חדשות    

שיעור האינפלציה הצפוי לשנה הקרובה עלה ל-1.1% לעומת 1.0% במארס

בנק ישראל

בנק ישראל מפרסם את שיעור האינפלציה הצפוי לפי שוק ההון ותחזיות החזאים והתפתחות אמצעי התשלום, ומדווח כי אמצעי התשלום זינקו ב-8.6% בחודש האחרון

בנק ישראל מפרסם היום נתונים בדבר שיעור האינפלציה הצפוי לפי שוק ההון ותחזיות החזאים והתפתחות אמצעי התשלום. ע"פ נתוני בנק ישראל, ממוצע תחזיות האינפלציה ל-12 החודשים הקרובים עלה ל-1.1% לעומת 1.0% בחודש מארס 2015.

איילת ניר: "בבנק ישראל ממתינים לבחון האם המדדים הקרובים ימשכו את האינפלציה כלפי מעלה"

שיעור הציפיות נמצא במגמת עלייה מאז חודש דצמבר 2014 (כפי שניתן לראות בטבלה), ומדובר בשיעור הגבוה ביותר מאז חודש ספטמבר 2014. כמו כן, מדובר בחודש השני ברציפות ששיעור האינפלציה הצפוי עובר את רף ה-1%, לאחר ארבעה חודשים (נובמבר – פברואר 2014) שבהם נע בין 0.8% לשפל של 0.6%. מנתוני בנק ישראל עולה גם, כי אמצעי התשלום גדלו מ-208.1 מיליארד שקל ל-226 מיליארד שקל – גידול בשיעור של 8.6% (48.4 מיליארד שקל).

 

בנק ישראל שיעור האינפלציה הצפוי אפריל 2015

בסקירה שפרסם הבוקר בית ההשקעות לידר שוקי הון, התייחסו כלכלני בית ההשקעות לנושא שיעור האינפלציה.  לידר ציינו בסקירתם כי כי מדד חודש מרץ היה מעט נמוך מההערכות המוקדמות, בדומה למדדים מתחילת השנה. אינפלציית הליבה עלתה ב – 0.4% בלבד ב – 12 החודשים האחרונים. בנוסף מציינים לידר כי להערכתם, שיעור האינפלציה עד חודש יוני צפוי להיות גבוה על רקע עונתי וכן העלייה במחירי הדלקים.

בסקירה שפורסמה על ידי בית ההשקעות מיטב דש בסוף השבוע שעבר, ציינו כלכלני מיטב כי תחזית האינפלציה של ל- 12 החודשים הקרובים עומדת על 1.3%, וכתבו כי: "התנאים הכלכליים במשק שכוללים גידול בצריכה הפרטית, שיפור משמעותי בשוק העבודה, עלייה באשראי הצרכני, גידול חד ברמת הנזילות במשק מהווים גורמים תומכים בעלייה מתונה בסביבת האינפלציה. יש לציין רק שכפי שציינו בסקירה השבועית האחרונה, ביטול המע"מ על מוצרי יסוד, אם ייצא לפועל, צפוי להוריד עד כ-0.3% מהאינפלציה באופן חד פעמי".