חדשות    

משיכת כספים בפטור ממס בקופות קטנות – עד סוף יוני 2015!

קופת גמל, איור: אורקה

משיכת כספים בפטור ממס בקופות הגמל הקטנות הוארכה. דורית סלינגר, מנהלת אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר  מאריכה את הוראה השעה למשיכת כספים בקופות גמל עד סכום של 7,000 ₪ בפטור ממלא ממס,  בשלושה חודשים נוספים – מסוף מרץ 2015 לסוף יוני 2015. כבר הכתרנו אותה כאן כאבירת הון הציבור (דואגת להונו של ציבור המשקיעים) וצעד זה כמובן רק מחזק את התואר.

סלינגר מאריכה מכוח חוק יסוד הכנסת, את הוראת השעה למשיכת כספים עד סכום של 7000 ₪, בפטור ממלא ממס. סעיף 38 לחוק יסוד הכנסת קובע כי "כל חיקוק שתקפו היה פוקע תוך שני החדשים האחרונים לתקופת כהונתה של הכנסת היוצאת, או תוך ארבעה חדשים לאחר שהכנסת החליטה להתפזר, או תוך שלושת החדשים הראשונים לתקופת כהונתה של הכנסת הנכנסת – יעמוד בתקפו עד תום שלושת החדשים האמורים".

לכן, הוראת השעה מוארכת בשלושה חודשים נוספים והיא תפקע ביום 30.6.15. עד לעדכון זה היה ניתן כאמור למשוך את הכספים עד סוף החודש הנוכחי.

מי שלא ימשוך את הכספים עד סוף יוני 2015,  יחכה עד לגיל 60. מי שימשוך שלא בתקופת ההטבה יישלם מס בשיעור של 35%. מעבר ליתרון במס כדאי למחזיקי קופות קטנות למשוך כי ב-2016 דמי הניהול שגובות הקופות יהיו קבוע והוא עשוי לבטא שיעור דמי ניהול גבוה. עד עכשיו דמי הניהול הסתכמו ב-1.1%. החל מ-2016 דמי הניהול יעלו ל-6 שקלים בחודש, 72 שקלים בשנה. המשמעות, ככל שהקופה קטנה יותר כך דמי הניהול האפקטיביים גדולים יותר – דמי הניהול האלו בקופה שבה 3,000 שקל, הם קרוב ל-2.5%. בקופה של 1,000 שקל, מדובר בדמי ניהול של 7%.

בקיצור, אם יש לכם שאריות של קופות גמל, עדיף לכם (לרוב) לממש את הקופה עד סוף יוני 2015. לא לשכוח!

דורית סלינגר - אבירת הון

דורית סלינגר – אבירת הון

משיכת הכספים אפשרית רק אם הקופה לא פעילה (שלא מופקדים בקופה כספים חדשים). הפרוצדורה די דומה בכל הקופות – עליכם לברר באיזה בנק מטפלים במשיכות הכספים, ועליכם למסור פרטים ולחתום על הטפסים הבאים – טופס בקשה למשיכת הכספים עם חתימת העמית;   תצלום תעודת הזהות של העמית; צילום של צ'ק מבוטל או טופס מהבנק שמאשר בעלות על חשבון הבנק.

קופות הגמל אמורות להעביר את הכספים תוך 10 ימים ממועד הבקשה.

ועכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם –  יש לנו בכלל קופת גמל כזו – קופת גמל קטנה עד 7 אלף שקל שעומדת בתנאים? התשובה נמצאת באתר משרד האוצר. באתר יש מנגנון  חיפוש אחרי כספי פנסיה אבודים. אבל, באתר אין מידע על היקפי הסכומים , והוא מוגבל מבחינת מספר השאילתות. הנה הכתובת, בהצלחה –

איתור כספים בקופות גמל