הדמייה מעפילי אגוז – צילום: – NTRACE
מעודכן ל-10/2021
הפרויקט שמובילה "עזרא ובצרון", חברת הבת של העירייה, כולל שילוב של עיבוי-חיזוק ופינוי-בינוי ■ במסגרת המיזם ייבנו 125 יחידות דיור חדשות – והדיירים יזכו לדירות מרווחות יותר ולמרפסת
חברת "אנשי העיר" מקבוצת רוטשטיין היא הזוכה ב"קול הקורא" להצעות יזמים לביצוע פרויקט התחדשות עירונית, הכולל פינוי-בינוי ועיבוי-חיזוק של מתחם בניינים ברחוב מעפילי אגוז בשכונת כפר שלם שבדרום מזרח העיר. במסגרת ההצעה הזוכה, כל דייר בפרויקט יקבל תוספת של כ-26 מ"ר לדירתו המקורית ומרפסת של 16 מ"ר.
מדובר בפרויקט שלישי שיוצא לדרך במסגרת המודל של עיריית תל אביב-יפו, המקודם באמצעות חברת הבת "עזרה ובצרון". במסגרת המודל, חברת "עזרה ובצרון" מארגנת את הדיירים, מתכננת את התב"ע ומביאה לאישורה בוועדה המקומית. עם פרסום התוכנית להתנגדויות, יוצאת החברה ב"קול קורא" פומבי לבחירת יזם שיבצע את הפרויקט עבור הדיירים. בימים אלו מתנהל הליך קול קורא לפרויקט רביעי במספר ברחוב יפת בשכונת יפו ג'.
יצויין, חברת "עזרה ובצרון" הובילה את תכנון התב"ע לפרויקט תוך שיתוף מלא של בעלי הדירות. ה"קול הקורא" גובש יחד עם נציגות הבעלים, וכך גם ההסכם לפרויקט, שנוסח ביחד עם נציגות הבעלים ובאי כוחם והוכתב מראש, באופן שהביא לכך שההסכם הוא גם הוגן וגם מגן היטב על זכויות הבעלים. בחירת היזם התבצעה על ידי הדיירים.
בחודש ינואר האחרון אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של תל אביב-יפו את התכנית להפקדה. לתכנית לא הוגשו התנגדויות, וכעת היא נמצאת בשלב מתן תוקף.
מדובר בתב"ע יצירתית במיוחד. הבניינים ברחוב מעפילי אגוז 60 ו-64 יעברו התחדשות עירונית המורכבת משילוב של עיבוי-חיזוק ופינוי-בינוי. במסגרת התהליך, בניין אחד יעבור חיזוק ושיפוץ חיצוני, הרחבת דירות כולל ממ"ד, הוספת מעלית, הקמת חדר לובי והוספת 4 יחידות דיור בקומת הקרקע, ללא תוספת קומות. הבניין השני ייהרס, ובמקומו יוקם בניין בן 22 קומות ו- 121 דירות, כאשר בעלי הדירות המקוריים יקבלו דירות חדשות בתוספת שטח של 26 מ"ר, מרפסת שמש וחניה תת קרקעית.
התוכנית הינה הראשונה בכל דופן כפר שלם, התואמת את מסמך המדיניות החדש שאושר בתחילת השנה, המביאה לידי ביטוי את הגישה המשלבת בין הכלים השונים להתחדשות עירונית תחת תוכנית אחת.
חברת "עזרה ובצרון" תמשיך ללוות את דיירי המתחם בזמן ביצוע הפרויקט, האכלוס ועד תום שנת הבדק.
את הדיירים ייצג עו"ד איתמר פנץ, את עזרה ובצרון ייצג משרד נשיץ ועל תכנון התב"ע הופקד משרד דאובר אדריכלים.
רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו, מסר: "קידום פרויקטים להתחדשות עירונית ברחבי העיר היא משימה עירונית ראשונה במעלה והדבר נכון שבעתיים בדרום העיר וביפו. הפרויקט בשכונת כפר שלם הוא מיזם נוסף שיסייע להגדיל את היצע הדיור לטובת תושבי המקום, תוך שיפור איכות החיים והתשתיות בשכונה."
אלי גינזברג, מנכ"ל חברת עזרה ובצרון, אמר: "העובדה ש-13 חברות התמודדו על הפרויקט, והציעו לדיירים תמורות משמעותיות, מוכיחה כמה המודל הזה נותן מענה לכל הצדדים: לבעלי הדירות, ליזמים ולעיר. תוכנית ההתחדשות העירונית בכפר שלם מהווה חלק מהמדיניות העירונית להתחדשות רובע 9 במזרח העיר, והיא כוללת הקמת דירות חדשות עבור תושבי השכונות, שיקום ושיפור התשתיות והגדלת מלאי הדירות בעיר. "התחדשות עירונית מאפשרת לשדרג את הבניינים והדירות והתאמתם לצרכים המקובלים כיום, ובכך לאפשר לתושבי האזור החדשים והוותיקים להתגורר באזור, מה שיהווה תוספת משמעותית להתפתחות והתחדשות מזרח העיר. במסגרת התכנית להתפתחות הרובע, יחודש גם המרחב הציבורי באזור, ייבנו מבני ציבור, גני ילדים, גינות ושטחי ציבור לשימוש ונוחות התושבים והציבור הרחב".
תל אביב: תושבי דרום-מזרח העיר ויפו יקבלו מענקים לצורך שיפוץ חזיתות בניינים
עו"ד מוגילבסקי – צילום: תמר מצפי
מעודכן ל-10/2021קודם לבחירתו לעמוד בראש המרכז, העוסק בניטור פעילות הממשלה ומעקב אחר יישום המדיניות, מילא שורת תפקידים בשירות הציבורי
עו"ד מוגילבסקי, מילא שורת תפקידים בשירות הציבורי ובמשרדי ממשלה שונים: ביניהם ראש מטה השרה לשוויון חברתי, יועץ למנכלי משרד המשפטים ומוביל תכנית ההאצה הדיגיטלית במשרד המשפטים.* המרכז להעצמת האזרח, מיסודם של משפחת נזריאן, עוסק בניטור פעילות הממשלה, ומעקב אחר ביצוע בפועל של מדיניות הממשלה * אלי מרזל, סגן הנשיאה של המרכז להעצמת האזרח: "יש לאלי חיבור הייחודי בין היכרות מעמיקה עם השירות הציבורי והתהליכי קבלת ההחלטות וליכולות ביצוע וניהול ברמה הגבוהה ביותר גם במגזר הפרטי ובארגוני המגזר השלישי. אין לי ספק שיכולות יביאו את המרכז להישגים משמעותיים" * אלי מוגילבסקי, מנכ"ל המרכז להעצמת האזרח: "בכוונתנו להשיק בקרוב כלי מדידה חדשים ומתקדמים לביצועי הממשלה, לשימוש מקבלי ההחלטות והציבור הרחב."
