מובייל וגאדג'טים    

מדוע לא כדאי שתשתמשו בעמדות ההטענה לטלפון בנמל התעופה?

מעודכן ל-02/2020

חוקרי אבטחה מזהירים: פושעי סייבר יכולים להשתיל באמצעות חיבורי המטענים תוכנות שיזיקו לסמארטפון שלכם, או להוריד ממנו מידע. איך תפחיתו את הסיכון?

עבור נוסעים רבים שנתקעים עם סוללה ריקה, עמדות הטעינה החינמיות יכולות להיראות לפעמים כמו נווה מים במדבר. אבל האמת היא שהעמדות התמימות למראה יכולות לטמון בחובן סכנת אבטחה חמורה למכשירי הטלפון שלכם. הסיבה: פושעי סייבר יכולים לשנות את חיבורי המטענים ולהשתיל באמצעותם תוכנות מזיקות על הטלפון שלכם, או להוריד ממנו מידע בלי שתדעו על כך.

סגן נשיא יחידת X-Force Threat Intelligence ב-IBM Security, קאלב ברלואו, מזהיר את הנוסעים ומזכיר: "חיבור USB יכול להעביר מידע". לדבריו, הרבה יותר בטוח להביא אתכם את המטען הרגיל שלכם ולחברו לשקע בקיר, או לשאת אתכם מטען נייד, כך שתוכלו לטעון מחדש את הטלפון כשהסוללה הולכת להיגמר.

אם אתם בכל זאת מתעקשים להשתמש בחיבורי הטענה ציבוריים, תוכלו לרכוש תוסף חיצוני שניתן לחבר לכבל הטעינה, שחוסם כל העברת מידע דרך הכבל ומעביר רק את החשמל.

האזהרות האלה עשויות להיראות מוגזמות לנוסע הממוצע, אך כדאי לקחת אותן במלוא הרצינות – שכן, מספר הולך ועולה של האקרים שמים להם למטרה תיירים. מחקר מהזמן האחרון של IBM Security, חשף כי מדד האיומים של X-Force מ-2019 מראה שתעשיית התחבורה הפכה ליעד מועדף עבור פושעי סייבר, ושהיא התעשייה השנייה במספר ההתקפות עליה – עליה מהמקום העשירי במדד זה בשנת 2017. מאז ינואר 2018 הודלפו או נגנבו 566 מיליון פריטי מידע בפריצות למתקנים ציבוריים מהסוג הזה.

בנוסף מומלץ גם להתרחק מגאדג'טים שונים שנשכחו או נאבדו לכאורה בידי אלמונים, ובמיוחד מכבלי טעינה תמימים למראה, שנשכחו כביכול כשהם מחוברים לעמדת הטעינה. אלה עלולים להכיל צ'יפ זדוני שמדביק את הטלפון שלכם בווירוס או תוכנה מזיקה כלשהי במזיד.

פרצת אבטחה בפיפה, גנבו מידע מ-300 מיליון משתמשים

ביטוח סייבר – מה הוא מכסה ומי זקוק לו?

רכב של עובד פייסבוק נגנב, פרטיהם של 29 אלף עובדים בסכנת חשיפה