מדריכי צרכנות    

משחקי הלוח ומשחקי הקלפים הכי שווים – חזרה למשחקים הקלאסיים

מעודכן ל-03/2020

אנחנו נמצאים בתקופה קשה מאוד למשק שלא ידענו כמותה זה עידנים. העולם כולו נמצא בנסיגה עקב התפשטות הקורונה, שלא ברור עדיין איך ישתלטו עליה. עם זאת, צריך לזכור בעבר הלא רחוק  עבדנו פחות שעות בעבודה ובילינו יותר מהבית. בימים של הפסקות חשמל או סתם שלא היה מה לראות בטלוויזיה, בעידן טרום האינטרנט שיחקנו יותר במשחקי לוח וקלפים. הלהיטים היו טאקי, מונופול ורמיקיב. אילו משחקים כדאי לשחק בתקופה זו בבית וכמה הם עולים.

תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי

טאקי

הגאווה הישראלית. טאקי הוא משחק ישראלי נפוץ שפותח ויצא לאור על ידי מפתח המשחקים חיים שפירא הפעיל מאוד בפייסבוק.

המשחק הוא פיתוח והרחבה של המשחק העממי "שמונה משוגע" (Crazy Eights), וכולל תוספות של קלפים וחוקים בלעדיים המוסיפים לו מרכיבים אסטרטגיים שאינם קיימים בגרסה הפשוטה ובגרסאות המסחריות האחרות של שמונה משוגע כגון אונו, סולו, מאו־מאו ועוד והפכו את המשחק העממי המבוסס בעיקרו על מזל למשחק המשלב הן מזל והן אסטרטגיה. טאקי זה מפל מים  ביפנית והכוונה למפל הקלפים בצבעים שונים המסיים את המשחק.

עם השנים, ממציא המשחק עדכן את החוקים והוסיף קלפים מיוחדים המגבירים את המרכיבים הטקטיים והאסטרטגיים של המשחק.

הנחיה למשחק נמצאת בקופסה, אל תשכחו להגיד אחרון.

מחירים: בחנויות המורשות 54-64 שקלים

איפה ניתן להשיג:  במשלוחים בסטימצקי, בחנויות הצעצועים, הספרים, חלק מחנויות מכשירי הכתיבה ואפילו KSP. המחיר הכי שמצאנו במשלוח KSP והכי גבוה ברשת מיי בייבי.

מונופול

אולי הגדולים לא יודעים לנהל את הכלכלה בעתות משבר. אבל הקטנים יכולים ללמוד קצת חינוך פיננסי . המשחק מתאים לגיל 8 ומוכר בכל העולם.י ש אפילו תחרויות של המשחק.  בשנים האחרונות זכה  אף המשחק לשדרוגים, מונופול עם כרטיסי אשראי, מונופול עולם אלקטרוני, מונופול פלאי עולם, ועוד. המטרה היא לרכוש יותר נכסים ולהשיג יותר כסף. המשחק מסתיים כשכל הנכסים נרכשו וכשכל המשתתפים חזרו למשבצת "דרך צלחה". המשתתף שצבר הכי הרבה כסף מנצח.  במשחק קלפי "רמאות", קלפי "הפתעה" וקלפי "תיבת מזל" מיוחדים מנחים מתי ואיך ליצור הסחת דעת שמובילה לניצחון במשחק.

ב-1940 בישראל יצא לאור לראשונה המשחק  ונקרא תחילה בשם "ריכוז", וילדי אותה תקופה קנו ומכרו מגרשים ביישובי הארץ, כשגם ג'נין, שכם, עזה וצמח נמנות עליהם. האזור היקר ביותר היה במשבצת המשחק של תל אביב, אך גם ירושלים וחיפה היו בסדר עדיפות מתקדם. לא רק ערים היו על הלוח – גם לעין חרוד הייתה משבצת, לצד עפולה ונהלל, ויחד עם צפת ומטולה הייתה גם תל חי. משחק זה היה הגרסה של המשחק האמריקאי, אך ללא אישור מבעלי הזכויות ועל כן לא נקרא בשם מונופול. משנות ה-60 יצא המשחק בשם מונופול, והפעם בגרסה הרשמית והמורשה. את הגרסה הישראלית ייבאה ומשווקת עד היום חברת קודקוד..

מחירים:

120-180 שקל.

ניתן להשיג:

בחנויות הצעצועים במשלוח, בעזריאלי.קום, בואללה שופס. בעזריאלי ובמבינו הכי זול. בחנות צוציק הכי יקר.

רמיקוב

חוקי הרמיקוב דומים לזה של רמי רגיל, רק בהבדל שמותר לבצע קומבינציות ושינויים בסדרות שקיימות על השולחן. קומבינציות מותרות כוללות פירוק רביעייה מאותו מספר, שבירת רצף בסדר עולה מאותו צבע, החלפת ג'וקר באבן משחק או הוספת אבן משחק. ככלל, קומבינציה יכולה להיות לפחות שלוש קוביות של סדר עולה מאותו הצבע או אותו מספר בכמה צבעים.

את רמיקוב המציא אביהם של האחים המפתחים את משחקי קודקוד. עם יצואו לחו"ל הפך למשחק הנמכר בעולם שאינו משחק וידאו.

מחירים: 129-159 שקל לרמיקוב קלאסי

48-80 שקל לרמי קובפורטונה.

בבמבינו המחירים נמוכים יותר. בבית הצעצועים המחיר הגבוה שמצאנו

סולמות ונחשים

סולמות ונחשים  או סולמות וחבלים הוא משחק לוח לכמה שחקנים, הכולל רגלים, קובייה ולוח משבצות. במשחק המקורי יש מאה משבצות, אם כי יצאו גרסאות שונות למשחק עם כמות משבצות שונה.

כל שחקן מקבל רגלים ומטרת המשחק היא להגיע ראשון למשבצת האחרונה. ההתקדמות נעשית לפי מספר הנקודות שמראה הקובייה. בגרסאות מסוימות של המשחק יש להגיע "במדויק" למשבצת האחרונה. כלומר, אם הראתה הקובייה נקודות עודפות, על השחקן לצעוד עד למטרתו ולהמשיך לצעוד בכיוון ההפוך את יתרת הנקודות. מדובא באחד המשחקים הוותיקים שמקורו כנראה בהודו ויש לו גרסאות חינוכיות המצוינות לעבודה עם הילדים

מחירים: 50-102 שקלים. המחיר הגבוה יותר הוא לגרסה העשויה עץ. יצרן: ישראטויס.

ניתן להשיג בכל חנויות הצעצועים. מחיר נמוך במיוחד מצאנו באשטון טויז.

מחשב, משחקים וסיורים – כלים ללימוד חינוך פיננסי

מתנות קטנות: קופסאות ההפתעה הכי שוות