עו"ד אלי מוגילבסקי התמנה למנכ"ל המרכז להעצמת האזרח. המרכז, העוסק בניטור פעילות הממשלה ומעקב אחר יישום מדיניות, הודיע על הבחירה לאחר אישור המינוי על ידי הועד המנהל שלו. לעו"ד מוגילבסקי הישגים רבים במגוון תפקידים בשירות הציבורי: הטמעה של שורה ארוכה של פרויקטים טכנולוגיים מוצלחים במשרד המשפטים, כגון מיזם הזכויות הממשלתי "כל זכות", ומיזם "גיידסטאר" להנגשת מידע אודות ארגוני החברה האזרחית, הובלת מדיניות בנושא צמצום הנטל הבירוקרטי על חברות בסקטור העסקי וארגונים ללא כוונת רווח, גיבוש ויישום רפורמות חברתית מטעם שרי המשפטים בשנים האחרונות לרבות גיבוש ויישום "דו"ח פלמור" למאבק בגזענות, רפורמת איסור צריכת זנות, המדיניות ממשלתית להתמודדות עם הפוליגמיה, ויישום רפורמת חדלות פירעון ושיקום כלכלי. עו"ד מוגילבסקי כיהן כיועץ מדיניות למנכ"לי משרד המשפטים וכראש מטה של השרה לשוויון חברתי, ובתפקידים מקצועיים נוספים. לפני כן, עבד במשרד עו"ד במגזר הפרטי, וניהל פרויקטים בעמותות מהמגזר השלישי.
אלי מרזל, סגן הנשיאה במרכז להעצמת האזרח, אמר: "יש לאלי את החיבור הייחודי בין היכרות מעמיקה עם השירות הציבורי והתהליכי קבלת ההחלטות ליכולות ביצוע וניהול ברמה הגבוהה ביותר גם במגזר הפרטי ובארגוני המגזר השלישי. אין לי ספק שיכולות יביאו את המרכז להישגים משמעותיים. עם השלמת הדיונים על חוק תקציב המדינה, לראשונה מזה שנים, יגביר המרכז את פעילותו בניטור יישום מדיניות הממשלה. לשם כך, התחלנו בגיוס חוקרים ומלגאים נוספים לעיבוי צוות 'המוניטור' שלנו ולסיוע באפיון ופיתוח מיזמים חדשניים ומרתקים שיושקו לציבור בקרוב."
עו"ד אלי מוגילבסקי, מנכ"ל המרכז להעצמת האזרח, מסר: "אנו נמצאים בתקופה של אתגרים גדולים אך גם של חלון הזדמנויות ייחודי להוביל תהליכים משמעותיים להעצמת האזרח בישראל. בין היתר, נוכח האפשרות לעשות שימוש בכלי מדיניות ומדידה טכנולוגיים לשימוש הציבור הרחב ומקבלי ההחלטות. המיזמים שנבנו במרכז בשנים האחרונות, מהווים פלטפורמה נהדרת לקפיצת המדרגה באפקטיביות עבודת הממשלה אשר בכוונתי לקדם יחד עם צוות העובדים והמתנדבים הנהדר שקיים במרכז ועם שותפנו בחברה האזרחית ובממשלה. אני מודה לנשיאת המרכז גב' דורה נזריאן ולחברי הוועד המנהל על האמון שנתנו בי".
נציגי הארגונים בהשקה (מימין לשמאל): ליאור דיעי, ישראלה הרבלין, יעל גוז-פלג, נטלי אמית – צילום: דקלה סיסו.
מעודכן ל-10/2021
המיזם שקם בהשתתפות החברות העירוניות "יעדים" ו"כיוונים" יתרחב בשלב הבא לישובים אחרים בארץ
באר שבע מעודדת את העסקים הקטנים: מיזם ארצי ייחודי וראשון מסוגו בארץ, שנועד לחזק עסקים קטנים ובינוניים ולסייע להם לשפר ולהגדיל את ביצועיהם על בסיס למידה והצלחה, הושק בימים אלה בהובלת ראש העיר רוביק דנילוביץ. באר שבע היא הרשות המקומית הראשונה בארץ שנרתמת למשימה במסגרת זו. העירייה, באמצעות החברות העירוניות 'יעדים' ו'כיוונים', מובילה ומחויבת לסיוע לבעלי העסקים, תוך יצירת רשת ביטחון מתאימה.
"המיזם הזה הביא לצמצום הוצאות מידיות של העסק וצמצום כוח אדם לצרכים אד הוק. הנוכחות של היועץ אפשרה רשת בטחון, אמון עצמי, שותף לבחינת חלופות וקבלת החלטות מושכלות, כלים ניהוליים והתנהלות נכונה מול ספקים על פי יכולות המסעדה בכל רגע נתון", אמרה לאה סיבוני, בעלת מסעדת קוקה בבאר שבע.
ליאור דיעי, מנכ"ל חברת יעדים, החברה העירונית לפיתוח עסקי בעיר, ציין כי מדובר במיזם שבמסגרתו 'מומחי זהב' ישראלים בולטים בתחומם, עתירי ידע וניסיון, הנמצאים סביב גיל הפרישה ("גולדן אקספרטיז-Golden expertise) ולאחריה, מובילים תהליכי ייעוץ לעסקים קטנים ובינוניים בדרכם להצלחה ושגשוג, וזאת על בסיס התנדבותי בלבד.
מייסדת מיזם 'מומחי זהב' , ישראלה הרבלין, מסרה כי, בישראל קיים משאב אנושי גדול ובלתי מתכלה של כ-70.000 פורשים מדי שנה מעולם התעסוקה, שצברו מיליוני שעות של ידע וניסיון המהווים מקור להשפעה ותרומה משמעותית לפיתוח הכלכלה המקומית והלאומית. "במסגרת המיזם שלנו, שנערך על בסיס התנדבותי מצד הצוות, יעברו בעלי העסקים תהליך ייעוצי מתודולוגי מנוהל נמדד ונחקר, הכולל עד 72 שעות פרונטליות/מקוונות על פי צורך, עם 'מומחה זהב' אחד או יותר, משך עד חצי שנה, תוך אפיון צרכי העסק, גיבוש מטרות ויעדים ויישום השינויים הנדרשים להצלחתו. מדובר בתהליך ייחודי, הנותן ערך רב הן לעסק והן לצוות מומחי הזהב, המייעץ להם", אמרה הרבלין.
למיזם זה נרתמו חברות מובילות במשק ובהן נטפים. החברות משמשות מקור חשוב למומחי הזהב ותומכות במימון והרחבת רשת הביטחון לחיזוק האקו-סיסטם הכלכלי. מנהלת אחריות תאגידית גלובלית בחברת נטפים, הגר קוסטיאנובסקי: "אנו מאמינים בכוח השילוב שבין ניסיון רב שנים וידע מצטבר לבין חדשנות, סקרנות וידע טכנולוגי. התפיסה של גיוון גילאי מוטמעת בתרבות של נטפים המושתתת על כל מגוון העובדים בקהילה". זו השנה השניה שהחברה בוחרת ללוות ולהצמיח מיזם פורץ דרך זה – במסגרתו אנשיה מסייעים בגיבוש ובמימון התשתיות לבניית המיזם כמו גם בחיבור בינו לבין עובדינו המתנדבים כמומחי זהב לליווי העסקים.
נשיאת מועדון רוטרי באר שבע יעל גוז-פלג, הודיעה לאחרונה על מתן חסותם למיזם, מתוך שאיפה לחיזוק והעצמה של עסקים בעיר לטובת צמיחה כלכלית ואיתנה.
