תשלום ביטוח לאומי לעצמאים יידחה החל מאפריל
חדשות    

תשלום ביטוח לאומי לעצמאים יידחה החל מאפריל

המוסד לביטוח לאומי

ביטוח לאומי ידחה למעסיקים ולעצמאים את התשלום החודשי של דמי ביטוח לאומי וביטוח בריאות. מדובר בתשלום של אפריל, התשלום של מרס שולם כרגיל.

הסיבה לפי ביטוח לאומי נובעת "מתוך הבנה כי דחיית תשלומים למעסיקים בשבועיים לא תועיל להם, אלא רק תדחה את התשלום מיד לאחר חג הפסח", לתקופה עמוסה בהוצאות ממילא.

ההחלטה נובעת מסיכום של מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, עם שר העבודה והרווחה, אופיר אקוניס.  לא מדובר בביטול התשלום, המעסיקים יידרשו להחזיר את התשלום מאפריל, שיידחה, בתשלומים.  כמו כן לא יוטלו עיקולים חדשים, ויידחה הטיפול בעיקולים קיימים.
בביטוח הלאומי מעריכים את סכום הדחייה בכ-6.5 מיליארד שקל – שמהם כ-2.2 מיליארד שקל בתשלומי דמי ביטוח בריאות לקופות החולים. אצל השכירים התשלומים ישולמו כרגיל. כך גם אצל  מבוטחים שאינם מועסקים, ומשלמים דמי ביטוח לאומי וביטוח בריאות בעצמם – כגון סטודנטים.

לדברי שר אקוניס: "אני בקשר רציף עם כל הגורמים והארגונים המייצגים מגזרים שנפגעו ממשבר הקורונה. למשרד העבודה והרווחה יש תפקיד משמעותי בניסיון להקל ככל הניתן על השכירים והמעסיקים במשק".

גם החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, הורה כי ספקים של משרדי הממשלה ויחידותיה השונות יקבלו את התשלום על המוצרים והשירותים שסיפקו במשך מארס 2020 בתוך 30 יום, במקום 45 יום. הקדמת התשלומים נועדה להקל על עסקים המתמודדים עם ההשלכות של משבר הקורונה. על פי הודעה שפירסם משרד האוצר, חשבונות שבהם פירעון צפוי עד 31 במארס, ישולמו מיידית. ההנחיה של חזקיהו תקפה בינתיים למארס בלבד.