מובייל וגאדג'טים    

אפליקציית Truecaller בתשלום – האם הגרסה המשודרגת שווה את הכסף?

מעודכן ל-01/2020

אפליקציית זיהוי השיחות הפופולארית מציעה לאחרונה גם גרסת פרימיום בתשלום. מה היא כוללת והאם שווה לכם להיפרד בשבילה מכמה דולרים?

בשנים האחרונות השתלטה גישת ה-Freemium על תחומים רבים בחיינו. מגוון שירותים ואפליקציות מציעים לנו גרסאות חינמיות מוצלחות מאוד, אבל מנסים לפתות אותנו לשדרג לגרסה בתשלום עם פיצ’רים מתקדמים והטבות שונות. בדקנו עבורכם את גרסת הפרימיום של שירות Truecaller (טרוקולר), במטרה להכריע אם הפיצ’רים המיוחדים שהוסיפו לה שווים את השדרוג, או שאולי כדאי לוותר.

את אפליקציית Truecaller כמעט כולכם מכירים. בכל פעם שאדם מתקשר אליכם, והוא לא ברשימת אנשי הקשר שלכם (או חסוי), האפליקציה חושפת לכם את הזהות שלו. המשתמשים יכולים לדווח על מספרי ספאם, וכך אתם לא צריכים לענות לשיחת המכירות מחברת הסלולר, או לספאם המנג'ס של מפלגה כלשהי. כן, אולי ישנה בעיה מוסרית קטנה בכך שעל הדרך אתם מסגירים לידי האפליקציה את כל אנשי הקשר שלכם, אבל לפעמים צריך להקריב בחיים, לא?

רוב מה שאתם צריכים נמצא בגרסה החינמית

הגרסה החינמית של Truecaller נותנת לכם לא מעט: היא מאפשרת לכם לזהות מי מתקשר אליכם ולאתר את הזהות של מספר מסוים בעזרת מנוע החיפוש, או אפילו למצוא מספרים של אנשים אחרים באמצעות שמם המלא. זה פשוט, וזה עובד טוב מספיק כדי להביא לאפליקציה כ-140 מיליון משתמשים שמשתמשים בה מדי יום ביומו. האפליקציה גם עושה ניסיון להפוך לסוג של אפליקציית התכתבויות ושיחות, אבל זו ממש לא המהות העיקרית שלה.

הגרסה בתשלום – בעיקר לסקרנים שבחבורה

ב-Truecaller קיימת קטגוריית משתמש נוספת שנקראת פשוט “Premium”, והיא מציעה כמה פיצ’רים מעניינים ובראשם “Who Viewed My Profile”. משתמשים אחרים של האפליקציה מחפשים אתכם, בין אם על ידי השם או מספר הטלפון שלכם, ונכנסים לפרופיל הטרוקולר שלכם. כשמישהו נכנס לפרופיל שלכם, אתם מקבלים הודעה על כך בזמן אמת, ממש כמו בלינקדאין – ובדיוק כמו בלינקדאין, האפליקציה לא תראה לכם את זהות האדם שחיפש אתכם, אלא אם תשלמו.

מהרגע שתשדרגו לגרסת הפרימיום, תיפתח לכם האפשרות לראות מיהם אותם אנשים שביקרו בפרופיל שלכם. הפיצ’ר הזה עובד יותר על (FOMO (Fear Of Missing Out והוא לא באמת הכרחי לכולם. זאת בניגוד ללינקדאין שיכולה לחשוף לכם שחברה מסוימת אולי מעוניינת בכם, מה שיאפשר לכם לחשוב על המהלך הבא שלכם בכל הנוגע לקריירה.

משתמשי הפרימיום אגב, נהנים מחסינות בכל הנוגע לחשיפה של פרופילים. אלו שישדרגו לגרסה בתשלום יהיו פטורים מדאגה שמא ייתפסו כסטוקרים, וזאת הודות ל“Incognito Mode” שימנע שליחת הודעה למי שהם מציצים לו בפרופיל. אם בכל זאת משתמש פרימיום ינסה להציץ לכם בפרופיל, אתם לא תקבלו את כל הפרטים שלו, אלא תוכלו לשלוח לו מעין הצעת חברות שאם הוא יאשר אותה, תחשוף את כל הפרטים שלו. בכל חודש אתם יכולים לשלוח 30 בקשות כאלו למשתמשי פרימיום אחרים. אז בעצם טרוקולר יוצרת כאן מערכת FOMO, מערכת חסינות ל-FOMO, ומערכת FOMO נוספת למשתמשים בתשלום שמוגבלת בכמות.

מלבד פיצ’רי הזיהוי, פרופילכם באפליקציה יעוטר בתג רב רושם וחסר משמעות שיבהיר למשתמשים אחרים שאתם משתייכים לאצולת משתמשי הפרימיום. כמו כן, תקבלו פטור מפרסומות באפליקציה, שגם קודם לכן לא היו אגרסיביות מדי, ותיהנו מעדכון אוטומטי של רשימת הספאמרים המובילים.

הפיצ’ר המשמעותי ביותר של טרוקולר פרימיום, שוודאי יככב בקרב ישראלים, זוהי פונקציית הקלטת השיחות. אך היא פשוט לא זמינה מגרסה 9 של אנדרואיד וגם לא ב-iOS. בשני המקרים מדובר בהגבלה של מערכת ההפעלה, למרבה הצער.

 

בשורה התתתונה: האם השדרוג לפרימיום שווה את הכסף?

הפיצ’רים ש-Truecaller מציעה בגרסה המשודרגת נראים רבים על הנייר, אבל בתכל'ס לא כולם ראויים להיקרא “פרימיום”:

  • תג פרימיום למשתמש שלכם – אולי יחמיא לאגו אבל כמובן מיותר לחלוטין.
  • החופש מפרסומות – בעיקר נחמד בעיניים.
  • עדכון אוטומטי של רשימת ספאמרים – חביב רק אם אתם משתמשים בחסימה האוטומטית של האפליקציה.
  • מצב אינקוגניטו – בהחלט יכול לחסוך לכם פאדיחות.
  • “מי הציץ לי בפרופיל” – יכול להיות שימושי. תלוי בכם וביכולת שלכם להתאפק…
  • הקלטת שיחות – לא רלוונטי לרוב המכשירים, ויש חלופות חינמיות מצוינות.
  • כמה עולה? כ-3 דולר לחודש, כ-15 דולר לחצי שנה. אבל יש לא מעט מבצעים במהלך השנה.

לסיכום, שירות הפרימיום של טרוקולר מבוסס בעיקרו על סקרנות, בעוד שהגרסה החינמית של השירות מבוססת על שימושיות אמיתית ויכולה לחסוך לכם הרבה כאב ראש. אם פשוט תכבו את ההתראות של “מי הציץ לי בפרופיל” בהגדרות ההתראות, אתם אפילו לא תדעו כשהדבר קורה.

אם העובדה שמישהו מציץ לכם בפרופיל ואתם לא יודעים מיהו מטרידה אתכם באמת, התשלום עבור שירות הפרימיום הוא לא גבוה במיוחד. כל השאר יכולים לוותר עליו בקלות.

הונאה בנקאית בטלפון – איך זה עובד ואיך להתגונן?