בימים אלה פורסם קול קורא המציע, זו השנה השלישית, לבעלי עסקים בבאר שבע להצטרף למיזם הייחודי, כשהפעם תהיה הזדמנות ל-30 עסקים להנות מתהליכי ייעוץ בשנת 2021-2022.
מקצה מענקים נוסף: 95 מיליון שקל לתוכניות סיוע לעסקים קטנים ובינוניים
מעודכן ל-10/2021כשמדובר באחת העסקאות המשמעותיות – אם לא החשובה ביותר – שתעשו בחייכם, כדאי שתבדקו את העובדות ולא תסתמכו על שמועות ומיתוסים נפוצים, שלא תמיד עובדים במציאות
משכנתא היא הלוואה גדולה לטווח ארוך, התלויה במשתנים רבים ויש לה השפעה מכרעת על רמת החיים העתידית. עם זאת, נוטלי המשכנתא הם פעמים רבות אנשים מן השורה שאינם בעלי ידע פיננסי והם ניזונים משמועות וממיתוסים נפוצים. לכן, לפני שמגיעים להחלטות, חשוב לבדוק את העובדות. הנה 7 מיתוסים שגויים בלקיחת משכנתא שחשוב לנפץ:
- עדיף לקחת משכנתא בבנק שבו אני מנהל את חשבון הבנק שלי – לא נכון. משכנתא היא מוצר בנקאי אבל אין קשר בינה לבין חשבון העו"ש שלכם.
למעשה, אין שום יתרון בלקיחת המשכנתא דווקא בבנק שבו אתם מנהלים את חשבון העובר ושב שלכם. השיקול היחיד בבחירת הבנק שממנו תיקחו משכנתא הוא התנאים – בחרו בבנק שנותן לכם את התנאים הטובים ביותר. - ריבית קבועה היא יציבה יותר ועדיפה תמיד על ריבית משתנה – לא נכון. אנשים רבים אוהבים לחיות בוודאות, ולכן מעדיפים ריבית קבועה, שניתן "לבנות" עליה ולתכנן מראש. אך ריבית משתנה לעתים יכולה לחסוך עשרות אלפי שקלים בטווח הארוך, כך שחשוב לבחון כל מקרה לגופו. בנוסף, ריבית קבועה אין משמעה החזר חודשי קבוע, שכן היא תלויה בצמידות שלה למדד – כשהמדד עולה גם הריבית עולה וההחזרים של המשכנתא תופחים. חכן חשוב לדאוג לתמהיל מדויק של מסלולים בריביות שונות, על מנת לשמור על יציבות בסכומי ההחזרים העתידיים.
- לא כדאי למחזר משכנתא אחרי שכבר שילמנו את חלקה – לא נכון. לווים רבים סבורים בטעות כי אם כבר החזירו חלק מהמשכנתא במשך כמה שנים, לא כדאי לערוך שינויים. להנחה הזו אין שום הצדקה הגיונית. משכנתא היא הלוואה הניתנת לשנים ארוכות, ואפשר לעצור ולחשוב באמצע הדרך, אולי היא כבר לא מתאימה לכם וייתכן שניתן לשפר את התנאים.כשאתם נמצאים ברגע נתון, נניח כעבור 10 שנים מאז שלקחתם את המשכנתא, אין קשר למספר השנים שעברו מרגע לקיחת המשכנתא הישנה. אתם חייבים סכום כלשהו לבנק, ואתם לא אמורים לחשוב על כמה שילמתם עד היום, אלא לחשב כמה תחזירו עד סוף ההלוואה בתנאים הנתונים וכמה תחזירו עד סוף ההלוואה בתנאים החדשים שמציעים לכם.
- כל הבנקים מציעים תנאים דומים – לא נכון. לעיתים ההבדלים בין התנאים של הבנקים השונים בתחום המשכנתאות הם דווקא משמעותיים מאוד, לכן חשוב לקבל הצעות משלושה בנקים שונים לפחות, לבדוק ולהשוות ביניהן. כמו כן, אל תקבלו את ההצעה שניתנה לכם כתורה מסיני – כדאי לנהל משא ומתן עם הבנקים לשיפור התנאים.
- מומלץ לבחור במשכנתא עם החזרים חודשיים נמוכים ככל האפשר – לא תמיד, במיוחד אם אתם משתכרים יפה ומסוגלים לעמוד בתשלום חודשי גבוה יותר, וכך לסיים לשלם את החוב מוקדם יותר, ולשלם סכום ריבית כולל נמוך יותר לבנק.
- כדאי לקצר את תקופת המשכנתא כמה שיותר – נכון, אבל… אמנם ככל שנקצר את תקופת המשכנתא, נשלם לבנק פחות על ריבית והצמדות – אך לעיתים עדיף להאריך את המשכנתא על מנת לייצר החזר חודשי שיאפשר התנהלות כלכלית מאוזנת ולשמור על רמת חיים נוחה יותר ולא להיחנק כלכלית בהחזר חודשי גבוה מדי. לכן כדאי להשתדל להתאים את משך ההלוואה ליכולת ההחזר.
- כדאי לקחת משכנתא בסכום גדול יותר מהנדרש – לאו דווקא. לרכישת דירה נלוות בוב המקרים הוצאות נוספות, אך לא תמיד אמצעי המימון המשתלם עבורם הוא הגדלת המשכנתא. חשוב לזכור כי משכנתא גבוהה יותר משמעה גם החזר כספי גבוה יותר, ולטווח ארוך יותר. כך שלרוב מומלץ לשקול גם פתרונות מימון אחרים.
הבנק מסרב לתת לכם משכנתא? ההון העצמי לא מספיק? -המדריך המלא למשכנתא חוץ בנקאית
מעודכן ל-10/2021
מדובר באניות מיד שנייה שנרכשו בעסקאות נפרדות בעלות כוללת של 320 מיליון דולר ■ המטרה: להשלים את אסטרטגיית החכירה העיקרית של החברה
צים שירותי ספנות משולבים בע"מ דיווחה כי במהלך אוקטובר 2021 רכשה שבע אניות מיד שנייה (שנבנו בשנים 2009-2007) במסגרת כמה עסקאות נפרדות: חמש אוניות של 4,250 TEU ושתי אוניות של 1,100 TEU, בערך כולל של כ-320 מיליון דולר.
חברת הספנות וההובלה הימית הפכה במרוצת השנים לכוח מוביל בתחום, בהיותה חלוצה בהצגת טכנולוגיות חדישות ובאמצעות הרחבת הפריסה הגיאוגרפית של קווי הספנות שלה.
נשיא ומנכ"ל צים, אלי גליקמן, אמר: "מאז שהפכנו לחברה ציבורית התמקדנו בהקצאת הון על מנת לחזק את היכולות המסחריות שלנו ולייצר לבעלי המניות ערך לטווח ארוך. עם רכישת האניות אלו, הדרושות כל כך, ניצלנו את תזרים המזומנים החזק ויכולת התגובה המהירה שלנו במטרה לחזק ולהרחיב את הצי שאנו מפעילים ובכך להיענות לביקוש הגובר של הלקוחות, ובו בזמן להישאר מחויבים לרווחיות מובילה בתעשייה.
"בכוונתנו להמשיך ולהשלים את האסטרטגיה הבסיסית של חכירת הרוב המכריע של האוניות שלנו, באמצעות רכישה סלקטיבית של נפח הובלה מיד שנייה, במידה שיהיו הזדמנויות מתאימות בשוק".
