חדשות    

לדיירים הובטח שדמי השכירות יעלו באחוז בכל שנה, אך הופתעו לגלות עלייה של 7 אחוזים

רובינשטיין על הפארק צילום: אתר החברה

ממשרד השיכון נמסר לדיירי פרויקט  "על הפארק" ברעננה כי המחירים מתעדכנים ועדיין נמוכים מאוד ממחיר השוק

זכאי משרד השיכון בפרויקט שכירות מפוקחת לטווח ארוך ברעננה גילו  בסוף ינואר 2019 מכתב בתיבות הדואר ולפיו בפברואר שכר הדירה יזנק ב־7% — זאת למרות התחייבות  בעת האכלוס ליציבות מחירים לאורך עשר שנים.

מדובר בפרויקט "על הפארק" של א.א רובינשטיין בשכונת נאות עוזי ברעננה, ובו כ-240 דירות להשכרה. רובינשטיין, שזכתה במכרז רשות מקרקעי ישראל , התחייבה להשכיר 60 מהדירות בכ-43  שקל למ"ר — אולם במכתב נאמר כי הסכום יעלה ל־45.5 למ"ר.

בהסכם השכירות שעליו חתמו זכאי משרד השיכון מול רובינשטיין  שני סעיפים העוסקים בעליית דמי השכירות לאורך השנים. אחד מהם  קובע כי "דמי השכירות יעלו כל שנה בכל 1 בחודש X (ימולא בהתאם למועד החתימה — ב"פ), בשיעור של 1% וזאת בתוספת שיעור עליית המדד בשנה החולפת".

הסעיף שעליו נסמכה החברה הוא הסעיף שקובע שככל שמדינת ישראל באמצעות משרד השיכון ו/או כל גורם אחר מטעמה יעדכנו את דמי השכירות הנקובים בסעיף הקודם, יחול העדכון על השוכר. מובהר כי עדכון כאמור יחול אם יכלו ובין אם ירדו דמי השכירות ל־1 מ"ר".

"החברה טענה במכתב לדיירים: "משרד הבינוי והשיכון עדכן את דמי השכירות אותם המשכירה זכאית לקבל מכם.

דיירי הפרויקט כתבו לחברת רובינשטיין, למשרד השיכון, לעירייה ולרמ"י "הפעלת הסעיף המאפשר למשרד השיכון לשנות את דמי השכירות לזכאים מעת לעת מהווה הפרה של עקרונות מסלול הדיור להשכרה בדמי שכירות קבועים וידועים מראש לטווח ארוך, עליהם התבססה הצטרפותי לפרויקט. העלאה מהירה וחדה של מאות שקלים בדמי השכירות, זמן מועט אחרי אכלוס הפרויקט, אינה מאפיינת מסלול עם דמי שכירות קבועה לטווח ארוך ואינה תואמת את אופי הפרויקט כפי שהוכרז והוסבר בפרסומים".

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה: "המשרד יזם פרויקט ייחודי לשכירות ארוכת טווח ברעננה, המאפשר לזוגות צעירים דיור בהנחה של כ־20% ממחיר השוק. בהתאם להנחיות המכרז המקורי, נקבע כי מחירי השכירות המפוקחים יכולים להתעדכן אחת לחמש שנים, ומחיר השכירות החודשי ימשיך להוות 80% בלבד מהשכירות הממוצעת בשוק.

מא.א רובינשטיין נמסר: "אנו פועלים בהתאם למכרז ולחוזים עם הדיירים שמאפשרים עדכון מחיר השכירות. מחיר השכירות אושר בידי משרד השיכון והבינוי. בהסכם עם משרד השיכון יש סעיף שלפיו אפשר להעלות את המחיר פעם בשנה לרף של עד 80% ממחיר השכירות באזור. מי שאחראי ליידע את השוכרים הוא משרד השיכון. הגשנו את הבקשה באוגוסט, קיבלנו אישור ב־22 בינואר, ודחינו את ההעלאה במספר ימים".