חדשות    

תחזית מידרוג לשוק הדיור: יותר מכירות, העלאת מחירים

לאחר האטה בקצב מכירת הדירות בשלוש השנים האחרונות במידרוג צופים היפוך מגמה. בחברת הדירוג מעריכים כי בשנת 2020 תתגבר מגמת העלייה בקצב מכירת הדירות ובהתאם צפויה זחילה כלפי מעלה של המחירים. הסיבות הן הריבית הנשארת בסביבת ריבית נמוכה וחוסר ציפייה להתערבויות ממשלתיות גדולות שיורידו את מחירי הדיור.

בהתאם אנו צופים, כי חברות ייזום המגורים יציגו גידול בהיקף המכירות וייהנו מרוח גבית בנגישותם לשוק ההון ומקורות מימון אחרים", כתבו במידרוג.

גם הנדל"ן המניב צפוי לעלות לפי החברה: בשנת 2020 תימשך המגמה של עליית שווי הנדל"ן המניב בישראל, וזאת על רקע עסקאות משמעותיות שנעשו לאחרונה בשוק המשקפות ריבית היוון הנמוכה משמעותית מריביות ההיוון אשר מוצגות בהערכות השמאיות".

בעיקר הם מתייחסים לביקוש למשרדים:

שוק המשרדים, בעיקר במרכז, נהנה מתפוסות גבוהות ומקצבי אכלוס מהירים של פרויקטים חדשים, מגמה זו תמשיך לגרום ליזמים להגביר את קצב היזום אשר באזורי ביקוש ימשיך להיות גבוה. שכר הדירה בבניינים בעלי מיצוב גבוה ובמיקום מרכזי צפוי להמשיך כלפי מעלה, לאור המחירים הגבוהים בבניינים החדשים שיצאו לשיווק. ציפיותינו הן, כי אף בבניינים ותיקים יותר, תיווצר זחילה כלפי מעלה בשכר הדירה.

"אשר לנדל"ן מניב מסחרי אנו סבורים, כי שנת 2020 תמשיך להציב אתגרים בענף זה. אנו נמשיך להיות עדים לשינוי תמהיל המרכזים, כך שמחד, בצד המסחרי ייטו יותר לתחומי הבילוי וההסעדה ומאידך, נטייה לעירוב שימושים במתחם".

עם זאת, בנוגע לבנקים הם מצפים לשנה מאתגרת יותר:

הסביבה העסקית צפויה להיות מאתגרת בשנה הקרובה עבור המערכת הבנקאית ותלווה בלחץ מסוים על שיעורי הרווחיות, להערכתנו. אולם הבנקים השכילו לבנות בשנים האחרונות כריות ספיגה מספקות בכדי להתמודד עם עליית הלחצים".

גם בריבית לא צפוי לפי מידרוג שינוי עד סוף 2020: "הסביבה העסקית צפויה להיות מאתגרת בשנה הקרובה עבור המערכת הבנקאית ותלווה בלחץ מסוים על שיעורי הרווחיות, להערכתנו. אולם הבנקים השכילו לבנות בשנים האחרונות כריות ספיגה מספקות בכדי להתמודד עם עליית הלחצים".

מידרוג על ישראכרט: רמת סיכון טובה, רווחיות נמוכה

האוצר – בספטמבר נמשך הקיפאון בשוק הדיור; רוכשי מחיר למשתכן ממתינים לדירה 10 חודשים יותר מבשוק החופשי

נפלאות הסטטיסטיקה – האוצר: שוק הדיור מתקרר; הלמ"ס – המחירים עולים. למי נאמין?