שת"פ ירוק: צים ו- Seaspanחתמו על הסכם חכירה לעשר אניות מכולה
עו"ד רפאל אלמוג – צילום: אופיר הייב
מעודכן ל-10/2021במסגרת העבודה נדרש לשנע חיפוי זכוכית כבד, אך ממוניו סירבו לספק ציוד וכוח אדם מתאימים ■ בעקבות זאת החיפוי מחץ את ידו, ונגרמו לו נכות לצמיתות וסבל רב ■ בתביעה שהגיש נגד החברה שבה עבד – בסך 2.5 מיליון שקל – טען לנזקי גוף בשל רשלנות
תביעה: עובד שנפגע בעת ביצוע עבודתו בחברה העוסקת בתחום הזכוכית הגיש לאחרונה, באמצעות עו"ד רפאל אלמוג ממשרד עוה"ד אלמוג-שפירא, תביעה לפיצויים נגד החברה.
על פי התביעה, לפני כשנתיים נדרש העובד להעמיס חיפוי ברזל שנצבע ב"צבע תנור". עוד נטען, כי למרות שבטרם ביצוע העבודה, ביקש העובד מהממונה עליו לקבל מידע על אופי העבודה וכן על מספר אנשי הצוות הנדרשים לה, הוא לא זכה למענה וגם לא קיבל הנחיות כלשהן.
עם הגעתו לאתר העבודה, כך נטען, התחוור לעובד, כי יש צורך לשנע את החיפוי הכבד באמצעות משאית שמורכב עליה מנוף, וכן כי יש צורך בעובדים נוספים. לטענתו, פנייתו למנהל התפעול בנושא נפלה על אוזניים ערלות והוא התבקש להסתדר עם מה שיש.
עו"ד אלמוג טוען בתביעה, כי לאחר מכן, במהלך הפריקה של החיפויים הכבדים מהמשאית – פעולה שבוצעה במשנה זהירות, הן בשל משקלם הכבד של והן לאור העובדה כי מדובר בצבע בתנור שאסור יישרט – נשמט אחד החיפויים מידיו של עובד אחר.
העובד התובע, כך נטען, הושיט את ידו באינסטינקט, בניסיון לבלום את נפילת החיפוי, אך למרבה הצער, החיפוי נחת בעוצמה על ידיו של העובד ופגע בעיקר בכף ידו הימנית. עוד נטען, כי מאתר הפריקה פונה העובד לבית החולים, שם טופל בסד גבס ובתרופות, ומומחה לכירורגיה אורתופדית התרשם, כי מדובר בנקע בעצם הסירה.
על פי התביעה, כשמצבו של העובד לא השתפר והוא הוסיף לסבול מכאבים, הוא הופנה לטיפול ניתוחי ולסדרה של טיפולי פיזיותרפיה, אך כל אלו לא הועילו. עוד נטען, כי עד היום, חרף הזמן שחלף ממועד התאונה, העובד מוסיף לסבול מכאבים עזים וממגבלות המונעות ממנו לבצע פעולות יומיומיות, ולו הפשוטות ביותר.
לתביעה צורפה חוות דעתו של פרופ' אהוד אטון, מומחה בכירורגיה אורתופדית, שקבע לעובד נכות משוקללת בשיעור 46 אחוז – תוצאה ישירה של התאונה.
חוות דעת נוספת שצורפה לתביעה היא של ד"ר מריו סקולסקי, מומחה ברפואה תעסוקתית. מומחה זה קבע שהעובד אינו כשיר לעבודה בשיעור של 100 אחוז, וכי נשלל ממנו הכושר לעבוד במקצוע שבו עבד בטרם התאונה, וכן בכל עיסוק סביר אחד למשך שלוש שנים.
לדברי עו"ד אלמוג, מאז התאונה, התובע לא שב לעבודתו, ויתרה מכך, אף נקרא לשימוע טרם פיטורים, בשל היעדר מסוגלותו לבצע את המטלות, אותן נהג לבצע טרם התאונה. חודש לאחר מכן, כך נטען, נכנסו פיטוריו לתוקף.
"טרם התאונה היה התובע אדם בריא ודינמי, שהרבה לעסוק בשעות הפנאי בתחביבים שונים, שחלקם קשורים בפעולות פיזיות שונות, כגון משחק כדורגל ופעילויות ספורטיביות נוספות", דברי עו"ד רפאל אלמוג בתביעה, "מאז התאונה ובעקבותיה, הוא אינו מסוגל עוד לבצע פעילויות אלה… התובע נותר עם מגבלות וכאבים כרוניים, שגרמו ויגרמו לו הפסדים רבים והוצאות מרובות, וכל זאת בגין התרשלות הנתבעת", דברי עו"ד אלמוג.
בתביעה שהגיש העובד, באמצעות עו"ד אלמוג, נגד מקום עבודתו לשעבר, נטען לנזקי גוף עקב רשלנות הנתבעת, על שלא דאגה לו לסביבת עבודה בטוחה. התביעה לפיצויים בסכום המקסימלי שבסמכות בית המשפט (2.5 מיליון שקלים) נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בת"א-יפו.
מעסיקים עובדי משק בית? אתם אולי צפויים לתביעה
מעודכן ל-10/2021כך תאפשר אפליקציית הניווט הפופולארית לשדרג את חוויית השימוש ללקוחותיה – בעזרתם – ולהפוך לידידותית עוד יותר
Waze, הפלטפורמה המחברת קהילות בכבישים ומחוצה להם, משיקה קמפיין קהילתי חדש לשיפור ועדכון הגיית שמות הרחובות בעברית. הקמפיין החדש הוא חלק מעבודת הפיתוח של פעולת הטקסט לדיבור של מהנדסי החברה, שמטרתו להפוך את קולה של 'רחלי' לשוטף ומובן יותר עבור משתמשי האפליקציה בעברית.
החל מהיום, ה-24 באוקטובר, משתמשי Waze יוכלו לשפר את חווית הניווט עבור עצמם ואחרים על ידי דיווח על הגייה שגויה של שמות רחובות ומסלולים, באמצעות טופס משוב שיועבר אל מהנדסי ומפתחי החברה ויסייע לעדכן ולשפר את חווית הניווט למיליוני הנהגים בישראל.
מאז 2020, Waze תיקנה יותר מ -330 בקשות פתוחות לקול "רחלי", וכעת בעזרת קהילת המשתמשים תוכל לשפר ולהפוך את חווית המשתמש לחלקה יותר. אפליקציית Waze מתעדכנת ומוסיפה פיצ'רים שימושיים באופן קבוע, עדכון פיתוח הטקסט לדיבור הוא שיפור נוסף, שנועד לשפר את חווית השימוש בישראל והוא מצטרף לתוספות שנעשו לאחרונה; אפשרות לתשלומי תדלוק בשיתוף עם סונול והקמת תחנות הקארפול באזור התעשייה ברעננה.
גיא ברקוביץ', מנכ"ל Waze ישראל, מסר: "קהילת המשתמשים היא חלק בלתי נפרד מ-Waze. בזכות עזרתה של הקהילה, כל משוב יכול להשפיע על מיליוני נהגים בישראל. אנחנו ב-Waze קשובים לקהילה, שהם בסיס הפעילות שלנו, ופועלים כל הזמן לשדרג את חווית השימוש באפליקציה".
