חדשות    

פרנקל מגדיל את אחזקותיו באירונאוטיקס לכמעט רבע מהמניות

קרדיט: אירונאוטיקס

רכש 2.2 מיליון מניות ב-30 מיליון שקל.

אהרון פרנקל ממשיך להשקיע באירונאוטיקס. הוא רכש לאחרונה2.2 מיליון מניות של יצרנית המל"טים תמורת כ-30 מיליון שקל.  מדובר בכ-4% ממניות החברה וכך גדלו אחזקותיו של פרנקל ל-24.7% מהמניות.

פרנקל הפך לאחרונה לבעל המניות הגדול ביותר בחברה, כאשר השלים את החזקותיו ל-20.6% מאירונאוטיקס. אבל קרנות ההשקעה KCPS, בראשית וקרן ויולה, שהביאו את 017, עדיין מחזיקות באופן מצרפי בשיעור האחזקה הגדול ביותר, 36%.

   בדצמבר 2018 התחיל פרנקל להשקיע יותר בחברה על רקע מאבק על השליטה בחברה בין רפאל לתעשייה האווירית, והיא נמצאת כעת בהליך מכירה לידי אביחי סטולרו ורפאל לפי שווי של 850 מיליון שקל.

המהלכים האחרונים שביצע פרנקל, שמגיעים על רקע תוכנית הרכישה של החברה, הובילו להתאוששות חדה במניותיה, שנפגעו עקב חקירת החברה בפגיעה בביטחון המדינה..

פרנקל רכש בסה"כ 13.4 מיליון מניות במחיר ממוצע של 9.14 שקל למניה, בסכום כולל של 122.5 מיליון שקל. כך שהרווח על הנייר הוא  49.4 מיליון שקל. כלומר, המניות שקנה השיאו תשואה של 40.3%, בפחות מחודשיים.

אירואנוטיקס הסתבכה בקיץ 2017 בחקירה פלילית של משרד הביטחון והמשטרה, בפרשה שעליה מוטל צו איסור פרסום, וראתה את מנייתה צוללת משווי מגולם של מעל למיליארד שקל לאחר ההנפקה לפחות מ-400 מיליון שקל. עוד דווח שגם רשות ני"ע פתחה בחקירה נגדה.

נציין כי פרנקל הצהיר בעבר שאין לו כוונה לקנות את השליטה בחברה, אך נראה שפעולותיו האחרונות מעידות שייתכן שזה לא המצב. אם מכירת החברה לא תצא אל הפועל, פרנקל יכול לבצע מהלך להשתלט על החברה. פרנקל אמנם זקוק לאישור של משרד הביטחון כדי להגדיל את אחזקותיו אל מעבר לרף ה-25%, אך הוא עשוי לקבלו בקלות. פרנקל עוסק בתחום התעופה האזרחית ומחזיק בחברת יו-ויז'ן הפועלת בתחום המל"טים.

התעשייה האווירית על רכישת אירונאוטיקס: המכרז היה מוטה לטובת רפאל

רפאל רכשה את אירונאוטיקס. סכום הרכישה: 850 מיליון שקל