תמ"א 38 הריסה ובנייה בהיקף רחב הותר בהרצליה
חדשות    

תמ"א 38 הריסה ובנייה בהיקף רחב הותר בהרצליה

הדמיה: רימוק

136 דירות ייבנו במקום כ-644 היום ברחוב עזרא הסופר בהצרליה במיזם שמזכיר יותר פינוי-בינוי

היתר בנייה ניתן לפרויקט תמ"א 38/2 (מסלול הריסה ובנייה)  ברחוב עזרא הסופר בהרצליה. העבודות לבניית הפרויקט צפויות להתחיל בחודש יולי. היזמית היא רינובו, וצפויים להיהרס בפרויקט ארבעה בניינים בני ארבע קומות ובהם 64 דירות.אלו יוחלפו בבניינים בני שמונה קומות, עם 136 דירות. ייחודו של הפרויקט הוא שבהיקפו מזכיר יותר פינוי בינוי מאשר תמ"א הריסה ובנייה. היזמים מספרים כי כבר מכרו 15 דירות ראשונות בסכום כולל של כ־40 מיליון שקל. האכלוס עבורן צפוי לינואר 2022.

תחילה  קיבלו בעלי העיריות את אישור העירייה לביצוע פרויקט תמ"א 38 במסלול 1, של חיזוק ועיבוי הבניינים הקיימים. לאחר מכן הם החליטו לשנות את הפרויקט למסלול של הריסת המבנים הקיימים ובניית חדשים במקומם. את מסלול זה קידם היזם אל מול העירייה, והדיירים נאלצו לחכות שלוש שנים נוספות. נציין כי מיזמי הריסה ובנייה היו שנים רבות בעדיפות מול מיזמי החיזוק אך לאחרונה בשל הגבלות רגולוטריות וקשיים מול הרשויות המקומיות, היזמים חוזרים לחיזוק.

לדברי ליאב אסייג, מנכ"ל רינובו, על רקע ההחלטה עמד שינוי במדיניות העירייה, שהחלה לתעדף פרויקטים של הריסה ובנייה מחדש במסגרת הליכי תמ"א 38: "בהחלטה מושכלת, ובהתאם לשינוי המדיניות של עיריית הרצליה, החלטנו יחד עם הדיירים לחשב מסלול מחדש. היינו צריכים לחזור ולאשר את הפרויקט מהתחלה, כשהמשמעות היתה שהדיירים נאלצו להמתין עוד זמן מה. העירייה מאידך שיתפה פעולה באופן מלא, וכעת אנו יוצאים לדרך עם פרויקט טוב יותר עבור דיירי המתחם".

כאמור, תמא 38 מסוג הריסה ובנייה הופך לחריג יותר, כאמור בעקבות התנגדות הרשויות המקומיות, ביטול התיקון הרביעי לחוק  ועכשיו נודע כי מנהל התכנון דורש מהרשויות המקומיות שישרטטו תוכניות התחדשות עירונית בשטחיהן ובתוך כך למפות אזורים שבהם ניתן להקים תמ"א 38. הרשויות גם יוכלו להחליט שלא יהיה ניתן להקים בשטחן מיזמי תמ"א בשל עומס על התשתיות, מה שנותן כוח לעיריות מול היזמים.

איך לבחור יזם בתמ38א

מהם המסים והוצאות התשלום בתמ"א 38

מה הרוב הדרוש לתמ"א 38 ומי יכול להתנגד