אין דרך להתחמק: מערכת חדשה שתותקן בכבישים תעקוב אחר נהגים
בגלל הטכנולוגיה
מותגים של רכבי יוקרה מצטיינים בהבאת הטכנולוגיה החדישה ביותר לתוך מערכות כלי הרכב. הטכנולוגיות המתקדמות הללו מתבטאות בכל מאפייני הרכב כמו: יכולות הביצוע, מערכת השמע, מערכות הבטיחות וגם מערכת ההנעה של הרכב. כלי רכב חשמליים מיסודם טומנים בחובם טכנולוגיה מתקדמת העולה על זו של כלי רכב בעלי מנועי בערה. כשאתם רוכשים רכב יוקרה חשמלי, אתם למעשה מקבלים רכב באיכות ללא פשרות שישרת אתכם לאורך שנים רבות. יתרון זה מתבטא גם בתחזוקת הרכב, שכן מנוע חשמלי קל הרבה יותר לתחזוקה ודורש פחות ביקורים במוסך. ההקפדה על האיכות בייצור מכוניות היוקרה, תורמת לכך שהמנוע החשמלי יהיה עמיד עוד יותר, ויספק לכם נסיעה בראש שקט מבלי לחשוש מתקלות.
בנוסף לטכנולוגיה המתקדמת של מערכת ההנעה, תיהנו גם מקדמה טכנולוגית בחזיתות אחרות. מכוניות יוקרה מעניקות לבעל הרכב את מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר, השומרות לא רק על יושבי הרכב, אלא גם על כל מה שמחוץ לרכב. מערכות הבטיחות הללו כוללות מערכות התרעה על תנועה מסביב לרכב, מערכת בלימה אוטומטית למניעת תאונות, מערכת המתריעה על סטייה מהנתיב ועוד.
בגלל החיסכון
רכבי יוקרה חשמליים טומנים בחובם שלל הזדמנויות לחיסכון שכנראה לא העליתם כלל על דעתכם. ראשית, ישנו כמובן החיסכון בדלק. כלי רכב בעלי הנעה חשמלית מלאה אינם צורכים דלק כלל, כלומר גובה ההוצאות השוטפות על הרכב יורד בצורה משמעותית. גם אם בחרתם ברכב היברידי המשלב מנוע חשמלי ומנוע בערה, עדיין תיהנו מחיסכון מופלא בשל הפחתת הניצול של הדלק.
מקור נוסף לחיסכון טמון גם בצורך הנמוך יותר של תחזוקת הרכב החשמלי. מכוניות אלו פחות מועדות לבלאי, בוודאי כאשר מדובר באיכות הייצור של מכוניות היוקרה. כמו כן, גם אם חלילה תידרשו להחליף רכיב במכונית בשביל תיקון, עלות הרכיבים תהיה זולה יותר מהרכיבים הכבדים של המכוניות הרגילות.
לבסוף, חיסכון נוסף שתוכלו ליהנות ממנו, הוא הנחה שאותה מעניקה המדינה עבור רכישת רכב חשמלי. המדינה מעוניינת לעודד צרכנים להשקיע בכלי רכב שכאלה, המסייעים בשמירה על הסביבה, לכן היא מעניקה הטבות לרוכשי כלי רכב חשמליים.
בגלל הקדמה
אי אפשר להכחיש שעולמנו מתקדם ללא הרף ובקצב מסחרר. עם רכבי יוקרה חשמליים אתם יכולים ליהנות מהקדמה שהעולם מביא ולצעוד עימה לעבר עתיד טוב יותר. כלי רכב חשמליים הם ללא ספק העתיד, גם במישורים הסביבתיים, הכלכליים והחברתיים. אז למה בעצם להישאר מאחור אם הקדמה נמצאת בהישג יד.
לא מזהם
ואם כבר בעתיד עסקינן, הרי שגם עתיד כדור הארץ הוא נושא רלוונטי מאין כמוהו. בכל העולם נעשים מאמצים לשפר את תרבות הצריכה ולאפשר לכל אדם לתרום את חלקו במאבק השמירה על הסביבה. רכבי היוקרה החשמליים מאפשרים לכם ליהנות מחוויית הנסיעה המשובחת והטובה ביותר שיש, מבלי להוסיף גורמים מזהמים ורעילים לאוויר. הסיבה לכך שכלי רכב רבים יוצרים זיהום רב כל כך, היא שריפת הדלק המתרחשת במנוע הבערה. שריפה זו יוצרת גזים רעילים המשפיעים לא רק על הטבע ועל כדור הארץ, אלא גם על הבריאות שלנו. בכלי רכב החשמליים שריפה זו אינה מתרחשת, לכן מדובר בכלי רכב ירוקים לגמרי שאינם מזהמים.
העולם העסקי נע קדימה בקצב מסחרר ומי שלא יאמץ במהירות תפיסות חדשות או שינויים שצומחים מהשטח, סופו להישאר הרחק מאחור. אז למי פונים כדי לבנות תהליך רלוונטי שימקם את העסק בנקודה המתאימה? הכירו את יהונתן כהן, יועץ לחדשנות עסקית ואסטרטגית.
בעבר הלא רחוק, כל מה שחברה משגשגת בישראל הייתה צריכה היה לפתח שירות או מוצר, לבנות להם מודל עבודה מתאים ולרוץ איתם לאורך שנים. אלא שבעולם דינאמי, משתנה ותחרותי הרבה יותר, כבר יש צורך בזיהוי אינטנסיבי של מגוון צרכים חדשניים ובבנייה של תהליכים שיענו עליהם בהתאמה.
"זה אומר שהצורך של אותה חברה או אותו ארגון יכול להיות עסקי, דיגיטלי או בכלל חשיבתי, כלומר לחשוב בקופסא חדשה", אומר יהונתן כהן, יועץ לחדשנות שחי את התחום כבר יותר מעשור". זה תחום שדורש המון ידע, המאפשר לחבר בין עולמות שונים ולפתח אסטרטגיה שמזהה בתוכם צרכים קיימים ואז גם דואגת להביא את הארגון מנקודה א' לנקודה ב' ביעילות רבה".
מעביר תהליכים ביעילות, אבל גם עובר אותם בעצמו
"החדשנות מאז ומתמיד זורמת בעורקיי", אומר יהונתן כהן בחיוך. "לימדתי את עצמי לתכנת בגיל 12. בגיל 15 כבר השקתי את הסטארט-אפ הראשון שלי, אבל הוא נכשל כי הפסקתי באמצע – תהליך הלמידה בו היה חשוב. בגיל 22 יסדתי עסק להפקת אירועי חדשנות שיצר אימפקט מאוד גדול על החברה הישראלית וכעבור 5 שנים כבר ניהלתי מחלקת SEO שלמה שהייתה אחת מסוכנויות הקידום הגדולות בישראל".
מרזומה שכזה בהחלט קשה להתעלם, אבל בכל זאת נניח אותו לרגע בצד. שיחה קצרה עם יהונתן חושפת איש שיחה נעים ונינוח, בעל ידע נרחב ובעיקר אדם שמגלה המון כבוד ואמפתיה למי שמולו. בדרך טבעית לחלוטין, הוא מצליח להתחבר למטרות של העומדים לפניו, לחלץ מהם תמונה של הצלחתם כפי שהם רואים אותה ולהציע דרכי פעולה מקוריות ויצירתיות המבוססות על חדשנות עסקית והקמת קהילות שיוצרות מעורבות. "את כל היכולות שלי אני מתעל לכדי הצלחה עסקית שלי וגם של אחרים". הוא אומר, כאשר נשאל כיצד הוא רואה את עצמו ואת פעילותו.
