הזמן. לכן, אם אנחנו מעוניינים ליהנות מהחומרים הללו כאשר הם באיכות המיטבית והגבוהה ביותר שיכולה להיות בנסיבות הללו – מומלץ מאוד שלא לדחות את הדבר בעוד כמה שנים. מה גם שתוך זמן קצר גם אפשרויות ההמרה יהיו פחות בנמצא, כי מי יצטרך בכלל להמיר ומה יישאר לנו להמיר? הכול כבר נעשה וייעשה מלכתחילה באמצעים העדכניים והמפותחים.

אז אל תתעצלו, רוקנו את הארונות, הוציאו את האוספים הגדולים שלכם מכל הזמנים ועשו בהם סוף סוף משהו מועיל. אין כמו לראות וליהנות שוב מתמונות עתיקות או סרטים ישנים שכבר כמעט שכחנו מקיומם.

כמה זה עולה?

מחירים לדוגמה:

המרת קלטות וידאו לDVD מחיר לקלטת
המרת קלטות VHS ל- DVD 60 – 25 שקל
המרת קלטות VHSC ל- DVD 60 – 25 שקל
המרת קלטות MiniDV ל- DVD 60 – 25 שקל
המרת קלטות Video8 ל- DVD 60 – 25 שקל
המרת קלטות Hi8 ל- DVD 60 – 25 שקל
המרת קלטות Digital8 ל- DVD 60 – 25 שקל
המרת קלטות לקבצי מחשב לעריכה המרה לקבצי MP4
VHS 80 – 25 שקל
VHSC 80 – 25 שקל
MiniDV 80 – 25 שקל
Video8 80 – 25 שקל
Hi8 80 – 25 שקל
Digital8 80 – 25 שקל
BetaMax 250 שקל
BetaMax בשיטת NTSC 250 שקל
3/4 Umatic 360 שקל
Umatic 3/4 בשיטת NTSC 360 שקל
DVCAM 120 שקל
Beta SP 250 שקל
Beta XP 360 שקל
Beta SX 440 שקל
Beta Digital 580 שקל

 

 

המרת סלילי פילם לDVD שיטת הקרנה שיטת Telecine שיטת Frame by Frame
המרת פילם 8 מ”מ 10 שקל 15 שקל 22 שקל
המרת פילם סופר 8 מ”מ 10 שקל 15 שקל 22 שקל
המרת פילם סופר 8 מ”מ עם קול 10 שקל 15 שקל 32 שקל
המרת סרטי 16mm עם סאונד אופטי 25 שקל 42 שקל
המרת סרטי 16mm עם סאונד מגנטי 35 שקל 55 שקל

סיי צ'יז: איך בוחרים צלם לחתונה וכמה זה עולה?