מובייל וגאדג'טים    

אל תיגע בי: טינדר משיקה לחצן מצוקה

 מאצ' גרופ, בעלת יישומוני ההיכרויות טינדר ו-OKCupid, הודיעה כי תשקיע בשיתוף פעולה עסקי עם מיזם NoonLight המפתח תוספי אבטחה לגולשים. תחילה יושק "כפתור מצוקה" בטינדר, שיאפשר למשתמשים ברשת ההיכרויות לקרוא לעזרה, אם נקלעו לדייט מסוכן.
תוספי התוכנה של NoonLight מאפשרים כבר כיום למשתמשים אמריקנים לשלוח הודעה לחברים במקרה שהדייט משתבש, כולל זמן ומיקום.  הפיתוח החדש אמור להשתמש גם במיקום של משתמשי הטינדר, ולאפשר ללחוץ על "כפתור מצוקה" שיחובר לטלפון החירום האמריקני (911), במקרה שייתקלו בסוטי מין למשל.
"הפיתוח החדש יאפשר למשתמשים שחשים בסכנה להזעיק עזרה בדיסקרטיות,אם משהו משתבש והמשתמשים חשים בתחושת סכנה", נמסר ממאצ' גרופ.
פיתוח נוסף שישולב בטינדר הוא תמונות מאומתות. בעזרת בינה מלאכותית, התוכנה תשווה תמונות שמועלות לטינדר לתמונת פרופיל מאומתת של המשתמש ברשתות חברתיות וכדומה. תמונות שיאומתו יזכו לחותמת כחולה של "תמונה מאומתת". פיתוח זה נועד לצמצם ככל האפשר שימוש בזהות בדויה או גנובה ברשת ההיכרויות. עם זאת, הוא עלול להקשות גם על מי שהעלה תמונת פרופיל  "מחמיאה" מדי או ישנה מדי.

"בכל יום מיליוני משתמשים בוטחים בנו שנכיר אותם לאנשים חדשים", סיפר מנכ"ל טינדר אלי סידמן. "אנו מחויבים לבניית תכונות בטיחות חדשניות המופעלות על ידי טכנולוגיה מהשורה הראשונה העונה על צורכי הדייטים של ימינו".

אלא שהכלים החדשים אינם עונים לבעיה אחרת שהתגלתה לאחרונה. כך יותר מ-70 אלף תמונות של משתמשות טינדר הודלפו בפורום נסתר ברשת.לצד התמונות נמצא גם קובץ טקסט שמכיל כ-16 אלף נתוני זיהוי של משתמשים בטינדר, ומשתמשים אלה הם הנפגעים העיקריים באירוע.

המטה לביטחון לאומי בארה"ב הזהיר את הציבור כי נתונים שנאספים באפליקציות עלולים לשמש למטרות זדוניות, כולל זיהוי מדוייק של האנשים, מיקומם והעדפותיהם המיניות. בין השאר הזהירו במטה לביטחון לאומי מפני שימוש באפליקציות של חברות סיניות שכן על פי החוק בסין כל חברה חייבת למסור את כל המידע שברשותה לשלטונות.

בטינדר הגיבו לדברים  כי החברה משקיעה מאמצים ומשאבים רבים לטיפול בשימוש לרעה באפליקציה שלה וכל חבריה ומכריהם יכולים להיות בטוחים כי הם מיישמים כל העת שיטות עבודה מומלצות כדי להקשות  לבצע מהלכים מסוג זה.

טינדר רוצה לעזוב את גוגל פליי

כמה מרוויחים מאפליקציות ומאתרי היכרויות