במסלול כזה לא נוחתים במקרה
יהונתן כהן (29) חי וגדל באזור המרכז ומאז שזוכר את עצמו, הוא תמיד היה זה שבונה או מקים תהליכים לרווחת הסובבים: הגה וגם ניהל מאיץ למיזמים קהילתיים במישור הפדגוגי, הקים בעשר אצבעות בית ספר חברתי ללימוד ריקודי סלסה בו למדו ורקדו מאות משתתפים, יסד קהילות ומיזמים, גיבש רעיונות ותהליכים וגם הפיק את כל אלו יחד עם צוות או שותפים שגייס, פרויקט אחר פרויקט. גם בשירותו הצבאי לא פסח צה"ל על יכולותיו והוא השתבץ בתפקיד פיקודי האחראי על מגוון פרויקטים בזירה הטכנולוגית של חיל הים.
בין הפרויקטים השונים במישור החברתי – טכנולוגי של יהונתן אפשר למצוא את הקמת קהילת "מובילי החינוך הטכנולוגי בישראל", יצירה והנחיית קורס יזמות עסקית לנוער יהודי מחמש מדינות שונות, ריכוז פדגוגי בתחום התכנות בעמותה לצמצום פערים דיגיטליים וניהול פרויקטים טכנולוגיים בעוד מגוון פלטפורמות.
כל אלו מעידים על קו מחשבה שונה בבסיסו מזה של אחרים, המורכב מהיכולת להקשיב לאחרים ומתשוקה ליזום וליצור משהו חדש.
היכולת לאתר צרכים, לפתח עבורם מענה מתאים ולהשקיע בהם עד שיניבו ערך משמעותי היא מעין "יכולת הזהב" שכל יזם חולם שתהיה לו. בתוספת מעט יצירתיות והמון אמביציה, אפשר להבין כיצד יהונתן הצליח לדרוס רגל בעולמות החדשנות והטכנולוגיה שאינם ממתינים לאיש ובגיל צעיר מאוד.
למלא את החלקים החסרים בפאזל
אחרי עשור שלם של רכישת ידע, התנסויות וגיבוש הבנה בתחום, דרכו של יהונתן להצלחה כבר נסללה כמעט מעצמה. חברת האקג'ון (Hackajon) שהקים לעשייה פורצת דרך כבר היוותה ביטוי מהותי ליכולות האישיות, במסגרתה יהונתן התמקד בהפקת תוכן חדשני והפקת האקתונים, במקביל למתן ייעוץ לחדשנות פנים-ארגונית בקרב חברות מובילות וארגונים גדולים וביניהן אינטל, אוניברסיטת בר אילן, משטרת ישראל, משרד החינוך, עיריית ירושלים, עיריית נתניה ועוד.
אבל הפאזל טרם הושלם ובחלקים החסרים הופיע גם הצורך של יהונתן לספק שירות אישי, תהליכי ומלב אל לב. כזה שיוכל לפתור לאחרים בעיות ראשוניות בעידן טכנולוגי מורכב, כמו הקושי של בעלי ובעלות עסקים לקבל תמונת מצב מלאה על הזירה העסקית שלהם באינטרנט.
זיהוי תהליך בעייתי מצריך פתרון חדשני
עם הידע שברשותו, הרזומה המרשים ואכפתיות מלאה לפועלם של אחרים, יהונתן קיבל על עצמו את מחלקת ניהול ה-SEO בחברה שהייתה בשעתו מהמרכזיות ביותר בענף. שם הוא התאהב בתחום הקידום האורגני בגוגל והבין שדרכו יוכל למקסם את כל כישוריו, תוך שהוא מלווה באופן שוטף ומעמיק את לקוחותיו והעובדים תחתיו, עד להצלחתם האישית והמלאה.
גם הפעם, ההתעמקות של יהונתן בתהליך העבודה עד לפרטים הקטנים חשפה כשל מובנה בעולם הקידום, שאיש ממומחי הקידום לפניו לא הניח עליו כראוי את האצבע.
"לקוחות שהפקידו את מלאכת קידום האתר שלהם אצל מקדם מקצועי, כלל לא יודעים על מה הם משלמים", הוא מסביר. "אם מקדם האתר שולח לך דו"ח חודשי שמראה בצורה חיובית את כל מה שנעשה החודש, הוא בעצם דוחק החוצה, במתכוון או שלא, את כל האינפורמציה השלילית לגבי תהליך הקידום ושדורשת טיפול מתאים.
ובכלל, מי באמת יודע לאמוד או למדוד את פעולות המקדם ולומר אם הן טובות מספיק לאתר? הרי את התוצאות שלהן רואים רק כעבור כארבעה חודשים".
הרוח בכנפי העסק
הרצון להטיב עם עסקים וארגונים ישראליים שאינם שולטים בתחום הקידום ובדקויות הייחודיות שלו, הביא את יהונתן להקים יוזמה חדשה בשם "המפקח" – ביקורת SEO המבוצעת בצורה שקופה למקדם האתר של בית העסק וכן ביצוע עבודת SEO מקצועית לעסקים שמעוניינים בכך ועומדים בקריטריונים המתאימים.
"הראייה העסקית שלי, דרכי החשיבה והיכולת לרדת לפרטים ולקרוא בין השורות, מסייעת כיום לבעלי אתרים שונים לממש את החזון העסקי שלהם, כך שאני מצליח לספק להם יתרונות יחסיים על פני מתחרים משמעותיים מאוד מבחינתם", אומר יהונתן.
"המפקח מציע שירות חדשני ופורץ דרך, שדרכו ניתן לשפר ולהטיב עם ענף הקידום הישראלי ובפרט עם לקוחותיו. אני מאמין שהשירות שיסדתי יעורר שינוי בענף תוך כמה שנים, אבל מי שישתמש בשירותיי כבר עכשיו כדי להתקדם, יוכל להגיע במהירות למטרה עסקית רצויה ונחוצה מבחינתו". למידע נוסף על השיטה בקרו באתר המפקח: https://hamefakeh.co.il.
מעודכן ל-10/2021בית המשפט העליון דחה את הבקשה לעיכוב ביצוע העונש ובכך קיבל את עמדת המדינה והוסיף כי סיכויי הערעור שהגישה להתקבל – נמוכים ■ קירשנבאום הורשעה בעבירות שחיתות שלטונית ונגזרו עליה 10 שנות מאסר, קנס בגובה 900,000 שקל וחילוט בסך מיליון שקל
בית המשפט העליון, בראשות השופטת ענת ברון, קיבל את עמדת המדינה ודחה את בקשתה של פאינה קירשנבאום, לעיכוב ביצוע המאסר עד לאחר הכרעה בערעור שהגישה בגין הרשעתה ובגין העונש שהוטל עליה. בין היתר קבע בית המשפט בהחלטתו כי "על פני הדברים, נראה כי סיכויי הערעור על הכרעת הדין להתקבל אינם מן המשופרים".
כזכור, בית המשפט המחוזי הרשיע את קירשנבאום בעבירות מתחום טוהר המידות ומעשי שחיתות שלטונית וגזר עליה בין היתר 10 שנות מאסר בפועל, קנס בגובה 900,000 שקל וחילוט בסך מיליון שקל. בגין הרשעה זו הגישה קירשנבאום ערעור, הן על הכרעת הדין והן על העונש שהוטל עליה. במקביל הוגשה גם בקשה לעיכוב ביצוע העונש עד לאחר ההכרעה בערעור.
במסגרת ההחלטה בבקשה לעיכוב ביצוע קבע בית המשפט, בין היתר: "… כידוע הכלל הוא שנאשם יחל לרצות את עונשו מיד לאחר מתן גזר הדין בעניינו. הגשת ערעור אינה מצדיקה, כשלעצמה, את עיכוב הביצוע, ועל הנאשם מוטל הנטל לשכנע כי הטעמים התומכים בעיכוב ביצוע העונש גוברים על האינטרס הציבורי שבביצועו המיידי" (סעיף 17 להחלטה).
עוד נכתב, "העבירות שבהן הורשעה המבקשת הן בעלות חומרה יתרה, כך במיוחד לנוכח ריבוי העבירות והצטברותן. במעשים שביצעה המבקשת כמפורט בהכרעת הדין, יש כדי לפגוע פגיעה קשה באמון הציבור בתקינות פעילות המינהל וב"כללי המשחק" הדמוקרטיים. הם פוגעים באמון שנותן משלם המיסים באלה המופקדים על תקציב המדינה, ובאמונתו כי השימוש בכספים אלה ייעשה משיקולים עניינים ולטובת הציבור. בנסיבות אלה האינטרס של השבת אמון הציבור בשלטון מקבל משנה חשיבות, באופן שיש בו כדי לתמוך בריצוי מיידי של העונש… על פני הדברים נראה כי סיכויי הערעור על הכרעת הדין להתקבל אינם מן המשופרים; למצער, האפשרות שחלק משמעותי מהטענות ביחס להכרעת הדין יתקבלו, עד כדי שתקופת המאסר תקוצר באופן משמעותי משום כך, ותעמוד על פחות ממסר שנים ניכר – אינה נדמית כסבירה בשלב זה.." (סעיף 18 להחלטה)
בנוסף קבע בית המשפט: "אין לקבל את התמונה שהמבקשת חפצה לצייר בבקשתה לעיכוב ביצוע עונש המאסר, כאילו ממצאי המהימנות מתבססים (לחלוטין או עיקרם) על "היגיון כללי" או על ראיות שאין בבחינתן יתרון לערכאה הדיונית על פני ערכאת הערעור… על פני הדברים לא נראה כי נפלה טעות מהותית ובולטת לעין בהערכת המהימנות או כי הערכאה הדיונית אימצה גרסה מופרכת וחסרת היגיון, או כי הערכאה הדיונית התעלמה לחלוטין מראיות או לא שמה לב לפרטים מהותיים בחומר החקירות" (סעיף 21 להחלטה).
בנוגע לאחת מהטענות שעלו על ידי המבקשת, כי קבלת טובת הנאה מתנועת "עזרא" אינה שוחד אלא התחשבנות בין תאגידים, קבע בית המשפט: "ואולם הטענה רחוקה מלשכנע. על פי ממצאי העובדה שקבע בית המשפט המחוזי, הכספים שהתקבלו מתנועת "עזרא" שימשו לא רק לצורכי המפלגה, אלא גם לצרכיה האישיים של המבקשת ולצורכי בני משפחתה, לרבות מימון טיסות לחו"ל של המבקשת ושל בני המשפחה, רכישת מוצרי אלקטרוניקה למבקשת ועוד.
"במצב דברים זה הטענה כי מדובר ב"התחשבנות בין תאגידים קשורים", לכל הפחות מתמיהה. זאת ועוד: יחסי "התן קח" בין המפלגה "עזרא", שאותם מציגה המבקשת כ"התחשבנות בין תאגידים קשורים", מעוררים את החשש שתואר….; ולפיו הגופים הזוכים לתמיכה אינם בהכרח כאלה המיטיבים עם הציבור, אלא אלה המוכנים לשלם חלק מכספי התמיכה למעניק בתמורה. וגם משום כך הטענה מעוררת קושי, בלשון זהירה (סעיף 26 להחלטה).
בנוגע לטענה אחרת שהעלתה המבקשת, לפיה בית המשפט המחוזי טעה כאשר זקף לחובתה את אי זימונו של גודובסקי לעדות, נקבע: "…הלכה היא, הן במשפט הפלילי הן במשפט האזרחי, שאם בעל דין נמנע מהצגת ראיה רלוונטית שהיא בהישג ידו בלא הסבר סביר, ניתן להסיק שאילו הובאה אותה ראיה, הייתה פועלת נגדו…" (סעיף 30להחלטה).
לבסוף ציין: "אף אם אניח לטובת המבקשת, כי בית המשפט זה יראה לנכון להתערב הן בהכרעת הדין הן בגזר הדין, לנוכח האמור נראה שעונשה של המבקשת נמדד בכל מקרה בשנים והן מועטות" (סעיף 32 להחלטה).
את המדינה ייצגו בערעור עו"ד ד"ר מאור אבן חן ויעל שחף לוי מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.
לאור האמור תתחיל קירשנבאום בריצוי עונש המאסר ב-15.12.2021.
תקדים: בית המשפט העליון קבע כי עובד ציבור שקיבל שוחד יחזיר את הכסף למדינה
מעודכן ל-10/2021מדובר בהסכם לתקופה של תשע שנים עם לקוח אירופי קיים, מהגדולים ביותר בשוק התעופה במסגרתו תייצר עבורו הקבוצה יציקות להבים למגוון מנועי סילון
קבוצת מנועי בית שמש הודיעה היום (ד') כי חתמה על חידוש של הסכם מסגרת עם לקוח קיים של הקבוצה, שהינו אחד הלקוחות האירופיים הגדולים ביותר בשוק התעופה-חלל (aerospace), בהיקף של כ-108 מיליון דולר לתקופה של 9 שנים, משנת 2022 ועד סוף שנת 2030.
במסגרת ההסכם, הקבוצה תמשיך לייצר עבור הלקוח יציקות להבים למגוון מנועי סילון, אשר סופקו עד כה בהתאם להסכם מסגרת קודם וכן תפתח ותייצר חלקים חדשים עבור הלקוח במסגרת תכנית מנועים מובילה בשוק האזרחי.
רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש, מסר: "אנו שמחים לעדכן על חידוש הסכם המסגרת עם לקוח אירופי גדול וותיק של החברה. זהו הסכם משמעותי עבור פעילות מגזר החלקים ואנו רואים בו הבעת אמון חשובה ביכולותיה ובמקצועיותה של קבוצת מנועי בית שמש. הקבוצה ממשיכה במאמציה להרחבת שיתופי הפעולה עם לקוחותיה האסטרטגיים, בעוד תהליך התאוששות עולם התעופה הגלובלי ממשיך".
מנועי בית שמש חתמה על הסכם בהיקף של כ-45 מיליון דולר
מעודכן ל-03/2024
רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון פרסמה בתאריך 28.03.2022 את הנוסח הסופי של רפורמת ביטוחי הבריאות. ההוראות כוללות מבנה חדש לשוק ביטוחי הבריאות, אשר בבסיסו פוליסת בריאות בסיסית אחידה, איכותית ומקיפה. הפוליסה האחידה כוללת כיסויים להשתלות וטיפולים מיוחדים בחו"ל, תרופות מחוץ לסל וניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בחו"ל. חברות הביטוח והסוכנים יחויבו לשווק למצטרפים לביטוח קודם כל את הפוליסה האחידה, אשר תהווה את הרובד הראשון הבסיסי של כלל ביטוחי הבריאות הפרטיים. וזאת לפני הצעת הרחבות למוצרי ביטוח בריאות אחרים. הרפורמה תיכנס לתוקף בתאריך 01.12.2022.
המשמעות של פוליסת בריאות אחידה
הפוליסה האחידה והבסיסית תאפשר לחברות הביטוח להתחרות על מחיר המוצר ביתר שאת. עם זאת, הרפורמה תאפשר להציע למבוטח בנוסף לכיסויים הכלולים בפוליסה האחידה, כיסויים שונים ומגוונים בתחום הבריאות על פי צרכיו הייחודיים של המבוטח. זאת במטרה להוביל להרחבת המענה הביטוחי לצרכן ולהגביר את התחרות בשוק הביטוחים הרפואיים בישראל.
הרפורמה בביטוחי בריאות, מגיעה לאחר בחינה והתייעצות ממושכת של רשות שוק ההון בהתייחס למצב הקיים בביטוחי הבריאות. הרשות ערכה ביקורות וקיימה דיונים עם גורמים בעולם הבריאות, הביטוח, הרפואה והאקדמיה. בנוסף, היא ביררה פניות ציבור, הנוגעות להשלכות הרפורמה על שוק ביטוחי הבריאות. הפעילות הזאת אפשרה לרשות לעקוב מקרוב אחרי ההתפתחויות ולגבש תמונת מצב ביחס לשוק ביטוחי הבריאות בכללותו.
תובנה מרכזית שעלתה, נוגעת בצורך להבטיח כי מבוטח בביטוח בריאות יכוסה בראש וראשונה כנגד מקרים בהם הוא עלול לעמוד מול הוצאה כלכלית גבוהה, לעיתים בגובה של מיליוני שקלים, שתידרש כדי לאפשר לו לממן טיפול רפואי פרטי בעת הצורך. כמו כן עלה הצורך להגדיר את הכיסויים הללו באופן אחיד ורחב, ובכך להקל ולאפשר ביצוע השוואת מחירים בקלות ובמהירות ולהבטיח כיסוי מיטבי למבוטח. כמו כן, להגביר את התחרות ולמקד אותה במחיר הביטוח ובשירות הניתן על ידי חברת הביטוח.
עיקרי הרפורמה
פוליסת בריאות אחידה: יצירת פוליסת בריאות בסיס אחידה היא הנדבך המרכזי ברפורמה, שתיכנס לתוקף בסוף 2022. הפוליסה האחידה תורכב מפוליסת השתלות וטיפולים מיוחדים בחו"ל, פוליסת תרופות מחוץ לסל ופוליסת ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בחו"ל. ישנה אפשרות בהרחבת הפוליסה הבסיסית בכיסוי לניתוחים בישראל.
פוליסות בריאות נוספות: מעל פוליסת הבסיס האחידה ישווקו מגוון הרחבות – שזה אומר פוליסות בריאות נוספות, הכוללות פוליסות תכניות ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בישראל, בהשתתפות עצמית נמוכה מזו הקיימת ברובד הבסיס ומשולמות מהשקל הראשון ללא תלות בתכנית השב"ן, כמו כן, פוליסה אמבולטורית שתחולק לתשעה סעיפים.
סעיפים אמבולטוריים קבועים: תשעה הסעיפים האמבולטוריים הקבועים בפוליסות הסטנדרטיות, נועדו להגדיל את מגוון הביטוחים הקיימים, לצד מניעת מצב של כפל כיסויים בין המוצרים. זאת על מנת לדייק את התיק הביטוחי של המבוטח בהתאם לגילו ולצרכיו. מכירת ביטוח אמבולטורי תתאפשר בתנאי שהמבוטח מחזיק בפוליסה בריאות בסיס אחידה, לאו דווקא בחברה בה הוא מעוניין לרכוש את מוצרי הביטוח האמבולטורי. מדובר כאמור בפוליסת הביטוח הבסיסית כפי שהוזכרה בסעיף הקודם.
איסור מכירת כפל ביטוח: כיוון שקיימת מידה רבה של כפילות בין כיסויים המוענקים במסגרת מוצרי בריאות פרט שונים מסוג שיפוי, נאסרה מכירת פוליסת בריאות פרט, למועמד לביטוח שיש ברשותו פוליסת פרט המעניקה לו כיסוי ביטוחי דומה. המשמעות – פתרון לבעיית כפל הביטוחים, שהייתה מאפיין עיקרי של פוליסות הבריאות שהונפקו לפני הרפורמה.
הנחות בשיעור קבוע לטווח ארוך: על פי הרפורמה, יינתנו הנחות בשיעור קבוע לתקופה של עשר שנים לפחות. הדבר עשוי לסייע למועמד לביטוח, להשוות בין הפוליסות בחברות השונות ולבחור בשום שכל את הפוליסה המתאימה ביותר עבורו.
המאפיין העיקרי של הביטוחים הרפואיים שישווקו עם כניסת הרפורמה לתוקף, יהיה הפשטות והקלות שבה ניתן יהיה להשוות בין הצעות לפוליסות בריאות. זאת בזכות המבנה האחיד שלהן והבהירות הרבה שבה הן מוצגות. מצד שני, חברות הביטוח יוכלו להציע ביטוחים נוספים, מעבר למה שמוצע בפוליסה הבסיסית.
היררכיות ביטוחיות
הבדל גדול בין הביטוחים לפני הרפורמה לביטוחים אחריה הם בשיטת ההיררכיה. ישנם 5 רמות של ביטוחים וכדי לבטח ברמה-היררכיה גבוה יותר צריך להיות מבוטח ברמה הקודמת. הביטוחים ברמה הבסיסית הם ביטוחים שאינם נמצאים בסל הבריאות ושעלותם גבוהה – השתלות וטיפולים מיוחדים בחו"ל, תרופות מחוץ לסל הבריאות וניתוחים בחו"ל. השלב הבא הוא ביטוחי ניתוחים בישראל, רמה שלישית היא הרחבות לביטוחי בריאות שנרכשו והרמה הרביעית היא ביטוח אמבולטורי טיפולים אלטרנטיביים, בדיקות כמו MRI ו-CT. הרמה החמישית – ביטוח מחלות קשות וכאן אפשר לבטח בלי חובה לבטח את הרמות הקודמות. כל היררכיה מספקת ביטוח אחיד כאמור לעיל. ביטוח הבריאות ברובד הבסיסי כיל למעשה מספר סוגי ביטוחים (שלושה סוגי ביטוח תחת רובד אחד-מוצר אחד) ולכן הביטוח ברובד הזה צפוי להיות יקר יותר ממה שהיה לפני הרפורמה, אז היה אפשר הסתפק בביטוח חלקי.